Terug naar overzicht
Dag Wendy,Zelf heb ik ook navraag gedaan naar zo'n taarten en mijn neef (patissier) wist mij te vertellen waarom de taarten in België niet (of weinig) gemaakt worden.De taarten blijken niet zo lekker te zijn als ze er uitzien. Het is een zeer droge biscuit/cake met een laagje confituur of mousse en de taart is versiert met een harde suikerlaag. Mierzoet dus, maar dit is de enige manier om de taart zo mooi te krijgen. Zo'n taart weegt immers als gek en de lagen mogen uiteraard niet inzakken.Bovendien zijn we in België betere patisserie gewend :-)Bovendien beschikken de meeste bakkers hier niet over de juiste taartvormen (veel groter dan doorsnee), zodat ze die ook dikwijls nog moeten gaan aankopen. Een dure zaak dus ...Ik weet wel een adresje waar ze patisserie op aanvraag maken en dus ook bruidstaarten in lagen. Mss een gokje waard? www.patinova.be
Ik zou es horen bij Bakker Beckers in Genebos (Lummen).Zij maken altijd prachtige en vooral heel lekkere taarten. Ik ben er heel zeker van dat zij mooie bruidstaarten kunnen maken.Ga es kijken? Hou er wel rekening mee dat je in het weekeinde even moet aanschuiven!Succes
ga eens vragen bij bakkerij neesen in sint-truiden.daar maken ze prachtige taarten zo mooi zonde om ze aan te snijden groetjes