Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw

22-4-2007 9:29:49
Hallo,

Weten jullie of je een afspraak moet maken om in ondertrouw te gaan (voor de wet)? En hoelang op voorhand je dit dan moet doen?

groetjes,

Valerie

valerie
7-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1514

els
14-7-2007
 Meld misbruik22-4-2007 9:44:41

hey,

Wij hebben hier gewoon een kaartje aangekregen dat we de huwelijksaangifte moeten komen ondertekenen vóór 30/04/2007.
en dan moeten we ook nog enkele dingen meenemen.
Dus een afspraak maken is niet nodig.

Groetjes, Els
14/07/2007

katrijn
11-8-2007
 Meld misbruik22-4-2007 11:51:47

ik ben gewoon samen met mijn man naar het gemeentehuis geweest, zonder afspraak.
Misschien is dit verschillend van gemeente tot gemeente, dat weet ik niet. Anders even bellen voor dat je wilt gaan.

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik22-4-2007 14:23:40

Wij hebben wel een afspraak gemaakt. Zo kunnen we er een bijzondere dag van maken. En kon ik vrij regelen op mijn werk. Maar of die afspraak echt nodig is, dat weet ik niet.

mieke
1-9-2007
 Meld misbruik22-4-2007 16:18:20

wij hebben ook een kaartje gekregen van de gemeente. Daarop staat:
Gelieve u te willen aanmelde op het gemeentehuis, (adres) op: 'wanneer mogelijk, ten laatste op 1/08/2007.
Reden: huwelijksaangifte

carry
18-8-2007
 Meld misbruik22-4-2007 22:39:29

Hey Valerie,
Wij hebben dit zonder afspraak gedaan, dit is niets bijzonder hoor, het duurde maar een 5-tal minuten. Het is gewoon een formaliteit. Wij trouwen op 18 augustus en zijn deze week voor de ondertrouw gegaan.

Groetjes Carry

Gertie
7-7-2007
 Meld misbruik22-4-2007 22:40:05

Hoi. Ik ben de eerste keer alleen langsgeweest voor info te vragen, wat we allemaal moesten meenemen enzo. Daarna (2w later) zijn we dan samen gegaan, datum vastgelegd, alle formaliteiten geregeld enz.
We moesten ev. nog terugkomen voor mochten we een huwelijkscontract tekenen bij een notaris, want dan moet dat bij het gemeentehuis geregisteerd worden ofzo.
Heel vriendelijk allemaal. Ik had er een goed gevoel bij. We trouwen wel op een andere dag voor de wet als voor de kerk. Anders is dat veel te druk.
Dit was in het Antwerpse.

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik23-4-2007 0:13:46

Hey Valerie,

Als jullie gemeente een website hebben kunnen jullie daar eens piepeloeren om meer info op te doen want het scheelt misschien wel van gemeente tot gemeente.

Wij hebben het volgende gedaan en moeten doen:

* Eerst informatie gevraagd per telefoon, daar geven ze meestal mee "wat - waar - waarom".

* Daarna zijn wij wel eens langs geweest omdat ze een afschrift van jullie geboorteakte moeten hebben en die wordt door hen geleverd maar dit duurt gewoonlijk ten hoogste 2 weken voor ze het hebben (die geboorteakte hebben ze wel nodig om uw ondertrouw te maken, dus best ten laatste 2 weken laten opmaken voor je naar de gemeente gaat jullie ondertrouw).

* Indien jullie met een huwelijkscontract willen huwen, dan moeten jullie even bij de notaris, die geeft dan een document mee bestemd voor de gemeente.

* Wij moesten daarna gewoon ten vroegste 6 maanden op voorhand met 2 naar de gemeente komen, en dag en uur van huwelijk aanvragen.

Dit hebben ze nodig voor jullie ondertrouw:

- Afschrift van jullie geboorteakte
- Jullie identiteitskaart
- De namen van de getuigen
- De vraag of jullie met een huwelijkscontract huwen (dan moeten jullie een document afgeven die jullie van jullie notaris gekregen hebben)

Als dit allemaal is opgesteld bij de gemeente, krijgen jullie zo'n 3-tal documenten mee waarin staat dat jij met jouw partner huwt en natuurlijk jullie huwelijksdatum, dit document dient onder andere voor jullie werkgever.

Voila, dit was het ongeveer voor ons en zo doen ze het bij ons in Melsele (Oost-Vlaanderen).

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...