Nu Online
Momenteel zijn er 200 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP! feeslocatie

13-4-2007 10:19:37
beste mensen

Zijn er mensen die me een bepaalde feestzaal(locatie) in de buurt van zottegem kunnen aanraden?

Wijzelf zijn gaan informeren bij het Hof van Nassau en de Linde.

Mijn vriend heeft een enorme voorkeur voor het hof van nassau.
Het is dan ook een erg mooie locatie, oude hoeve met prachtige binnenkoer en we trouwen in de zomer dus...

De Linde is daarentegen een héél gewone zaal.

't probleem is nu... voor identiek hetzelfde menu is het bij De Linde bijna 3000 euro goedkoper.

En ik vind 3000 euro toch wel veel geld gewoon voor een mooie locatie.
Wat vinden jullie?

'k moet wel zeggen, betreffende de bediening en het eten in de Linde heb ik nog geen slechte kritiek gehoord.
Betreffende het Hof van nassau zijn de meningen nogal verdeeld.
Ik ken er die er supertevreden van zijn en dan zijn er die het nie zo goed vonden qua bediening enz...

Of weet er iemand anders een andere mooie en goede zaal, locatie in onze buurt???

Help!!!

De tijd dringt want we moeten onze datum vastleggen.
Het is de enige zaterdag die nog vrij is in 1 van de beide feestzalen.
En heb er momenteel enkel een optie op genomen.
Graag jullie hulp om mij te helpen beslissen.

Sylvia
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1086

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik13-4-2007 10:40:43

Hallo,

wij hebben ook nog even getwijfeld om het Hof van Nassau te nemen.Het is inderdaad heel mooi. Wij hebben uiteindelijk voor een andere zaal gekozen die niet zo chique is maar ook een binnenkoer heeft nl. het Brouwershof. De prijzen vallen er heel goed mee en iedereen is er heel tevreden over. Een chique zaal is leuk maar wij geven liever wat minder geld uit. Het is allemaal al duur genoeg. In het Brouwershof zijn we al naar verschillende feesten geweest en was telkens heel lekker, goede service, vriendelijk en super ambiance. Dat is voor ons uiteindelijk het belangrijkste.
Veel succes!

Groetjes,
Isabel
110807

Katrien
22-9-2007
 Meld misbruik13-4-2007 10:47:52

Hey,

Wij trouwen in het Hof van Nassau. We hebben ook al veel verschillende meningen gehoord, maar toch ben ik er zeker van dat de uitbaters hun uiterste best doen om elk huwelijksfeest prachtig te maken. De verdeeldheid van meningen ligt volgens mij vooral aan het feit dat de vroegere uitbaters niet zo goed waren... De nieuwe uitbaters van het Hof zijn er nog maar sinds vorig jaar. Ik vond in ieder geval dat we daar het hartelijkst ontvangen zijn (we zijn ook nog gaan kijken naar de zilverreiger, kasteel sanderlinck en st Hubert, dusja...) en als je eens gaat eten in het restaurant zal je onmiddellijk overtuigd zijn van hun culinaire kwaliteiten!
En trouwens welke zaal je nu ook kiest, het wordt zeker een superdag.

Groetjes,
Katrien
22092007

Els
22-9-2007
 Meld misbruik13-4-2007 10:51:15

hey Katrien,

Ook voor jullie nog 162 dagen te gaan! Waar trouwen jullie? Wij in Aalst voor de wet en in Affligem voor de kerk. Feest is in Salons Caelberg te Moorsel.
En volgende week onze officiële aangifte op het stadhuis...

groetjes,
Els
22/09/07

Peter

Meld misbruik13-4-2007 11:38:35

hof ten daele op de provincie weg in herzele

de bataaf in de molenstraat in herzele

de pepermolen provincieweg in borsbeke

kasteelva herzele in de kasteeldreef in herzele

Dit zijn er enkele in Herzele

Ik zou je eens aanraden om op de site www.goudengids.be te gaan kijken.

groetjes
Peter (alias dj karmelietje)

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik13-4-2007 11:42:41

bedankt voor je reactie...

De pepermolen hebben we reeds bezocht... lekker eten en goede prijs maar geen tuin of dergelijke om receptie buiten te houden.

Hof ten Daele daar hebben we slechte ervaring mee.

Wellington zijn we ook langsgeweest maar da vond mijn vriend maar niks.

