Nu Online
Momenteel zijn er 682 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorbereidingstijd?

18-4-2007 14:42:20
hallo iedereen,wij staan nog maar net in de startblokken van de voorbereidingen aangezien we pas sinds dit weekend verloofd zijn. Voorlopig denken we eraan om te trouwen in mei 2008. Denken jullie dat het mogelijk is om alles te regelen op een klein jaartje of heb je echt meer tijd nodig? Ik heb hier al zo een beetje zitten rondlezen en ik heb de indruk dat de meesten een voorbereidingssperiode nemen die langer is dan een jaar...

trouwens , ik vind dit een heel leuk forum en jullie zullen me zeker nog eens terug zien!

tot later
Ilse
mei 2008

Ilse
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 396

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik18-4-2007 14:56:54

Hoi Ilse,

Wij zijn sinds 30 mei 2006 verloofd. Het eerste wat we gedaan hebben, is naar de feestzaal geweest (op 8 juni 2006). Op basis van hun nog beschikbare zaterdagen hebben we onze huwelijksdatum gekozen en dat is 9 juni 2007 geworden. Wij hadden dus ook maar een jaar voorbereidingstijd en dat lukt perfect! Ik heb het gevoel dat we alles rustig hebben kunnen voorbereiden en niet zullen moeten stressen om alles klaar te krijgen.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik18-4-2007 14:57:10

Het belangrijkste is om een zaal/traiteur vast te leggen. Dan is ook ineens de datum vastgelegd. Wij zijn in april 2006 verloofd en gaan 2 juni dit jaar trouwen. We hebben eerst voor een zaal gekeken en eens die vastligt, kan je rustig aan de voorbereidingen beginnen.
Wat je al vroeg kan doen is:
- huwelijksviering: teksten zoeken, liedjes, ...
- trouwenbeurzen bezoeken om originele ideetjes op te doen
- uitnodigingen zoeken
- gastenlijst opstellen
- in grote lijnen de grote dag overlopen. Zo kan je bekijken hoe jullie jullie trouwdag zien.

lien
23-2-2007
 Meld misbruik18-4-2007 15:02:47

Hallo Ilse,

Nee hoor, maak je geen zorgen. Ik wist sinds december dat ik ging trouwen. Op 23 februari was het zover;). We hebben er wel voor gekozen om ons huwelijksfeest pas in augustus te organiseren. Maar op de dag zelf hadden we toch: trouw van de wet, fotoreportage, etentje van 15 personen. Kan toch tellen, niet?

Zoals gezegd in de zomer dus ons huwelijksfeest (geen trouw voor de kerk), maar ik voorzie ook geen problemen om dit te organiseren. Het is perfect mogelijk om alles op een kortere periode te regelen. Het belangrijkste zijn je zaal/traiteur zoals al hieronder gezegd werd. Die kan je wel best een jaar op voorhand vastleggen. Maar ook ik ben er in geslaagd een zaal en een traiteur te vinden;).

Veel plezier met de voorbereidingen, en proficiat met de verloving!!

Groetjes,
Lien
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 15:05:14

Hoi Ilse,

Wij trouwen dit jaar op 07/07/07, dit is een ontzettend moeilijke datum op verschillende vlakken... Daarom zijn wij anderhalf jaar op voorhand begonnen met een zaal te zoeken en een fotograaf en dj vast te leggen. Dat waren de moeilijkste punten...(de wet, het gemeentehuis, moest bij ons niet meer geregeld want we waren al voor de wet getrouwd).
De kerk hoefden we zo vroeg nog niet vast te leggen omdat er bijna niemand nog voor de kerk trouwt in mijn gemeente.

Wat ik je dus aanraad: Als je een moeilijke datum hebt, begin dan een jaar op voorhand...heb je een gewone datum dan heb je tijd genoeg!
Ik heb een vriendin die op 3 maanden haar huwelijk volledig gepland had, alles was heel mooi...ze heeft wel wat meer stress gehad, wat normaal is op 3 maanden.

