Terug naar overzicht
Tja, als je al geen tekstjes wil en zo. Dan is het al een beetje moeilijk om een soort viering te doen. Want dat zijn toch meestal teksten en zo, ook al is het niet voor de kerk. En geloftes, willen jullie dat.Anders moet je een soort spel doen. Klinkt misschien belachelijk en CM-achtig misschien, maar het kan een soort spel zijn dat een continuïteit kan aanduiden, iets symbolisch.Ik weet ook niet goed wat je juist wil bedoelen.
Hallo Ilona,ik trouw over vier weken en mijn vriend en ik doen zo'n alternatieve viering. We hebben de burgerlijke trouw al achter de rug en vonden dat inderdaad maar bandwerk. Dus hebben we aan onze beste vrienden en ouders gevraagd om iets over ons (als persoon of als koppel) te komen vertellen - al dan niet met gebruik van audiovisueel materiaal ;-). Tussen de praatjes door worden er live nummers gespeeld door het bandje van mijn schoonbroer-to-be. Als kers op de taart zullen ik en mijn vriend persoonlijke geloften tegenover elkaar afleggen. De viering zal in totaal ongeveer een 1.5 uur duren. ALs je nog iets hierover wou weten, vraag maar...Succes met je viering,groetjesAnouk
Hallo,Wij werken een viering uit samen met hét moment. Een organisatie die niet-katholieke rituele vieringen uitwerkt samen met jou. Wij zijn er erg tevreden over. Kijk eens op www.hetmoment.org !!SuccesKaren&Willem
Hoor eens bij Rent-a-priest?Staat al veel info op hun website.
Dag Ilona,Wij trouwen binnen anderhalve maand en wij doen een alternatieve viering via het CMD (Centrum voor morele dienstverlening). Je maakt gewoon een afspraak met een consulente en dan stellen ze de viering op volgens jullie wensen. Je kan er muziek, teksten door vrienden, ... er allemaal insteken. Wij zijn er zeer content van omdat we het een veel persoonlijke viering vinden dat een viering in de kerk.Je kan meer info vinden op hun site: www.uvv.be (informatie plechtigheden).groetjesEvelyn
Wij doen ook een alternatieve viering. Een kei tof koor uit leuven komt zingen. Zo een popkoor met echt opzwepende nummer! www.flatnuts.be en ook wat tekstjes van familie en vrienden enzo! Heel persoonlijk.'t gaat super zijn!
hallo bruidje, wij trouwen voor 2de keer dus hebben wij juist dankviering in kerk die we zelf hebben gemaakt, indien je wil dat ik ze mail geef me dan je adresxxVEKEVIN@hotmail.com
Hallo,Ik ben ooit naar een trouwfeest moeten gaan waar de ceremonie gehouden werd in de lokale tuin door een rent a priest. er kwam een gospel koor zingen en het was gewoon prachtig. door de muziek alleen al kreeg je tranen in de ogen. dit is één van de feesten die je niet meer vergeet