Terug naar overzicht
Daarom zou ik idd maar de buren en vriend en ouders nemen. ALs je iedereen gaat uitnodigen, kan je beter je trouwfeest dan organiseren ;o) . Nee anders komen wij ook aan teveel mensen en het moet toch nog wat "exclusief" blijven.
Bij ons is het de gewoonte dat de schieting door de vrienden georganiseerd is, dus geen familie enkel diegenen die ook op de broekverbranding zijn geweest.
Wow... schieting? broekverbranding? Wat zijn dat voor beesten:)?
Aangezien een schieting dient om de buurt in te lichten dat er iemand gaat trouwen, lijkt het mij logisch dat de buurt komt :-) en voor de rest komt wie zin heeft om te komen bij ons. Het is een weekdag, dus velen zullen sowieso ni te lang blijven plakken, denk ik...GroetjesLies
Ahja, en bij ons wordt de broek (en de BH) verbrandt op de schieting. Gewoontes verschillen van plaats tot plaats ...
Hoi, bij ons zijn het enkel de vrienden van de bruidegom en die komen dit doen bij het huis van de bruid. Natuurlijk is het niet zo gesloten en kan iedereen die wil meekomen, maar ik dacht dat het wel een mannen-aangelegenheid bleef.Btw, oorspronkelijk was het niet de bedoeling de buurt te verwittigen maar wel de boze geesten weg te jagen :-)Groetjes!