Terug naar overzicht
hallo, Wij hebben dit niet moeten doen.Hij had het ons wel gevraagd waarom wij voor de kerk willen trouwen. Dit moest m allemaal op die vragenlijst zetten omdat hij het zelf ook nog moet afgeven of opsturen (aan iemand van hogerhand).En ik denk dat de diaken het liefst een handgeschreven brief krijgt.Groetjes, els14/07/2007
Hoi Tine,Wij hebben een document moeten invullen met o.a. doppgegevens enzo en daar moesten we ook opschrijven waarom we wilde trouwen. Tijdens een gepsrek met onze priester vroeg hij dat ook nog eens en hebben we erover gepraat.Ben vorig jaar naar de trouw van een vriendin geweest en heb de indruk dat zijn ook een brief moesten schrijven want de pastoor kwam daar regelmatig op terug.Op zich vind ik het geen slecht idee, je staat even stil waarom je juist met die persoon wil trouwen en wat hij/zij voor je betekent. Hoewel je dat wel weet is het niet altijd zo gemakkelijk om onder woorden te brengen.Hoop dat je erwat aan hebt. Nog veel plezier met de voorbereidingen.GroetjesKristel
de dOOpgegevens he...
Hoi TineMoeten jullie dan ook nog eens naar zo'n verloofdenavond?Ik denk dat het misschien op de ene parochie een verloofdenavond is en op de andere parochie een brief... Het is maar een gedacht hé?!Wij moeten ook geen brief schrijven, maar 5 april moeten we naar een verloofdenavond. Ben eens benieuwd wat dat zal geven?!Ook ik veronderstel dat de diaken liever een handgeschreven brief krijgt [als je een goed leesbaar geschrift hebt natuurlijk ;o)]Veel succes met je brief!GroetjesVeroniek20 07 2007