TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veerle
12-5-2007
|
19-4-2007 9:57:23
Mieke,daar zou ik toch op ingegaan zijn hoor. ze mogen inderdaad blij zijn dat ze weer een kleed verkopen. en normaal gezien moet je nog eens terug gaan om te zien of de jurk goed past. Bij mij heeft de verkoopster, een heel vriendelijk meisje, tijd gestoken om te passen, zeker 2 uur. anderhalve maand voor de trouw ben ik terug gegaan. weer bijna een uur. omdat alles toch perfect moet passen aan zo'n kleed. lieten me zelf kiezen wat ik het liefste wou.
|
|
Ingrid
28-4-2007
|
19-4-2007 9:57:45
Dag Mieke
Dat begrijp ik niet; Ik het zelf mijn kleed gekozen in september en gepast begin maart. Ik trouw op 28 april. Nu was het niet nodig het aan te passen .De winkel heeft mij zelf voorgesteld om voor alle veiligheid nog een keertje begin april te komen passen en dat heb ik gedaan. Sinds gisteren hangt het kleed bij mij thuis. Zo hoort het vind ik. HEt kan toch niet dat je 5 maanden voor je trouw moet gaan passen en daar na niet meer.
Ingrid
|
|
Nathalie
7-7-2007
|
19-4-2007 10:05:52
Hey Mieke,
Dat vind ik echt erg om te horen! Ik zou daar toch eens naartoe gaan en dat zeggen dat dat toch niet kan, dat je dat heel erg vind...
zoveel geld, daar zit ook service inbegrepen vind ik! Het zal hun zaak geen goed doen als ze zo bot en cru doen...En dat zou ik hen ook zo laten merken dat je absoluut niet tevreden bent en dat het gene goede reclame zal worden.
Ik hoop dat je toch nog eens mag teruggaan om te passen, want anders ga je je ook heel onzeker voelen op het einde...pas je er nog wel in...zit het overal goed...want van de stress kan je altijd nog afvallen of bijkomen...
Daarbij nog een dikke proficiat en veel succes, je trouwt trouwens op dezelfde dag als mij... kunnen we samen aftellen ;-) nog 11 weekjes...
Groetjes Nathalie 07/07/07
|
|
Wendy
5-5-2007
|
19-4-2007 10:18:28
Hoi Mieke,
Ik ben in oktober mijn kleed gaan kiezen en mocht het ook pas eind maart terug gaan passen. Toen hebben ze het afgespeld (moet vanonder korter en vanboven ingenomen worden) en zeiden ze dat ik het 2 mei (3 dagen voor de trouw) mocht komen ophalen. Ik vond dit ook een beetje vreemd, zeker omdat de mensen uit mijn suite wel twee pasbeurten hebben, maar toen ik terugbelde zeiden ze dat dit normaal was. Als er niet veel moet aangepast worden, kom je het gewoon vlak voor de trouw halen. Dan moet ik het kleed wel nog eens aandoen en als er nog iets moet aangepast worden hebben ze mij verzekerd dat ze dit ter plaatse nog kunnen doen terwijl ik er op wacht. Maar ik zou als ik van jou was toch nog eens naar de winkel bellen, en het nog eens navragen, of je het dan effectief wel nog mag aanpassen als je het komt halen en als er dan nog iets is, of ze dat dan nog ter plaatsen kunnen oplossen.
groetjes,
Wendy
|
|
Ilse
12-5-2007
|
19-4-2007 10:39:42
Zo ging 't bij mij:
Ik heb m'n droomjurk besteld (november) en zij vertelden dat 't 16 weken zou duren voor mijn kleedje binnen was... Ik heb dus direct gevraagd of 't mogelijk was om het pasmodel nog eens te komen passen met accessoires. En dit was zeker mogelijk, maar op afspraak natuurlijk (TIP: dat is niet iets wat ze vertellen, dus vraag 't best ook eens)
Ik ben nog 2 keer erna gaan passen om te zien of m'n accessoires pasten...
Toen mijn jurk binnen was (eind maart) hebben we direct een aanpasbeurt vastgelegd en dat was dan begin april... (er moest niet veel meer aan gebeuren, maar toch ben ik blij dat 't dicht bij de trouw is :-) ) In februari gaan om te laten aanpassen voor in juli vind ik ook wel wat vroeg, je weet nooit wat je lichaam allemaal in petto heeft ;-) Maar jij kent je lichaam wel 't beste é...