Groeten en veel succes ermee!
Nathalie

Kristel

Meld misbruik18-4-2007 15:23:22

Hoi Ilse,

Wij zijn sinds Augustus 06 verloofd en trouwen nu Zaterdag.
Het is echt wel mogelijk het allemaal op een paar maanden te regelen.
Persoonlijk zou ik het niet anders gewild hebben want denk dat als ik er langer mee bezig geweest zou zijn het echt wel beu was. Maar dat hangt er waarschijnlijk ook van af wat voor een trouw je wilt en of je een speciale datum kiest.
Zoals de andere bruidjes reeds zeiden, eerst zaal, kerk, gemeente en traitier regelen. De rest volgt wel vanzelf.

Veel succes en plezier met de voorbereidingen.

Groetjes
Kristel

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 15:30:39

wij zijn sinds begin augustus 06verloofd en we hebben eind augustus de zaal vastgelegd en dan pas in november echt begonnen met dj, fotograaf,...

dus nog niet panikeren hoor alles lunkt. De zaal is het belangrijkste he

groetjes
Mieke
22/09/07

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 15:45:49

hallo, ik denk dat het het belangrijkste is dat je eerst en vooral een zaal vastlegt... sommige zalen zijn heel vroeg op voorhand (soms meer dan een jaar) volgeboekt, andere dan weer niet... maar als je nog geen bepaalde datum hebt, zou dit geen probleem mogen zijn denk ik.
En dan beginnen uitkijken naar een fotograaf...
Wij wisten begin aug. '06 dat we zouden trouwen. Begin september zijn we een zaal gaan zoeken en eind september hebben we onze fotograaf, DJ en kerk vastgelegd en een uur gereserveerd bij het stadhuis... voor de rest heb je dan nog zeeën van tijd...

Stephanie
21-4-2007
 Meld misbruik18-4-2007 15:51:42

Hallo,

eerst en vooral een dikke proficiat met jullie verloving hé!!
Wij trouwen zaterdag en zijn sinds juli 2006 verloofd, we zijn maar beginnen plannen vanaf augustus omdat we nog op reis waren in juli (daar ten huwelijk gevraagd :):) )! Dus in een kleine 9 maand hebben wij alles georganiseerd en dit is zeker goed te doen hoor!!

Groetjes
veel succes met je voorbereiding en geniet er vooral van!!
Stephanie
21/04/07

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik18-4-2007 16:07:58

Hallo Ilse,

Proficiat met jullie verloving!!!

Volgens mij kan het geen probleem zijn om alles tijdig klaar te krijgen. Mijn vriend heeft me op 18/11/2006 ten huwelijk gevraagd en we trouwen op 16/6/2007. En ik moet zeggen dat dit meer dan tijd genoeg is om alles te regelen. We hadden ook wel geen vaste datum in gedachte, alleen dat we in juni wilden trouwen.

Het belangrijkste is dat je eerst een zaal zoekt. Het is waar dat sommige zalen al meer dan 1 jaar op voorhand volgeboekt zijn.
De rest volgt van zelf wel. Je hebt ook enkele bruidsmagazines waarin staat vermeld wat je best wanneer kan doen.

Veel plezier met het voorbereiden.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Els
26-5-2007
 Meld misbruik18-4-2007 16:08:27

Hey Ilse,

Het is inderdaad zo dat een huwelijk gemakkelijk op enkele maanden gerergeld kan worden.
Het enige probleem is dat veel zalen - zeker in populaire periodes als mei - snel volgeboekt zijn.
Wijzelf zijn verloofd van oktober 2005, en zijn in november/december voor zalen gaan kijken. Na een weloverwoge keuze hebben wij onze zaal geboekt eind januari en we hadden reeds de laatste vrije zaterdag in mei! (geschift gewoon!)

