Terug naar overzicht
Nee, volgens mij niet!
omdat in een ander topic las dat je soms zelfs bij huwelijkscontract problemen kunt hebben met schoonfamilie begon ik al schrik te krijgen...je kan altijd iets over het hoofd zien hé...groetjes
Alles ziet er correct uit, ik ben blij voor jullie. Wij trouwen gewoon met het wettelijk stelsel en mijn schoonmoeder wil dat ik mijn vruchtgebruik expliciet afsta... Over problemen gesproken.Els
Ze kan dat toch zomaar niet?Ja zwijg mij van schoonfamilie.Nu ja hier trouwen met huwelijkscontract omdat schoonfamilie groot deel geld in het huis gestoken heeft. En ik begrijp dat wel (moest het omgekeerd zijn zouden we net zelfde denken hoor). Nu ja ik breng ook mooi deel geld in, en heb dus mooi percentage in huis.En hoop dat ik vlug zwanger ben, is er nog minder problemen. Zijn de kids sowiezo onze erfgenamen, heeft familie er niks meer mee te zien.groetjes
Hey,Wat wel voor problemen zou kunnen zorgen is wanneer jij of je man zou sterven, en de laatst overblijvende wil het huis verkopen of verhuren, dan heeft die daar toestemming voor nodig van de ouders. En als ze dan dwarsliggen, zit je er wel mee...én je weet nooit hoe je schoonouders je gaan behandelen als hun zoon/dochter overleden is. Misschien komt hun ware aard dan wel boven, tis mss doemdenken maar je moet er toch rekening mee houden.groetjes,Wendy
Even een reactie op Wendy: wie vruchtgebruik heeft, heeft geen toestemming nodig van de naakte eigenaar om te verhuren. Enkel als je wil verkopen.