Terug naar overzicht
Wij gaan je laatste voorbeeld volgen. Mevrouw Blabla Blabla en echtgenoot (of "en vriend").
heb daar in feite nog niet over nagedacht, ik denk dat ik gewoon: de heer en mevrouw voornaam man achternaam man - voornaam vrouw achternaam vrouw.Maar ja, de ouders komen helpen en misschien dat zij andere gedachten hadden hiervoor :)
Hey Christel,Ik ga alle eveloppen met de hand schrijven en vind dat (toch voor trouwuitnodigingen) er nog een beetje "stijfheid" in mag zitten. Dus ik ga bij getrouwde koppels schrijven "De Heer en Mevrouw Janssens-De Wever". Zonder voornaam dus. En bij niet-getrouwde; "Juffrouw Janssens en Tom" "Jongeheer De Wever en Wendy". Voor die ene keer dat het zo "echt" mag, ga ik dat toch doen.Els22/09/07
Ik zou zeker niet bijschrijven: 'en vriend' of 'en echtgenoot'. Ik vind dat een beetje onrespectvol overkomen. Ik ga gewoon Dhr.en Mevr. + familienaam man schrijven maar voor diegene dat we enkel de vrouwen goed kennen schrijf ik beide familienamen erop.Groetjes, Valérie26 mei 2007