Daarna heeft het even plat gelegen, in mei hebben we dan fotograaf en DJ gezocht.
En dan pas terug begonnen rond november/december (kledij, teksten voor misboekje, ...)
We hebben echt massa's tijd en alles verloopt hier zeer rustig.

Ik zou zeggen leg de grote dingen vast (zaal, fotograaf, dj, kerk) en daarna heb je tijd zat.

Veel plezier in jouw voorbereidingsperiode!

Els
26/05/2007

Griet
28-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 17:43:46

He, ik regel mijn trouw op 6 maanden en heb vooral in eerste maand meeste al vastgelegd zoals zaal, kerk, stadhuis, fotograaf, cermoniemeester, vervoer, kleed, enz. Dus is zeker haalbaar. Ik trouw wel op een vrijdag want een zaterdag is moeilijker omdat dan je eerste keus voor zaken meestal al gereserveerd is. Groetjes

maureen
10-5-2008
 Meld misbruik18-4-2007 18:30:29

hallo ilse,

Ik ben 6 weken geleden gevraagd en wij trouwen 10 mei 2008. Wat ons is opgevallen, toch in onze streek (Waasland) dat er voor mei al heel wat zalen vol waren! dus daar zou ik toch werk van maken. Deze ligt bij ons nu 2 weken vast, en nu is alle op het gemakje en dan is een jaar zeker genoeg, nu volgende week het gemeentehuis en de kerk vastleggen.

veel succes

Maureen

bieke
18-5-2007
 Meld misbruik18-4-2007 18:53:40

hey Ilse,
in mijn opzicht ben je er nog vroeg genoeg bij hoor. Wij zijn sinds eind juni "verloofd" en gaan volgende maand (18 mei) trouwen. Toen wij begonnen te zoeken naar een zaal en zo, waren veel data al wel bezet in juni en juli. Dus als ik van jullie was zou ik gewoon de zalen afgaan die je interesseren en dat beginnen zoeken om vast te leggen. Dat is het allerbelangrijkste. En kijken of die datum voor de pastoor (als jullie voor de kerk trouwen tenminste) nog vrij is.
De rest loopt vanzelf, niet beginnen panikeren.
en welkom op dit forum!
groetjes
Bieke
180507

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik19-4-2007 8:17:48

Hey,

wij hebben inderdaad meer dan een jaar tijd gehad om ons huwelijk voor te bereiden. Dat was omdat mijn ventje in dat jaar vier maand in het buitenland heeft gezeten. Ik vond dat eigenlijk veel te lang hoor, zeker als je er zo naar uitkijkt. Sommige maanden heb ik echt niets gedaan voor de trouw.

Klein detail: wij hebben een half jaar voor het huwelijk nog een nieuwe zaal gezocht en twee maand voor het huwelijk een nieuwe DJ. Alles is dus mogelijk!

Groetjes,
Lieve

erik

Meld misbruik19-4-2007 10:06:56

hoi

Inderdaad, alles is mogelijk, maar hoe langer op voorhand men begint te plannen hoe meer "speling" men heeft.
Let wel, overplanning is ook niet altijd goed.
op't laatste wordt het toch altijd stressy, maar alles komt altijd wel in de "chakosh".

Veel succes

DJ & Fotograaf
bibi77@hotmail.com
discobartricky@hotmail.com

Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik19-4-2007 14:38:34

hey,

wij trouwen in mei 2008, en hebben toch al redelijk wat zaken vastgelegd
de zaal, de fotograaf, videograaf, DJ en ceremonievervoer liggen al vast
bij het ceremonievervoer was er al een auto die reeds bezet was, maar we hebben dan een andere gekozen
ik denk dat het wel nog te doen is om alles te organiseren, maar sommige zalen zullen niet meer vrij zijn, ook fotografen enz.
dus als je het belangrijk vind om je eerste keuze telkens te hebben kan je best iets meer tijd voorzien, anders is het geen probleem

groetjes,
Sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...