Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geloof

23-3-2007 14:34:18
Dag Bruidjes

Ik voel me gefrustreerd. Ik trouw volgende maand met mijn Andy. Wij zijn voor de wet al getrouwd en trouwen volgende maand voor de kerk. Wij geloven beiden in God, gaan regelmatig naar de kerk en zijn daar heel erg mee bezig. Wij hebben dan ook een heel persoonlijke en uitgesproken religieuze kaart gemaakt.
Wij hebben er heel veel positieve reacties op gehad. Jammer genoeg ook heel wat negatieve. Mijn collega's wisten niet dat ik gelovig was. Sinds ze het weten, wordt er echt mee gelachen en moet ik ineens alles weten over het geloof. Dit vind ik heel vervelend. Ik weet niet goed hoe te reageren, maar hoop dat dit snel over gaat.
Ingrid
28/04/07

Ingrid
28-4-2007
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1019

pascale
14-4-2007
 Meld misbruik23-3-2007 14:47:27

Hey Ingrid,
Ik zelf ben niet gelovig en ben nog nooit naar een mis geweest.
alleen huwelijk,begrafenissen enz.
maar de mama van mijn toekomstige man is heel gelovig.
Ik heb daar op zich geen enkel probleem mee.
Ik vind wat een mens doet met zijn geloof hun eigen probleem is.
En ik vind dan ook niet dat je daar mee moet lachen.
Al wie daar mee lacht vind ik dat ze niet weten wat ze doen en hun zelf maar belachelijk maken.
meisje trek het jou niet aan en laat ze doen ze weten niet beter.
Gewoon negeren ze houden wel vanzelf op.
Allé ik wens jullie beide een toffe dag toe.
Ik zie dat niet meer zolang is.
ik en men ventje huwen ook in april namelijk de 14de.
Ik wens wens jullie veel succes toe,

de vele groeten van Skally
site:google wim en skally

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik23-3-2007 14:52:08

Hoi Ingrid,

Ik herken het wel. Ook ik ben gelovig en wij gaan ook regelmatig naar de kerk. Hier wordt voor het gemak even vergeten dat christelijke mensen ook gewoon mensen zijn en best een grapje kunnen maken over vanalles en nog wat. Als ik dat dan vaker doe, dan krijg ik van een collega ook steeds te horen: dat had ik niet verwacht van zo'n christelijk meisje als jij. Echt heel flauw. Ik probeer daar dan maar niet op te reageren en een beetje van me af te zetten, maar stiekem steekt het.
Hier denken ze ook dat ik er alles van weet, maar dat is niet zo!! Ik heb wat dat betreft maar weinig Bijbelkennis. Ik probeer gewoon na te leven wat Jezus ons voorleefde. En als wat meer mensen zich daar in verdiepte dan kwamen ze erachter dat ze zelf ook al op de goede weg zitten!!

Heel veel sterkte en een hele mooie trouwdag toegewenst!

Liefs Selma

VERA
18-7-2007
 Meld misbruik23-3-2007 14:58:09

hallo lieve bruid,
ik zou me daar gewoon niets van aantrekken, ik ben ook gelovig en bij ons op t werk lachen ze daar soms ook mee maar in mijn binnenste kook ik maar ik laat dat niet merken en daar kan ik hun het meest met pesten
laat je niet doen en heel veel moed toegewenst
véke

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik23-3-2007 16:14:45

Wij hebben toch ook een paar negatieve reacties gekregen, in de zin van: wie trouwt er nu nog voor de kerk.
Het is niet omdat je gelovig bent dat je preuts bent of een seut. Ik vind het geloof voor mij gewoon een houvast. Wat steun bij moeilijke dingen en ook om mee te vieren bij mooie dingen, zoals een huwelijk.
Ik vind het veel erger dat er heel veel koppels zijn die voor de kerk trouwen terwijl ze de binnenkant van een kerk misschien al in geen 10 jaar meer hebben gezien. Maar het gewoon doen voor het plaatje.
Dus, trek het je niet aan.

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik24-3-2007 10:28:33

hallo, alhoewel wij amper naar de kerk gaan, geloven wij wel en willen wij ook vanuit die overtuiging voor de kerk trouwen... bij ons op het werk wordt er amper getrouwd en kerkelijk zijn ze al helemaal niet, maar ja, het is onze keuze é... weet je, jij kiest daarvoor, jij voelt je daar goed bij. Ik zou me zeker niet verantwoorden of een ganse uitleg geven maar wel zoiets van: ja, dat is onze keuze... ze zullen hopelijk rap zwijgen dan... en anders is het meer hun probleem denk ik. Veel courage

Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik24-3-2007 14:12:25

Indeed... vervelend! Maar als je voor de kerk trouwt voor je geloofsovertuiging, zou ik dat er maar gewoon bijnemen. Laat ze maar praten... Het wordt vast een mooie viering! Wij trouwen ook voor de kerk, omdat we dit echt willen! Kregen ook al een paar beu reacties, maar da trek ik mij nie aan... Velen zeiden zelf waarom huur je niet zo'n priester, maar da is niet echt vind ik. Da vind ik maar voor de show eigenlijk, als je echt trouwt voor de kerk omdat je geloofd, dan hoort dit in de kerk of in een kapel te gebeuren met een echte priester die je kent van uw parochie. Niet van aantrekken! Veel succes met jullie komend huwelijk...

groetjes JOtje

Ps : Blij te horen dat er nog mensen zijn die uit volle geloofsovertuiging voor de kerk trouwen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info