TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lies
30-6-2007
|
8-4-2007 10:52:17
Hoihoi!
wij hebben dat twee jaar geleden al gedaan, toen we net een jaar samen waren, en nog geen trouwplannen hadden. (maar we waren dan ook het enige koppel dat niet verloofd was! :-p) Wij vonden dat een heel leuk en deugddoend weekend, denken er eigenlijk nog vaak aan terug en willen het misschien nog wel een keer doen. Nu, ik kan je vertellen hoe het er bij ons uitzag, maar ik denk dat elk weekend wel een beetje anders is. Er waren 3 'begeleidingskoppels' mee en een priester. Eerst ontvangst, uitleg en voorstelling aan elkaar. Daarna deed een van de 3 koppels een voorstelling van een thema, bijv. huwelijk, vertrouwen, seksualiteit, kinderen ... en vertelden op een heel persoonlijke manier hoe zij dit beleefden, heel boeiend, herkenbaar, ontroerend of grappig soms. Daarna kreeg je een aantal vragen rond dat thema en werd er een tijd gegeven (15', 20', 30'...) waarin de ene keer de mannen weggingen naar een rustig plekje (elk apart) en de vrouwen zich in de zaal apart konden zetten of andersom. Zo kreeg iedereen dus evenveel tijd om over die vragen na te denken (je krijgt ook een schriftje) en als de tijd om is, wordt er een belletje gerinkeld en mag je je partner terug opzoeken. Ook dan heb je weer tijd om met elkaar over je gedachten, ideeën, gevoelens, wat je maar wil, maar liefst over het thema, te spreken. Daarna weer samen komen in de zaal en volgt er een nieuw thema of pauze. 'savonds hebben we een tango-initiatie gekregen en kan je nadien nog napraten in de bar ofzo. Zondagnamiddag werd afgesloten met een viering. Bij ons was er toen zelfs een moment waarop je iets als je huwelijksgeloften kon schrijven, we hebben alles van toen nog bijgehouden en ik heb er onlangs nog in zitten bladeren, echt leuk.
Nu ja, dit is natuurlijk onze ervaring, veel hangt af van de groep waar je inzit, de koppels die begeleiden en de locatie. Wij zaten in Vaalbeek trouwens. Maar als je't mij vraagt: een echte aanrader!
Lies 2 en 30 juni
|
|
silke
6-7-2008
|
11-4-2007 22:02:08
Ik vind je berichtje nu pas op het forum. Wij hebben ons ingeschreven voor het encounterweekend 18-19 mei. Vrienden van ons hebben het ook reeds gevolgd en waren heel positief. Ik heb mijn vriend wel moeten overtuigen maar ik hoop dat we zo iets meer tijd vinden om alles te beleven en voor te bereiden! Veel succes en laat es weten hoe het weekend verlopen is!
Silke 060707
|
|
Katrien
22-9-2007
|
12-4-2007 11:25:28
Ik zal zeker iets laten horen. Lies in ieder geval voor je positieve reactie. Zelf denk ik ook wel dat het een tof weekend zal worden waar we enkel tijd moeten maken voor elkaar. En ook een goede voorbereiding op het kerkelijke huwelijk, want het zal toch een superspeciale dag worden...
groetjes, Katrien 22092007
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |