Terug naar overzicht
Hoi lotje,Ik ga waarschijnlijk op 16 juni kijken naar het huwelijk van een oude schoolvriendin van mij (ze trouwt dus met haar vriendin). Ze trouwen enkel voor de wet en hebben bij mijn weten gen extra alternatieve viering of zo. Als je wilt, laat ik achteraf wel weten hoe het was.Groetjes,Jessika 27/07/07
Zelf niet direct ervaring, maar ik weet dat sommige priesters wel een eucharistieviering willen geven. Die is dan iets aangepast, een beetje zoals ze soms gescheiden mensen toch een viering laten geven...Wat ik me eigenlijk wel al vaak afgevraagd heb is: wat doen ze met de vrijgezellenavond? Gaan ze dan samen op stap?
Hey Lotje,Mijn vriendin en ik trouwen volgend jaar pas, en enkel voor de wet. Wij voelen ons niet welkom in een kerk vanwege onze relatie, en hebben dan ook geen behoefte aan een "relatie-inzegening".Onze burgemeester wil speciaal daarvoor ook meer tijd uittrekken om onze viering voor de wet specialer en meer persoonlijk te maken met teksten en muziek.Holebi of niet, als je voor elkaar kiest voor het leven, kan je er ook zonder (of met) kerk/alternatieve viering een pracht van een dag van maken.Groetjes,Ilse
Oh en Wendy,ik denk dat dat afhangt van koppel tot koppel, wij doen niet mee aan de vrijgezellenavond-traditie, wij zullen de avond voor ons huwelijk druk bezig zijn met versieren van de zaal, hapjes klaarmaken, etc...Groetjes,Ilse