Nu Online
Momenteel zijn er 628 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget

17-4-2007 19:28:50
Hallo,
misschien een rare vraag.Maar denken jullie dat je een groot deel van het trouwfeest zou kunnen betalen met de kado's die je ontvangt? Ik ben een beetje bang dat ik een groot deel van mijn spaarboekje zal moeten afgeven.

heidi
10-11-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 843

Mieke
7-7-2007
 Meld misbruik17-4-2007 19:31:51

hallo,
normaal gezien kreeg je meer dan de helft van je feest treug via cadeaus. als wij naar een feest gaan geven we meestal 150Euro per koppel....natuurlijk mag je niet van iedereen evenveel verwachten. Veel succes Mieke

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik17-4-2007 19:35:43

hallo,

ik vind dat heel moeilijk om in te schatten. Wij geven ook altijd rond de 150 euro per koppel maar lang niet iedereen is zo vrijgevig. Ik heb al dingen gehoord zoals lege enveloppen, belachelijk lage bedragen,...We zien wel maar wij bereiden ons wel voor en rekenen weinig op het cadeaugeld. Zo kan het enkel maar meevallen.

Groetjes,
Isabel
110807

Vanessa
24-5-2008
 Meld misbruik17-4-2007 20:05:16

Heykes

Het is natuurlijk zo als je een huwelijkslijst legt dat je dan veel meer duidelijkheid schept, maar als je echt geld vraagt, zitten mensen al sneller met de vraag "wat moeten we geven?", er zijn natuurlijk altijd mensen die overdreven veel geven en daar en tegen ook mensen die altijd het belachelijkste bedrag eerst geven. Soms is het zo dat je mensen kan inschatten zoals "die gierige oom çois die altijd maar geeft wat er nog op het einde van de week in zijn zak zit..." of die suikertante die zich dan weer dubbel en dik zet om maar een goed bedrag te geven". Ik ben maar van mening : op een huwelijk kan je nooit winst maken tenzij je "sponsors" hebt!

Vriendelijke groetjes

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik17-4-2007 20:11:41

Wij hopen vooral dat onze reis ongeveer betaald is denk ik. We gaan er niet van uit dat er zoveel wordt gegeven om alles te plannen. Wel letten we erop dat we niet te veel geld uitgeven aan het hele feest. We hebben niet zo'n grote familie, dus dat valt mee qua diner, en we zoeken naar een budgetvriendelijke fotograaf, dj, etc. We hebben wel het geluk dat onze ouders willen sponseren! We proberen toch onder de 9000 euro te blijven... (zien of dat lukt lol) reis niet inbegrepen (maar die hopen we dan wel uit cadeautjes te halen).

Veel succes nog,

Tania

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik18-4-2007 8:05:04

Hallo Heidi,

Wij houden geen rekening met wat we gaan krijgen als cadeau's.
Wij zijn er bij de organisatie vanuit gegaan dat we alles zelf moesten betalen, dus we hebben overal prijzen opgevraagd en enkel de gasten uitgenodigd die we er echt bij willen hebben. (mijn ouders hebben voorgesteld om de helft te betalen en daar zijn we heel blij om).
De cadeau's die we krijgen gaan we gebruiken voor onze huwelijksreis.

Wij geven meestal ook tussen €125 en €150 / koppel, maar ik heb al van veel koppels gehoord dat dit echt wel veel is. Er zijn veel mensen die minder geven of zelf niets. Nu denk ik ook wel dat je van een aantal mensen wel kan inschatten wat ze gaan geven. Er zijn altijd koppels en familieleden die het minder breed hebben en dus niet in staat zijn om een groot cadeau te geven.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-4-2007 8:19:53

Hey,

wij zijn vorig jaar getrouwd en hebben ook alles zelf betaald. Ons spaargeld is daardoor inderdaad sterk verminderd. Ik hoor hier op de site telkens bedragen van € 150 per koppel, maar neem van mij aan dat dit in de praktijk niet zo is. Het gemiddelde bij ons lag op € 75 per koppel en dat kwam enkel door enkele gulle schenkers. Je mag dus zeker niet rekenen op de cadeaus om jullie feest te betalen. Het is wel zo dat ik niet vond dat de gasten mijn feest moesten betalen, noch dat ze rekening moesten houden met hetgeen ze kregen van mij... Maar de ene heeft al wat meer financiële draagkracht dan de andere natuurlijk.

Wij hadden een relatief 'goedkope' dag uitgewerkt en hebben na alle cadeaus toch nog € 6.000 zelf moeten betalen.

Groetjes,
Lieve

Daniel

Meld misbruik18-4-2007 12:56:50

aan Tania : ik lees hier dat je nog op zoek bent naar een budgetvriendelijke DJ... neem eens een kijkeje op mijn website : http://users.pandora.be/bigdaddy - je zal aangenaam verrast zijn.

Groetjes
Daniel

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:20:10

Ik zou daar niet op rekenen. Als mensen gul schenken, dan is dat mooi meegenomen, maar wat als ze dat niet doen? Dan heb je dit meegenomen in je budget en blijkt dat je een groot gat in je begroting hebt. Daarom hebben wij ervoor gekozen om ons feest zo te doen dat we het zelf kunnen betalen. Wat ons cadeau gedaan wordt, dat is dan mooi meegenomen en daar zullen we dan ook zeker iets leuks van doen!!

erik

Meld misbruik19-4-2007 16:33:18

Bericht aan Tania en andere geïnteresseerden :
U zoekt een budgetvriendelijke fotograaf en DJ ?
Alles is bespreekbaar : discobartricky@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...