Nu Online
Momenteel zijn er 606 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alleen gaan voor bruidsjurk zoek tocht

29-3-2007 14:09:24
Ik ben een engelse meisje (dus sorry voor mijn nederlands!) en ik woon een paar jaar in Belgie. Ik ben verloofd 1.5 jaaren geleden en wij zijn aan het denken om deze zomer te trouwen. Ik weet niet waar ik moet beginnen voor planning en voor een trouw jurk te vinden. Meestel mensen gaat op zoek voor een jurk met zijn moeder, maar spijtig genoeg is mijn lieve moeder overleden een paar jaar geleden. Ik heb ook geen vriendinetjes hier te helpen. Dus mijn vraag is, waar zijn de beste hulpzaam winkels in Antwerpen?

Bedankt
Catherine

catherine
6-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 863

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik29-3-2007 14:33:05

Hallo Catherine

Proficiat met je trouwplannen en welkom op het forum.
Wees er maar zeker van dat hier hele lieve meisjes zitten die je graag met raad bijstaan tijdens de voorbereidingen, echt alleen sta je er op dat gebied dus al niet voor, hier kan je steeds terecht om je hartje te luchten of goede raad te vragen.

Onlangs was ik bij JPC Collection in Antwerpen, op de Jan Van Rijswijcklaan, ze waren daar toch vriendelijk en behulpzaam.
Ik heb ook al veel goed gehoord over Le Chapeau in Antwerpen , maar daar ben ik zelf nog niet geweest.
Het is zeer delicaat dat ik dit zeg, sorry daarvoor als het verkeerd overkomt maar als je een goede band hebt met je papa kan je met hem misschien gaan passen?
Ik heb hier ook al bruidjes gezien die met hun verloofde zelf gaan passen, maar het is te zien of je het al verrassing wil natuurlijk.

Ben je van plan om ook voor de kerk te trouwen?
Qua planning hangt veel af van het feit of je voor de kerk trouwt, een groot of klein feest wil geven en zo verder.
Het eerste wat wij gedaan hebben is feestzalen bezocht, en dan de datum dat de zaal van onze voorkeur vrijwas, gechecked met het stadhuis
En de dag dat de feestzaal, het stadhuis en kerk vrij was hebben we genomen.
Als je foto's wil laten nemen, kan je best al eens rondhoren voor een fotograaf ook, die zijn ook rap bezet.
Verder moet je zeker ook aan de ringen denken, een bruidsboeket, eventueel vervoer (koets, oldtimer, bus, etc), een dj , een uitnodiging

maar nogmaals , misschien zien jullie het allemaal zo groots niet en wil je gewoon een leuke dag samen met je aanstaande man beleven en gewoon nadien een hapje gaan eten

tot later hé meisje, nog veel succes ermee

groetjes
Christel
16/06/2007

jessy
22-9-2007
 Meld misbruik29-3-2007 14:42:45

proficiat met jullie verloving .
bij jagre zijn ze ook heel vriendelijk en daar moet je geen afspraak maken om te passen.

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik29-3-2007 14:50:48

Hallo Catherine,
Welkom op het forum! Ja hoor, hier ben je zeker aan het goede adres voor tips, eens zeggen hoe leuk of spannend het allemaal is of gewoon om frustraties te luchten:-)
Wij hebben eerst vanal een zaal vastgelegd. Dan hebben we de kerk en het gemeentehuis vastgelegd (bij ons, in Gent, kan je het op het gemeentehuis een jaar op voorhand een datum en uur reserveren. Vanaf 6 maand op voorhand kan je gaan voor je ondertrouw). Een fotograaf zijn we ook vlug gaan zoeken. als je er vroeg bij bent, heb je immers meer keuze (maar daar is het ook te zien wat je wil)... Wij nemen geen ceremoniemeester, geen auto's,... dus dat moesten we niet regelen... Als je een bruidsmagazine koopt, vind je daar vaak ook een checklist van wat je allemaal 'moet' doen en wanneer. Op deze website trouwens ook. Veel succes en geniet van de voorbereidingen é... Lieve groet Caroline

Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik29-3-2007 15:21:11

Hallo Catherine,
Eerst en vooral proficiat met jullie huwelijk. Ik ben wel in een paar winkels geweest en Maya boetiek in Merksem is toch wel aan te bevelen. Deze dame heeft ons heel goed verder geholpen en steeds eerlijk gezegd wat ze er van vond. Hierbij het siteadres, zodat je alvast een kijkje kan nemen. ://www.boetiek-maya.be. Veel succes met de zoektocht. Groetjes Kate

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik29-3-2007 16:55:51

Hallo Catherine,

Proficiat met jullie huwelijk!!!

Het eerst wat wij gedaan hebben is naar een feestzalen gaan kijken. Maar als jullie het misschien kleiner willen houden kan je ook een restaurant uitkiezen. Aan de hand van de feestzaal hebben wij onze trouwdatum vastgelegd.
Dan hebben we het uur voor de kerk en het gemeentehuis vastgelegd. Volgende stap was de fotografe en dj.
Dan hebben we onze ceremoniewagens en ceremoniemeester vastgelegd.
Omdat we tussen Kerst en nieuwjaar thuis waren zijn we ook al op dat moment onze uitnodigingen gaan kiezen. Deze moet je in principe 6 à 8 weken voor het huwelijk versturen.
Mijn bruidsjurk ben ik bij Cermo in Turnhout gaan halen.

Ik weet niet of je een goede band hebt met je schoonmoeder of misschien heb je wel een schoonzusje, anders kan je aan hen vragen of ze mee willen gaan voor je bruidsjurk?

Nog veel plezier bij het voorbereiden!!!

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Hannah
7-7-2007
 Meld misbruik29-3-2007 20:18:25

Hi Catherine,

Je Nederlands is heel goed! Ik ben verloofd met een Engelsman! Wij trouwen ook deze zomer! If you would like to talk more about weddings and stuff, you can always email me hannah@hannahandmatt.info

Greetz,
Hannah

didin

Meld misbruik29-3-2007 21:36:56

Hey Catherine
Ga eens langs in het Bruidshuis in Merksem. Ik vond ze daar wel vriendelijk. Bij Lilian Claes in Herentals zijn ze ook heel sympathiek! Als je vragen hebt, stel ze gerust!

Marita

Meld misbruik3-4-2007 23:13:59

Hallo Catherine,
misschien kan je eens een kijkje gaan nemen bij Het Bruidsparadijs te Kapellen (www.bruidsparadijs.be ). Daar vind je meteen alles in één winkel, dus niet alleen bruidsjurken en trouwkostuums, maar ook gastenboeken, huwelijkskaarsen, give-aways, bruidssuikers, geschenken, ceremoniebussen en -wagens, enz. enz. Je hoeft dan maar één verplaatsing te doen. Je kan er samen met je bruidegom naar toe en dan kunnen ze ofwel met jullie beiden apart ofwel met jullie samen bezig zijn. Maak best op voorhand wel even een afspraak!
Nog veel succes in je zoektocht!
Marita

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info