Het inspelden zelf gebeurde wel snel door de naaister, maar we (mijn moeder was er net ook om haar suitekleed te laten inspelden) konden nog voor de spiegel paraderen met onze accessoires voor een paar minuutjes om te zien of alles OK was... ;-) Vanaf 2 mei kunnen we 't kleedje komen passen en ophalen. (de naaister richten zich dan op die datum om aan 't kleedje te werken) Een extra pasbeurt is voor mij niet meer nodig, want bij de aanpasbeurt had ik ook al al mijn accessoires mee :-)
Ik denk wel dat dit normaal is hoor. Ze heeft niet gezegd dat je niet meer mag gaan passen é... Wel dat je kleedje aangepast zal zijn tegen 3 juli ;-)
Ik zou gewoon nog eens bellen voor een pasbeurt als je dit echt nodig hebt (voor accessoires of gewoon voor de fun :-p)
O ja, bij mij was 't in La Sposa en ik ben er zeer tevreden over.
Groetjes, Ilse 12 mei 2007
|
|
Joke
26-5-2007
|
19-4-2007 10:43:30
Mieke,
Dit is absoluut geen service, moest ik jou zijn dan zou ik zelfs de naam van de winkel op dit forum plaatsen zodat iedereen weet wat hij kan verwachten!
Ik zelf heb mijn kleed bij Couture Robel in Roeselare gekocht en daar zijn er 3 pasbeurten voorzien. De eerste keer hebben ze de lengte afgemeten, de bustier wat ingenomen en hebben we samen gekeken om het model van het kleedje een klein beetje aan te passen. Toen ik voor de tweede pasbeurt ging was er nog niets definitiefs gestikt of gesneden. De rok was al een stukje afgesneden en er was een voorlopig draadje ingezet... dat doen ze daar blijkbaar regelmatig omdat veel van die stoffen wat 'leven'. Hun moto is: snijden kan steeds, bijzetten niet meer. Een maand voor mijn trouw mag ik dan nog een derde keer gaan passen en dan kan ik nog aanpassingen vragen als dat moet. Ze vragen mij ook wel om niet teveel te vermageren en te verdikken, maar mocht dit toch het geval zijn dan maken ze dat wel in orde. Net voor de trouw mag ik mijn kleedje dan gaan afhalen, ik weet nog niet of er dan nog gepast wordt of niet.
Het belangrijkste dat ik tijdens de voorbereidingen van onze trouw heb geleerd is dat we als klant op onze strepen moeten staan. Het is zoals je zegt: je geeft 1400€ uit aan je kleedje en je verwacht daarvoor toch een zekere servcie!
Laat je zeker niet doen en nog veel plezier en succes met de voorbereidingen!
|
|
Mieke
22-9-2007
|
19-4-2007 10:53:48
ik zou het toch ook nog eens gaan passen hoor. IK zou het zelfs eisen! das toch normaal dat je het nog eens past.
alle hopelijk kom je eruit.
groetjes Mieke 22/09/07
|
|
Mieke
7-7-2007
|
19-4-2007 11:03:06
heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes, zal er zeker eens naar bellen en op mijn strepen staan (normaal laat ik me niet zo doen maar ik stond gewoon perplex) ze zullen eens gaan zien wat voor vlees ze in de kuip hebben, grrrrrrr :-) thx
|
|
Wendy
|
19-4-2007 12:34:16
Ik heb mijn kleed besteld begin oktober, mocht twee weken geleden gaan om te passen en ik mag het dan ook ophalen 4 dagen voor de trouw (in principe 2 dagen ervoor maar het is dan net OLH Hemelvaart en de dag er nog eens voor heb ik een examen van mijn avondles).
Nu, ik maak er mij geen zorgen in omdat het enkel ingekort moest worden, de rest was OK.
Mocht er dan nog iets niet in orde zijn als ik het ga halen, "stel", dan ben ik er wel zeker van dat ze nog inderhaast iets kunnen regelen.