Zilverreiger zijn we ook langsgeweest, goei zaal met goei referentie's maar wat ik wil (bbq-buffet) doen ze daar niet.

bataaf en kasteel van herzele hebben we nog niet bekeken.

toch bedankt voor de tips

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik13-4-2007 11:44:24

katrien, wanneer trouwen jullie?

'k moet eerlijk zeggen dat het hof van nassau qua locatie super is en de uitbaters zijn inderdaad vriendelijk.

't is gewoon omdat het prijsverschil zo enorm is dat ik twijfel...
allé, bijna 3000 euro is niet niks hé...

En ik ben zowel in de Linde als in het hof van nassau al gaan eten en dat was beiden in orde.

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik13-4-2007 12:55:17

De Snip en Salons Caelberg liggen allebei in Moorsel bij Aalst. De Snip heeft een hele mooie tuin en grote parking en heeft best een goeie prijs-kwaliteit verhouding. Wij trouwen in Caelberg; er is daar wel geen tuin, maar voor ons was dat niet zo'n probleem.

In Affligem heb je de Hophoeve en het Brouwershof, maar die stijl lag ons niet zo; qua prijs waren die wel heel interessant.

Hopelijk hebben jullie er iets aan;
groetjes,

Tania

Sandra
5-7-2008
 Meld misbruik13-4-2007 14:51:52

Hey, ik heb zelf onlangs een brochure aangevraagd bij hof van nassau, en om eerlijk te zijn vinden ik en mijn vriend het naar de dure kant. Na 12u ('s nachts)moet je 45 euro bijbetalen voor het personeel en na 5uur 80 euro. In de overige zalen waar we info hebben gehaald is dit niet. Wij geven ons feest in Caipirinha in Merelbeke.
Wanneer trouwen jullie precies?

Groetjes
Sandra
05/07/08

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik13-4-2007 15:32:09

we zouden graag trouwen op 30/08/08.
Maar de meeste zalen hun zaterdagen voor volgende zomer zijn bijna allemaal volzet daarmee gaan we toch redelijk vlug moeten beslissen...

Evi

Meld misbruik14-4-2007 13:13:13

Wij zijn in Salons Mantovani getrouwd in Oudenaarde en hadden een superfeest aan een goede prijs! Iedereen stoeft nog op ons trouwfeest. Als je meer info wil kan je altijd mailen evi@blowreactor.com foto's kan je bekijken op www.kenny-evi.com

Katrien
22-9-2007
 Meld misbruik15-4-2007 19:49:58

Hey,
Sylvia wij trouwen op 22 september. Is de keuze al gevallen? Neem in ieder geval de tijd om alles eens door te praten, het moet jullie onvergeetelijke dag worden.

Groetjes,
Katrien

Carolien

Meld misbruik24-4-2007 2:58:08

Heb zelf reeds tal van feesten georganiseerd (voor werkgever uit Aalst) en dus ook meegemaakt in volgende feestzalen (als gast wel te verstaan:-)). Beschik dus toch over wat vergelijkingsmateriaal in die regio:

De Montil te Affligem: prachtige tuin voor recepties, zéér modern, eten en service kon beter, prijzen zeer duur (walking diners), onpersoonlijk interieur, meer geschikt voor bedrijven dan voor echte familiefeesten.

De Snip te Moorsel: receptie in mooie tuin (jammer van de povere toegang tussen die huisjes), moderne hedendaagse stijl(zonder echt chique te zijn) eten en service zeer goed, normale prijzen.

Caelberg te Moorsel: receptie binnen (ondanks zeer mooi weer buiten) met als gevolg dat er het tijdens het diner reeds zéér warm was (bakken en braden !), verschillende trapniveaus in zelfde feestruimte vervelend (en zelfs gevaarlijk), eten en service zeer goed, prijzen naar verluidt normaal, voor parking was het 's nachts even zoeken in de donkere zijstraten (dus niet te veel drinken !!)

Brouwershof: hebben er zelf ook onze huwelijksfeest gehouden: receptie op mooie binnenkoer (ook 's avonds), eten en service zzer goed, zeer interessante prijsvoorwaarden ook die men nergens anders vindt, gezellig en vooral authentiek kader met uitstraling, nachtfeest met dj superb (speciale belichtingseffecten vanuit de nog van de zaal, zonder vervelende spots in de ogen). zonder meer dé aanrader voor de ganse regio Aalst/Asse.

