Terug naar overzicht
Wij waren niet verplicht maar konden wel opmaken dat onze pastoor dat wel zeer zeer zeer graag had. Dus hebben wij dit maar gevolgd... Op zich viel dat uiteindelijk bij ons wel nog mee...Veel succes ermee!
de pastoor heeft het aan ons nog niet eens gevraagd.Misschien omdat we al kinderen hebben en al langer samen zijn?Groetjes, Els
De pastoor heeft ons een blaadje gegeven met uitleg over de verloofden-bijeenkomst. Hij heeft er kort iets over verteld maar zei verder ook dat we helemaal niet verplicht waren om er naar toe te gaan. Hij heeft er ook niet langer dan 2 minuten over gepraat!GroetjesLoth 14/07/07
Hey,Wij zijn ook niet verplicht om daar naar toe te gaan, maar ook onze pastoor liet blijken dat hij dat toch wel heel erg zou appreciëren. Uiteindelijk kies je ervoor om voor de kerk te trouwen, dus vind ik dat dat erbij hoort. Wij hebben ons dus ingeschreven.Groetjes,Kirsten09/06/2007www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl
Hallo Sabrina,Wij hadden recentelijk onze verloofden-namiddag. We waren niet verplicht, maar ook bij ons spoorde de pastoor ons aan hieraan deel te nemen. We waren voor onze streek met zo'n 20 koppels, wat niet weinig is. Ik denk dat de meesten wel gaan, ookal is het nogal afwachtend (zoals wij), maar uiteindelijk was het best wel interessant.Wij hebben die namiddag voornamelijk gesprekken gehad in groepen over geloven/vertrouwen in jezelf, in anderen (waaronder je partner) en in God/de kerk. Je praat gezamenlijk over waarom je voor de kerk huwt, wat een streepje voor is naar de ondertrouw. Dan ben je al voorbereid op die vraag van de pastoor, hé.Ik zou zeggen: gewoon gaan, niet te veel zorgen over maken en gewoon meedenken en andere koppels leren kennen.Groetjes en veel succes ermee!Nele.
Onze pastoor had een lijst bij toen we daar aankwamen, hij zei 'ik ben voor kort en bondig, tis jullie ding dus doe u ding' en verder kruiste hij heel die lijst voor ons aan zonder vragen te stellen bv. kinderen: ja.:-) was wel fun, enige wat hij wou weten os of we godsdienst gevolgd hadden op school en bij de chiro geweest waren.Wat die verloofdenontmoeting betreft ging hij ons wel inschrijven, maar hij zei dat dit gewoon door leken gegeven werd, een getrouwd koppel etc. no big deal schijnt.