Nu Online
Momenteel zijn er 352 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kindvriendelijk tekstje misboekje

10-4-2007 12:09:01
Hallo,

ben ons misboekje aan het finaliseren en zit nu met een klein probleemke. Zou graag jebben dat mijn 2 neefjes van 10 en 12 jaar een tekstje voorlezen. Nu zijn alle tekstjes die ik heb gekozen niet echt kindvriendelijk.
(ze kunnen ze wel voorlzen, maar begrijpen ze niet echt). Hebben jullie soms voorbeeldjes van teksten (bv van de voorbeden) die wel iets makkelijker zijn?

Alvast bedankt!

Kathy

Kathy
19-5-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1237

els
7-7-2007
 Meld misbruik10-4-2007 12:37:37

Bij een collega van mij werd als eerste lezing het verhaal van Hazeltje voorgelezen (ik hou van jou tot aan de maan en terug).
Als je het niet kent, zal je het zeker in de bieb of boekenwinkel vinden. Vind het zelf heel mooi!

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik10-4-2007 12:46:53

ik sluit me aan bij els
het boek heet 'raad eens hoeveel ik van je hou?'

Stephanie
21-4-2007
 Meld misbruik10-4-2007 13:12:44

Wij nemen ook dat verhaal van Hazeltje... ik vind het ook prachtig!!

nele
29-9-2007
 Meld misbruik10-4-2007 13:18:14

Hallo,

De kindjes zijn 10 en 12 jaar oud, waarom hen niet eens vragen wat ze zouden willen wensen voor jullie of in het algemeen en dan vervorm je dat een klein beetje om tot een voorbede te komen.
Lijkt me wel leuk.
Groetjes nele

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik10-4-2007 13:35:26

Hey,

zitten die jongens op een katholieke school? Anders moeten jullie eens aan de leerkracht vragen waar ze op dat moment mee bezig zijn? Misschien heeft die wel geschikte teksten over hetzelfde onderwerp als wat jij gekozen had?

Lieve

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik11-4-2007 11:03:02

wij gebruiken dit verhaal ook.
Als je mij je e-mailadres geeft wil ik het je gerust doormailen, moet je het boek niet gaan halen.
Ik heb ook nog een mooi slotgebed, dat wij ook laten lezen door een 7 - jarige.

Succes!

Griet
23-6-2007
 Meld misbruik11-4-2007 17:33:30

Wij gebruiken ook het verhaal van Hazeltje. Wij laten dit verhaal in de kerk lezen (en uitbeelden) door mijn achternichtjes. (eentje is grote haas (15j), eentje is kleine haas (12j)en eentje isverteller (14j) ) Ik heb de tekeningen van het voorleesboek (geleend uit de bib) verwerkt in mijn misboekje, op mijn bedankingen en op mijn herkenningen van de tafel. Wij hebben het reuzeboek besteld via internet. Het staat nu op onze kast in de woonkamer, maar het moet tijdens de viering vooraan in de kerk komen te staan.

Els
29-9-2007
 Meld misbruik2-7-2007 11:25:40

Ik ben ook wel geïnteresserd in dat verhaaltje, kan iemand mij dit doormailen?
alvast bedankt!

Els

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info