Terug naar overzicht
Wij gaan dit ook doen. Maar ik weet ook nog niet goed wat we allemaal van hem mogen verwachten. Ik denk dat we aan hem gaan vragen om een beetje op het uur te letten en de mensen aan te sporen om bv naar de kerk te vertrekken. Dan moeten we dat als bruidspaar zelf niet doen. Ook de bloemen helpen aannemen aan de kerk. Zorgen dat iedereen van de 'suite', want wij hebben niet echt een 'suite' op zijn plaats staat.Voor de rest zou ik ook nog wel wat tips willen.Groetjes
Hallo,ik ben zelf zowat ceremoniemeeter geweest bij het huwelijk van mijn beste vriendin. Ik heb meegeholpen met de misboekjes, schieting,vrijgezellenavond en de dag zelf heb ik echt geen seconde stilgezetten. Het was een zware opdracht. Ik geef jullie één tip, als jullie kiezen om dit te doen kies dan iemand waarvan je 100% weet dat die met heel veel inzet die taak op zich neemt. Er komt achter de schermen toch wel wat bij kijken. Ik heb de bruid en haar mama van en naar de kapper en visagiste gebracht (verschillende), de auto's en spullen gaan afzetten aan de feestzaal, naamkaartjes op het laatste moment nog verzet en aangepast, fototoestelletjes klaargezet, gastenboek gelegd,kleed steeds goedgelegd, tussendoor wat foto's maken, voorgelezen in de mis, bedankcadeautjes klaar gezet, en nog zoveel meer...Ik heb het wel met veel plezier gedaan maar wij hebben nu toch voor een professionele ceremoniemeester gekozen. Mijn vriendin zal die dag ook meehelpen om alles in orde te brengen maar ze heeft een klein kindje en ik wil niet het risico nemen dat er iets tussenkomt die dag. Zo heeft zij zelf ook meer aan die dag en ben ik 100% op mijn gemak.Groetjes,Isabel110807
Nog een extra tip: zorg dat je op voorhand weet op welke manier je de kerk enzo wil binnengaan want hier zijn verschillende manieren voor. Ik wist dit niet en gelukkig was er de chauffeur van de bruidsauto. Hij heeft dit op het laatste moment in handen genomen.Isabel110807
Hey,wij hadden ook een vriendin gevraagd om dit te doen. De dag zelf was ze echter niet echt met haar hoofd bij de taak en stond ze meer met andere vrienden te dollen dan 'ceremoniemeester' te zijn... Uiteindelijk heb ik op het feest veel zelf gedaan en achteraf gezien hadden wij dus beter een professioneel iemand aangesproken.Groetjes,Lieve
Hi Ann,Volgens mij is het heel belangrijk dat je een draaiboek opsteld en dit samen met je vriendin overloopt. Wat heel belangrijk is is dat ze goed op de tijd let, dus dat zij de mensen aanspoort om naar de kerk of gemeentehuis te vertrekken. Bij ons gaat onze ceremoniemeester 15minuutjes voor we vertrekken de dag een beetje overlopen met alle mensen van de suite. Dus wie bij wie in de auto moet zitten en wie naast wie moet lopen en in welke volgorde. Op deze manier weet iedereen dit al en kan alles rustig verlopen aan de kerk.Onze ceremoniemeester zorgt ook voor een butlerservice, er komt iemand extra mee die dan voor de drankjes en de hapjes zorgt bij ons thuis, deze persoon doet ook de afwas en ruimt alles terug op en gaat samen met ons door. Ze zorgt er ook voor dat onze huissleutel terug bij ons komt zodat we deze zeker niet kunnen vergeten of die niet aan vrienden kan worden gegeven om gekke dingen uit te halen in huis.Wat Isabel zegt over de manier van binnen gaan in de kerk is ook juist, dat wisten wij ook niet, maar wij hebben er dus voor gekozen dat de mensen die aan de kerk staan binnen moeten zitten, dan komt de suite, dan de bruidegom, en dan mijn papa en ik. Mijn vriend gaat ook naar mij kijken als ik binnen kom, dus niet naar het altaar blijven staren (want dat kan ook).Ze legt ook de misboekjes klaar en legt mijn jurk goed wanneer dit nodig moest zijn. Ze zorgt mee voor het bruidssuiker bij het buitengaan aan de kerk en neemt mee de bloemen aan. Mijn oma gaat voor rozenblaadjes zorgen en onze ceremoniemeester gaat deze uitdelen. Bij regenweer draagt zij ook de witte paraplu's. Wij hebben een ceremoniemeester genomen voor 16juni omdat ik nogal een schoonmoeder en schoonzus heb (we zijn zaterdag al voor de wet getrouwd en ze zijn 30minuten te laat gekomen). Dus we hebben echt wel iemand nodig die hen wat kan in bedwang houden. En na zaterdag ben ik daar alleen meer blij mee.Groetjes,Véro16/6/2007http://veroenbilly.trouwen.com
Heyla,Wij werken ook niet met een professionele ceremoniemeester. Mijn neef en mijn vriend zijn broer zullen die taak op zich nemen. Ze zullen ervoor zorgen dat de mensen in de juiste volgorde staan voor de suite en hen dan hun plaats aanwijzen. Bij ons stelde de priester zelf voor om dit door iemand van de familie te laten doen. Het zal wel allemaal vlot verlopen! Veel succes,Annelieshttp://anneliesenchristophe.trouwen.com
hey, wij hebben ook geen cm. Maar ik wil ook niet 1 iemand belasten met die taak. Daarom vragen wij gewoon aan een hele boel mensen om enkele dingen te doen. Zo heeft iedereen maar op 1 ding te letten of zo en kan iedereen nog meegenieten van de dag.Wij zijn er zeker van dat dat goed zal lopen. En als er eens iets fout loopt, dan is dat maar zo. T moet spontaan blijven hè.groetjesBieke180507