TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veroniek
|
21-3-2007 14:07:07
Hoi Jennifer
Oh ik zou ook kwaad zijn! Je kan inderdaad niets regelen... (uitnodigingen, draaiboek, kapper, make-up...)
Ik zou nog eens bellen naar het gemeentehuis en vragen of je echt geen uur kan vastleggen? Je moet het vervoer regelen, de uitnodigingen... Ik zou dat erbij zeggen, dat je dit allemaal niet kan doen aangezien je het uur niet weet.
Dat kan toch niet?!
Hou ons op de hoogte en ik hoop dat het rap opgelost is!
Veel succes! Veroniek 20 07 2007
|
|
Dorothy
6-7-2007
|
21-3-2007 14:08:51
Ik dacht dat je wettelijk gezien je huwelijksaanvraag mocht doen maximaal 6 maanden op voorhand. Dat kan absoluut toch niet dat ze jou geen uur kunnen geven. Misschien moet je eens contact opnemen met je burgemeester?
|
|
Katrien
18-8-2007
|
21-3-2007 14:09:14
Hey Jennifer,
Ik heb net jouw berichtje gelezen en ik kan jouw reactie heel goed begrijpen. Mijn vriend en ik trouwen op 18 augustus om 11 uur en ik heb maar liefst 11 maanden op voorhand via de telefoon het uur vastgelegd. Intussen zijn wij ook ons huwelijk officieel gaan aangeven en niemand heeft er problemen over gemaakt. Het is toch logisch dat je je uur zelf kan kiezen? Ik vind dit echt niet normaal. Je moet toch heel je dag kunnen plannen? Is dat de enige mevrouw die daar in staat voor het huwelijk? Anders zou ik eens bij iemand anders gaan horen, want sorry, maar ik vind dit niet kunnen.
Nog veel succes in ieder geval en hopelijk komt alles op tijd inorde!
Groetjes Katrien
|
|
Sissi
26-5-2007
|
21-3-2007 15:34:36
Hey,
Ik weet dat je het officieel gezien maar 6 maanden op voorhand kan vast leggen. Het kan dat het bij sommige mensen al langer vast staat maar dat komt omdat hun gemeente met een 'officieuze' agenda werkt.
In uw geval echter zit je al binnen die 6 maanden. Ik weet wel dat ze in sommige gemeenten zeggen dat de eerste die langskomt om 9 u moet trouwen en de rest volgt dan met een kwartier of zo. Ik denk niet dat je daar veel aan kan veranderen, behalve wachten tot er al wat andere trouwers opstaan om zo toch later op de dag te kunnen trouwen.
Indien het in uw gemeente niet zo is dat ze vanaf 9 u beginnen en dan zo opschuiven denk ik dat het belangrijk is om uit te leggen dat je wel degelijk een uur nodig hebt om de rest te kunnen plannen. Indien dat niet helpt zou ik ook verdere stappen overwegen.
Veel succes ermee!!!
Groetjes, Sissi
|
|
Caroline
15-9-2007
|
21-3-2007 15:49:12
Dit lijkt mij ook wel bizar! Misschien moet je nog eens contact opnemen en als men daar niet luistert eventueel eens contact opnemen met de schepen die bevoegd is voor burgerlijke stand... veel succes ermee!
|
|
Caroline
7-7-2007
|
21-3-2007 16:17:34
Bij ons was het ook absoluut geen probleem, wij trouwen zelfs om 14u en dat hebben ze meteen in de agenda gezet. Als ik jou was, zou ik ook idd proberen iemand anders vast te krijgen dan die vrouw, want hier heb ik nog nooit van gehoord.
Groetjes, Caroline
|
|
Wendy
5-5-2007
|
21-3-2007 20:03:30
Bij ons was de huwelijksaangifte max 3 maanden op voorhand, maar wij konden wel al een uur laten vastleggen vanaf 1 september. Wij waren toen eerst en hebben 11u gekozen, als er nog koppels willen trouwen die dag, moeten ze daar vlak voor of vlak erna trouwen (het moet dus op mekaar aansluiten). Ik weet ook dat je in andere gemeentes gewoon een uur krijgt (de eerste om 9u, de volgende 20 min. later). Maar ik heb toch ook nog nooit gehoord dat ze je geen uur kunnen geven. Je moet dit inderdaad toch wel weten vor de uitnodigingen en de planning van het vervoer enz. Ik zou inderdaad ook nog is bellen of langsgaan, om toch een uur te krijgen. veel succes, hopelijk komt het snel in orde!
groetjes,
Wendy 5.5.07
|
|
Véronique
16-6-2007
|
21-3-2007 20:41:09
Hallo Jennifer,
Dat heb ik ook nog nooit gehoord, ik zou echt gek worden. Wij zijn bij het gemeentehuis langsgegaan en mochten het uur gewoon kiezen. Wij hebben 11u gekozen en dat was geen enkel probleem.
Als ik jou was zou ik gewoon terug naar het gemeentehuis gaan en het hen toch nog eens vragen. Op deze manier kan je de rest van jullie huwelijk toch niet goed regelen.
Veel succes en hou ons op de hoogte! Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
jessy
22-9-2007
|
22-3-2007 8:53:49
wij zijn disndag in ondertrouw gegaan en wij kwaren de eerste voor die dag en konde kiezen tss 10 of 11 uur wij hebben 11 uur gekozen en als er nog mensen komen moeten die tss 10 en 11 nemen.
|
|
jessy
22-9-2007
|
22-3-2007 8:53:55
wij zijn disndag in ondertrouw gegaan en wij kwaren de eerste voor die dag en konde kiezen tss 10 of 11 uur wij hebben 11 uur gekozen en als er nog mensen komen moeten die tss 10 en 11 nemen.
|
|
jessy
22-9-2007
|
22-3-2007 8:54:03
|
|
jessy
22-9-2007
|
22-3-2007 8:55:16
oei dat plaatst zich hier 3x sorry :s en het is dus dinsdag en waren ipv kwaren :s
jessy 22/09/2007
|
|
vicky
24-5-2008
|
22-3-2007 12:29:06
wij trouwen 24-05-2008 en wij hebben nu al het uur kunnen vastleggen. We hebben dan zelfs een brief ontvangen met de bevestiging.
|
|
tamara
15-9-2007
|
22-3-2007 16:27:49
Ik was een jaar op voorhand gaan informeren en wij mochten pas een half jaar op voorhand bellen voor het uur vast te leggen, dus op 15 maart om 8.00u 's morgens bel ik, maar het was bezet. Dus 10 min. later bel ik terug om 15.00u vast te leggen, zeggen ze daar dat iemand dat net voor me (dus die aan de lijn hing toen ik belde) dat had vastgelegd! Blijkbaar een populair uur. Ik heb nu een half uurtje vroeger genomen en moet even onze uitnodigingen en feestzaal aanpassen, gelukkig was dit niet echt een probleem.
Ik leef echt met je mee dat je zolang in het ongewisse zou moeten leven. Hoe doen andere koppels dat dan die in Molenbeke trouwen?
Groetjes, Mara.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|