Terug naar overzicht
Hallo, ik heb me dezelfde vraag gesteld. Onze families wonen namelijk vrij ver uit elkaar. Maar vrienden dien net getrouwd zijn hebben me gezegt dat meestal familie komt en de dichte vrienden meestal ook als ze niet werken zaterdag. En eventueel buren, waar je een brief in de bus stopt.Dus voor ons rekenen wij op +/- 50 kerkboekjes wij hebben 150 genodigden op het avondfeest
ja das niet gemakkelijk he. Ik woon ook in een klein dorp, doodsbrieven krijg je van iedereen maar je moet niet aan iedereen je trouwuitnodiging geven hoor. Tzal inderdaad de familie en dichte vrienden zijn, en misschien als je in een vereniging zit, een aantal mensen daarvan.Ik ga ook altijd naar de mis als ik gevraagd wordt voor het avondfeest of dansfeest. En de meeste in mijn omgeving doen dat zo.groetjes
Volgens de dirigent van 't koor dat op ons huwelijk zingt, moet je twee derden van het aantal bevestigingen rekenen (zeker als de receptie vlak na de kerkdienst volgt iets meer) en dan nog rekening houden met de nieuwsgierigen uit het dorp die ook een kijkje komen nemen :-)Groetjes,Ilse12 mei 2007
Wij hebben 200 misboekjes voorzien. Ik weet dat dat gigantisch klinkt en we hebben er echt ook over getwijfeld maar mijn moeder is zelfstandige en mijn vader is goedgekend in het dorp. Vandaar dat we er liever te veel dan te weinig hebben. Ik ben laatst naar de mis van een vriendin geweest en na 10 min. hadden ze al geen misboekjes meer... jammer vind ik.Groetjes, Valérie
Wij nodigen 's avonds ongeveer 140 mensen uit. Ik wil 100 boekjes laten drukken. Als dat er te weinig zijn, dan kijken ze maar samen. Op onze trouwkaart vermelden we dat we het fijn zouden vinden als de mensen naar de kerk kwamen. Ik zou niet bij iedereen een briefje in de brievenbus doen dat ik ging trouwen. ook wij wonen in een kleine gemeenschap. Er komt in het kerkeblaadje een advertentie van ons trouwen en als mensen dan willen komen, dan zijn ze van harte welkom!