Want een meisje dat ik ken had haar kleed 1 dag voor haar trouw en ze hadden haar in die winkel (Bo Couture of zo uit Kortrijk) gezegd dat 'ze sjans had dat het haar als gegoten zat' maar dat was dus écht niet het geval! Aan haar borsten was het precies 'ne zak'.
In de winkel waar mijn kleed vandaan komt, La Sposa, hebben ze gezegd dat zoiets niet kan en dat in zo'n geval de naaister maar moet klaarstaan om dat nog vlug te verhelpen.
Daarmee, ik heb er vertrouwen in dat mijn kleed wel in orde zal zijn!
Hopelijk komt het nu van u ook in orde!
Wendy
|
|
Pat
1-6-2007
|
19-4-2007 14:06:31
Hallo, Ik heb in november mijn kleed gekocht. Toen heb ik een pasmodel aangehad . Ik moest 5 maanden wachten voor het kleed binnen was. Ik ben in maart opgebeld dat ik een afspraak mocht maken om al te komen passen, 1 maand vroeger dan voorzien. Toen ik het aanhad moest er heel veel aan veranderd worden. Ze nemen je maten en toch was het veel te groot. Dat begrijp ik niet zo goed want ik was niets afgevallen. Nu mag ik 10 mei terug gaan om de laatste maal te gaan passen. Ik moet wel een ganse namiddag vrij houden want als er dan nog iets moet aan veranderd worden doen ze dat die dag zelf nog terwijl je in de stad blijft. Maar ik moet die dag mijn kleed meenemen. Dat is 3 weken voor mijn trouw en dat vind ik wel wat vroeg. Ik begrijp je wel we betalen 1400 Eur voor ons kleed en ne goede service heb je niet altijd. De eerste keer hadden ze in de winkel gezegd dat er ongeveer 199 eur bijkwam omdat er meer stof in zat. De dag nadien belde men me op dat er 300 eur bijkwam. Maar wat moest ik doen ik had al een grote som voorschot gegeven en waar moet je in maart nog gaan zoeken naar een ander kleed als je in juni trouwt. Mij zien ze daar nooit meer terug. Nadat ik mijn kleed in handen heb en alles in orde is zal ik de naam van de winkel via deze site laten weten zodanig dat de toekomstige bruidjes hier uit leren en moeten oppassen.
Pat
|
|
lien
23-2-2007
|
19-4-2007 17:15:21
Ai ai,
Zoveel bruidjes die precies problemen hebben met hun jurken... Ik wist sinds december dat ik zou trouwen (in februari notabene!). Ik ging dus snel op zoek naar een kleed, omdat ik er vanuit ging dat het mij wel enige moeite zou kosten om mijn smaak te vinden. Ik keek in de catalogussen, en vond misschien wel iets, maar dan wilde ik dat toch eerst passen en niet zomaar op catalogus bestellen. Anyway, de verkoopster stelde voor om een kleed te passen dat in dezelfde stijl lag, en dat heb ik dan ook gedaan. Dat kleed dat ik toen paste was prachtig!! Ik heb meteen de kostprijs gevraagd (het was een uniek stuk dat normaal niet verkocht werd!!), en voila, ze hebben het mij verkocht. Het was op mijn lijf gemaakt, maar moest enkel nog hier en daar ingenomen worden. De verkoopster heeft dat gedaan, en na een week of twee kreeg ik al telefoon om mijn kleed nog eens tegaan passen om te zien of alles oke was, en voila, dat was het. Tegen begin januari was alles geregeld;). Geen gedoe dus met veel pasbeurten of wachttijden of bestellingen... Ik moet wel zeggen, k ben naar een Marokkaanse winkel geweest, geen Belgische. Scheelt ook al veel in prijs!! En ik heb waarschijnlijk ook gewoon geluk gehad dat mijn droomkleed op mijn lijf gemaakt was;).