De Hophoeve: receptie in mooie tuin, tijdens de zomer ook bakken en braden geblazen (lage plaffonds), eten en service zeer goed, normale prijzen

De Rozerie te Aalst: uniek en prachtig kader, alhoewel de zaak actueel niet fris meer oogt. (Een oud kasteel is mooi, maar wanneer het niet tijdig onderhouden wordt, wordt het gauw "griezelig"), eten en service zeker niet in verhouding met de kasteelallures, prijzen echter wel !

Carlton te Aalst: mooi tijdloos kader, doch begint hier en daar wat van zijn "stadsgrandeur" van weleer te verliezen, eten en service goed (doch niet steeds in overeenstemming met wat men verhoopt), gebrek aan parking blijft het eeuwige probleem. Tenzij men graag shuttelt.

Waerboom te Groot-Bijgaarden: Grandioos kader, receptie op mooie binnenhof, eten en service zeer goed (fabrieksmassa- maar maatwerk), eigenares bijwijlen ongeïnteresseerd wanneer de groep genodigden te klein is, prijzen zonder meer duur én duidelijk afspreken, ofschoon onpersoonlijk toch steeds weer een belevenis

Kattebroek te Dilbeek: receptie kan in mooie landschapstuin (zomer). Tijdens de winter in gewone doorsnee-veranda (valt tegen), zaal op zich netjes-rustiek, doch niet authentiek en ietwat kleinburgelijk interieur, eten en service goed, prijzen normaal.

Misschien kunnen jullie nog wel iets aanvangen met deze persoonlijke ervaringen met feestzalen uit deze regio ?
Mijn tip: rijk worden willen uitbaters allemaal, maar kijk naar wat de prijs van een vergelijkbare fles wijn (gemiddelde aankoopprijs in een warenhuis van ong. 4 á 5 euro) er werkelijk kost, en dan onderscheidt je de "gulzige wolven" van de "gedreven lammetjes". Alleen deze laatsten zullen Uw feest écht behartigen.
Veel Succes !!

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik25-4-2007 10:39:14

hartelijk bedankt voor al jullie tips!!!!
Ik heb er veel aan gehad.

Maar heb er nog eens met men ventje over gebabbeld en hij wil ondanks het prijsverschil het feest dolgraag in het Hof van Nassau.
Daarom gaan we nu vrijdag de menu die wij zouden nemen gaan proeven.
(en dan kan ik ook de prijzen van de wijn eens bekijken zoals Carolien zei)

Indien de degustatie echt tegenvalt zien we er alsnog van af en moeten we dus superdringend op zoek naar een andere zaal.
Maar indien alles in orde is leggen we de zaal def. vast.
Ngmaals bedankt voor al jullie hulp!!!

Lieve groetjes

ellen

Meld misbruik6-5-2007 15:15:12

hallo,
wij hebben juist hetzelfde voor, als wij de prijzen vergeleken met andere zalen, kwam Hof van nassau, wel degelijk veel duurder uit dan de andere, dus hebben wij besloten om een andere zaal te nemen. Veel succes

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik7-5-2007 7:38:40

We hebben dus besloten om ons feest toch in het Hof Van Nassau geven.
Mijn vriend wilde het enorm graag daar doen en tja... 't is wel 'n mooie locatie.
Toch bedankt allemaal voor jullie reactie's en hulp.
X

Sylvia
10-9-2011
 Meld misbruik7-5-2007 7:39:13

ellen welke zaal hebben jullie dan gekozen?

E
13-10-2007
 Meld misbruik14-5-2007 15:36:11

blijkbaar hebben mannen iets met zo een vierkantshoeve ... wij hebben relatief wat locaties in Aalst en omgeving bezocht, maar toen mijn vriend de zaal van Hof van Nassau zag, was hij onmiddellijk verkocht. (wij gaan dus ook trouwen in het Hof van Nassau)
in vergelijking met de Carlton te Aalst, het Kasteel van Lebbeke, kasteel van Breivelde en de Waerboom, vallen de prijzen in het Hof van Nassau best wel mee.
Zoals reeds vermeld zijn er idd nieuwe eigenaars sinds een jaar of zo, dus echt vergelijken met vroeger kan je niet.

veel succes!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info