Nu Online
Momenteel zijn er 644 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pastoor doet moeilijk

20-3-2007 9:14:46
Hallo,
Er moet mij iets van het hart...wij trouwen in een klein kapelletje waar je je eigen priester kan meebrengen. Omdat mijn verloofde Spanjaard is hebben we een Spaanse priester genomen. Gisteren belden we om een eerste afspraak met hem te maken om het huwelijk te overlopen. Aan telefoon begon die moeilijk te doen! "Ja, maar het huwelijk is iets serieus en ik ben beu van mensen te trouwen die daarna terug scheiden..." "En het huwelijk is zeker geen vakantie, het vraagt voor het religieuze huwelijk zeker 3 maanden intensieve voorbereidingen..." "En waarom zie ik jullie nooit in mijn mis?" Ik heb al geen zin meer om door hem te worden getrouwd! Hij heeft er toch geen zaken mee wat we erna doen? Wij zijn zeker van elkaar en willen graag trouwen, de priester heeft daar niet over te oordelen, hij kent ons niet eens! Ik wil dadelijk een andere priester zoeken, maar mijn verloofde wil toch een eerste keer met hem afspreken om te horen hoe hij is... pffff. Wij trouwen in het kapelletje (dat heel eenvoudig is zonder versiering) omdat we juist geen geforceerde sfeer willen en in intieme groep en gezellige sfeer willen trouwen...

Snif
Jennifer
(15/09/07)

Jennifer
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 445

Veroniek

Meld misbruik20-3-2007 9:44:20

Hoi Jennifer

Dus als ik het goed versta nemen jullie een priester die niet aan het kappeltje vasthangt? Dan kunnen jullie toch ook in een andere kerk met een andere pastoor de mis bijwonen?

Ik zou je toch ook aanraden om toch eens op gesprek bij hem te gaan en misschien valt het dan wel mee...
Wij hadden het omgekeerde aan de telefoon héél vriendelijk enzo, maar als we op gesprek gingen... Hij zei dat er zelfs geen middengang in de kerk mogelijk was! Ik woon daar al 25 jaar en voor hij priester was, is er altijd een middengang geweest!

Wij zijn veranderd van priester en kerk!

Veel succes nog!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007

n
1-7-2007
 Meld misbruik20-3-2007 11:17:46

hey jennifer, ik snap je volledig, je hebt geen commentaar nodig! het is jouw trouw! maar je kan je aanstaande ventje misschien een pleziertje doen door toch eens een afspraak met hem te maken en wie weet, valt het nog mee! en is het niet naar je zin, dan ga je er niet mee door he! dan neem je een andere! it's your wedding, your call! veel succes ermee

els
7-7-2007
 Meld misbruik20-3-2007 12:16:23

Wij trouwen ook in een kleine kapel, heel gezellig en eenvoudig.
Ga nog eens met hem praten als je vriend dit zo belangrijk vindt, maar als je gevoel zegt dat dit niet ok is, zoek dan gewoon iemand anders. Rent-a-priest? Waren op onze dag jammer genoeg volzet, maar hebben via via iemand gevonden die heel enthousiast is.
Onze pastoor spreekt nu wel niet meer tegen ons, maar ja... Dat nemen we erbij!

VERA
18-7-2007
 Meld misbruik20-3-2007 12:45:58

lieve bruid, in augustus trouw ik voor 2de keer voor de wet, wij willen dankviering in kerk, onze priester wil dat niet, ook ik heb ne preek gehad met gevolg dat wij naar een andere gemeente gaan waar een priester van 80jaar dat wel wil doen
groetjes
veke
VEKEVIN@hotmail.com

Jennifer
15-9-2007
 Meld misbruik20-3-2007 14:13:57

Wat hebben priesters eraan om zo moeilijk te doen? het is toch niet hun trouwfeest??
alleszins heel erg bedankt voor de reacties, blij dat ik niet alleen met dat probleem zit.
Moed allemaal!
Jennifer
(15/09/07)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info