Groetjes,
Lien http://lienetghafour.bruiloftsite.nl
|
|
Jessika
27-7-2007
|
19-4-2007 17:46:18
Hey Mieke, zo ging het bij mij:
Ik heb mijn kleedje gekocht begin januari en eind maart was het binnen. Ik ben nu begin april geweest voor mijn eerste pasbeurt. Ik geef toe: ik had er wel ietsje meer van verwacht: je hebt dan eindelijk je kleed weer eens aan maar op een goed halfuurtje was het geklonken, ik vond het jammer dat ik niet wat langer kon paraderen ;-). Mijn tweede en laatste pa liggen ook al vast: rond 20 mei en dan 3 weken voor mijn trouw. Ik mag het kleedje dan erna gaan afhalen vermoed ik. Het is wel de bedoeling dat ik niet meer bijkom/afval na mijn tweede pas.
Ik hoop dat je intussen al gebeld hebt, en zeker nog 1 (of meer) extra pasbeurten hebt kunnen versieren ;-). zoals hier al gezegd is: van feb. tot juli kan je lichaam toch nog wat schommelen he (en zoniet dat kun je tenminste nog eens extra genieten voor je 1400€ :-D)
De beuk erin! Jessika 27/07/07
|
|
Veerle
|
19-4-2007 20:50:38
Dag Mieke,
ik heb ook identiek dezelfde situatie meegemaakt. Ik vroeg om mijn kleed nog eens te mogen passen (had een telefonische afspraak genomen) en een foto te maken (voor schoenen, accessoires,...). Dat was allemaal geen probleem aan de telefoon, totdat ik effectief in de winkel stond. Na drie keer vragen mocht ik nog steeds niet passen. Ik was er ook het hart van in en ben dan vertrokken naar huis terug. maar ben toch teleurgesteld en een beetje boos dat ik me op dat moment zo laten doen heb in de winkel. maar ik had me niet verwacht aan zo'n rectie... van welke winkel komt jouw kleed?
Nog veel plezier met de voorbereidingen en laat het geen domper zijn op al de rest!
Groetjes,
Veerle 25/08/07 http://dedolfijntjes.bruiloftsite.nl
|
|
Véronique
16-6-2007
|
20-4-2007 8:31:23
Hi Mieke,
Ai, als ik dat zo leeg begin ik al bang te krijgen voor als ik voor het eerst moet gaan passen.
5mei is mijn eerste pasbeurt. In de winkel hebben ze gezegd dat het aantal pasbeurten afhangt van het aantal aanpassingen die moeten gebeuren. Dus het kan zijn dat ik ook maar 1 pasbeurt nodig heb, ik heb een jurk bijna identiek aan de mijne gepast in de juiste maat en die zat als gegoten. Volgens de verkoper moet ik dan zowiezo de week voor het huwelijk (op een weekdag) langskomen om het kleed te passen en indien dit dan nog moet aangepast worden doet de naaister dit terwijl ik wacht.
Maar eerste pas in februari en dan pas in juli mogen terugkomen vind ik toch ook wel overdreven. Op die maanden kan je toch nog vermageren door de stress. En dan ook die opmerking over dat je niet mag bijkomen, dat zou ik ook niet echt appreciëren. Ik zou om te ontploffen zijn als ze mij zo'n opmerking maken, ik probeer alles te doen om op gewicht te blijven (ik eet veel maar door de stress heb ik de neiging om veel af te vallen, en natuurlijk zoals altijd op de verkeerde plaatsen, aan mijn boezem ipv op mijn heupen), dus als ze dan zoiets zeggen.
Ik zou echt op m'n strepen staan, klant is koning, en misschien als je een andere verkoopster hebt dat zij wel behulpzaam is. Ikzelf ben mijn jurk bij Cermo gaan bestellen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de service.
Groetjes, Véro 16/6/2007 http://veroenbilly.trouwen.com
|
|
sunny
7-7-2007
|
22-4-2007 11:26:00
Want ben ik, als ik dit allemaal zo lees, blij met de service die ik heb gehad. Monique heeft alle tijd voor me genomen, nog een keer teruggeweest omdat ik over van alles twijfelde, weer alle tijd voor me genomen. Omdat ik zeer beperkt budget heb heeft ze me nog geholpen bovendien met allerlei leuke aanbiedingen. En desalniettemin alle tijd... beeldschone jurken en aan zeeeeeeer aantrekkelijke prijzen (als ik zo vergelijk met de meeste prijzen die ik hier lees). Monique... chapeau (jammer dat je dit waarschijnlijk niet leest :( , maar ik zal het haar zeker nog persoonlijk vertellen!!).
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|