Nu Online
Momenteel zijn er 602 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Liedjes voor in de kerk

16-3-2007 12:21:25
Wij zijn volop onze viering aan het voorbereiden en nu moeten wij afspreken voor de muziek in de kerk. Ik en mijn vriend hadden verschillende liedjes gekozen oa Marco Borsato, Clouseau. Maar daar gaat de pastoor niet mee akkoord, stelde voor om iemand te laten zingen, een koor. Maar daar zijn wij geen voorstander van. Hoe kunnen wij dit oplossen, zodat we toch onze liedjes kunnen horen. En dan zeggen ze dat 'uwe' dag is.

Dana
21-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1207

kim
25-8-2007
 Meld misbruik16-3-2007 13:47:13

Dag Dana, is toch ongelofelijk hé, waarom maken die pastoors het toch zo moeilijk? Wat was zijn uitleg hierachter? Kan je hem niet zeggen dat jullie muziek op CD verkiezen omdat jullie de viering sereen willen houden en het anders zo een gedoe wordt met de installatie voor de muzikanten? Zou toch zo een smoes eens proberen hoor..
Ben me in die van ons ook volop aan het ergeren, die wil plots geen bloemen meer in zijn kerk, wil niet dat we onze eigen huwelijkskaars mee brengen, er mag niet met rijst gegooid worden én we mogen ook geen duiven loslaten...dus als het je kan troosten, je bent niet de enige met een lastige pastoor!
nog veel succes ermee!
Groetjes,
Kim

Dorine
9-6-2007
 Meld misbruik16-3-2007 14:58:14

Dana en Kim,

Als het een troost kan zijn, onze pastoor doet ook nogal moeilijk.

Wij moeten een verantwoordelijke opgeven voor de opkuis van de kerk (stofzuigen van rijst in de omgeving en interieur kerk, dweilen van de plaats waar de loper gelegen heeft)

Wie moet ik daar nu voor doen opdraaien? We nodigen mensen uit om mee te feesten, niet om schoon te maken. Concreet betekent dit dus dat we daar iemand voor zullen moeten betalen. Alsof een trouwfeest al niet duur genoeg is.

Bovendien mogen wij ook geen cd's laten spelen (te onpersoonlijk blijkbaar) en mogen we geen bloemen leggen op bepaalde plaatsen.

Bovendien mogen we bepaalde teksten niet zelf kiezen en zijn de teksten die de pastoor op dat punt voorstelt heel ouderwets.

We proberen er ons maar niet al te veel aan te storen.

Toch denk ik dat een beetje openheid en verdraagzaamheid de katholieke kerk en haar pastoors geen kwaad zou doen.

In elk geval veel succes met jullie viering.

els
14-7-2007
 Meld misbruik16-3-2007 15:51:59

amai!
Op dit vlak heb ik dan wel echt geluk met onze pastoor!
Is ne hele toffe en grappige.
Moet je dit koor dan ook betalen?
Want dan zou het heel onnozel zijn.
Je kan toch ook een andere pastoor of zo nemen?
Wij hadden de keus tussen verschillende personen van de parochie, maar we hebben hem natuurlijk gehouden.
Groetjes, Els

Dana
21-9-2007
 Meld misbruik16-3-2007 18:15:13

Ja de prijs is 140€ voor muzikanten en dan nog eens 200€. Met rijst gooien mag niet, en duiven loslaten ook niet.
Ik ga dat voorstellen, Kim, sereen houden. Ben eens benieuwd wat hij daarop zal antwoorden. Nog een 3tal weken en terug bij hem voor het bespreken van het misboekje en liedjes.
Aan iedereen veel succes !!

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik18-3-2007 10:07:42

HBlijkbaar hebben wij dan heel wat meer geluk met onze diaken.
Ik had al een misboekje samengesteld en heb hem dit op onze eerste onmoeting voorgelegd. Op de huwelijksbelofte zelf na, vond hij het perfect. Hij heeft heel uitdrukkelijk gezegd dat hij zich niet wil mengen met het inhoudelijke, want dat dat iets is waar wij volledig zelf moeten achter staan.
De huwelijksgeloften waren nog niet 100% omdat daar blijkbaar 3 essentiële onderdelen in moeten voorkomen, en dat was niet het geval.

Ook de muziekkeuze was geen probleem. Er komt iemand zingen met pianobegeleiding en voor hem maakt het niet uit wat en hoeveel er gezongen word.

De rijst en de duiven ben ik vergeten vragen, maar ik denk wel dat dit geen probleem is. Binnen twee weken moeten we teruggaan en dan weet ik het zeker.

Nog veel succes met je lastige pastoor.

peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl

daisy
18-8-2007
 Meld misbruik18-3-2007 15:11:25

hier in onze regio ook een lastige pastoor!
bepaalde teksten kunnen niet, rijst gooien mag niet, de kerk 'versieren' onder bepaalde voorwaarden en het moet direct weg!
mag geen seconde langer blijven hangen!
en zo kan ik door gaan!
omdat ik al meermaals met de pastoor vroeger in aanraking kwam, besloten wij direct om onze trouw ergens anders te doen! nu gebeurt het in een nabijgelegen dorp, met een leuke pastoor!

die maakte er totaal geen problemen van!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info