TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Selma
8-9-2007
|
19-3-2007 8:50:34
Hoi Isabel,
Bij ons komt een koor zingen. Dit zijn de liedjes die zij zullen zingen. Ik weet alleen niet of je er iets aan hebt, want de meeste nummers zijn bewerkingen uit hun eigen reportaire.
Opening door trompetten: bruiloftsmars Lied: Gloria Lied: Shine Jezus Shine Lied: I will follow him Lied: Clap your hands KLAARMAKEN ALTAARTAFEL waaronder trompetmuziek Lied: Onze Vader (op melodie van Desperado) Lied: Angus Dei Communie waaronder lied: Kom sla je handen steeds weer in elkaar Bezoek Mariakapel waaronder lied: Ave Maria Lied: Love shine a light Trompetten en Zang: Lang zullen ze leven
Laat me weten voor welke nummers jullie uiteindelijk kiezen!!
|
|
Franciska
28-7-2007
|
19-3-2007 9:14:29
Wij hebben ook een koor en die zingen de volgende stukken: Jauchzet - Mendelssohn Down to the river to pray - uit O lord where are though Tishgebet Unser Vater In this heart - Sinead O'Connor I'm gonna sing - negro spiritual
Is wel redelijk klassiek repertoire. Maar eigenlijk bestaan er wel heel veel eigentijdse nummers die bewerkt zijn voor een koor.
|
|
Isabel
1-9-2007
|
19-3-2007 11:11:06
Dag Franciska, Het zijn de eigentijdse nummers met een koorbewerking die ik zoek... Volgens ons koor is het niet makkelijk om de moderne liedjes om te bouwen naar koorversies. Kan jij toevallig een paar voorbeelden geven van zo'n nummers? Ik weet dat het raar is dat wij geen nummers kennen maar toch voor een koor kiezen... Maar dat is eigenlijk 'uit verplichting' en we willen er dan toch het beste proberen van te maken...
Grtz! Isabel
|
|
Franciska
28-7-2007
|
19-3-2007 13:31:27
Ik kan nu niet direct op heel veel nummers komen, maar een voorbeeld is My heart will go on. Da's natuurlijk ook al van een paar jaar geleden, maar ik weet zeker dat daar een koorversie van bestaat. Ga anders even kijken op www.partitura.be Dat is een site met allerlei soorten partituren. Ik zal er zelf eens gaan kijken en je nog wat voorbeelden geven.
|
|
Isabel
1-9-2007
|
19-3-2007 14:35:20
Heel erg bedankt Franciska!! Ik ga alvast zelfs eens piepen op die site! Groetjes!
|
|
Franciska
28-7-2007
|
19-3-2007 15:19:27
Dag Isabel,
Ik ben zelf even gaan kijken. Volgende dingen heb ik o.a. gevonden: Come what may (Moulin Rouge) Can't help falling in love. Can you feel the love tonight. Don't know why (Norah Jones). Ev'ry breath you take. Fields of gold. Hallelujah (Cohen) May it be (Lord of the rings) Listen to your heart (Roxette)
Da's ook nog redelijk klassiek en niet heel recent, maar van heel recente nummers kan je, denk ik, niet verwachten dat ze al meteen voor koor worden bewerkt. Het koor staat er misschien wat twijfelachtig tegenover omdat ze dan nog alles moeten instuderen. Ze blijven om die reden misschien liever bij hun eigen repertoire. Voor dat soort muziek is er meestal ook een pianist (begeleider) nodig. Daar betaal je dan ook extra voor. Wij hebben allemaal a capella nummers. Dan hoefden we geen pianist te betalen. En onze dirigente doet het voor de rest gratis voor ons. De redelijk recente nummers staan ook wel op de site, maar zijn niet bewerkt voor koor. Da's dan voor 1 stem + piano of gitaar. Weet je, popnummers zijn eigenlijk ook nooit heel echt mooi, als ze bewerkt zijn voor een koor. Zeker als je erg vast hangt aan het origineel. Dan kan het nogal eens tegenvallen. Anders moet je eerst naar het repertoire van het koor vragen.
|
|
Robin
1-9-2007
|
19-3-2007 20:08:12
Hallo,
Wij hebben een jongerenkoor geboekt uit Maastricht. We kunnen zelf kiezen uit hun eigen repertoire en ze doen ook nog speciaal voor ons een verzoeknummer instuderen. Het koor heet Joonk Sjaan en ze hebben een website: www.joonksjaan.nl Daar staat ook hun complete repertoire op. Wij betalen trouwens het koor, maar daar komt vanzelf een pianist, drummer, bassist, percussionist bij....
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|