Nu Online
Momenteel zijn er 605 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten meer betrekken bij viering

10-5-2007 19:20:50
Hoi iedereen

Wij trouwen op 07/07 en we geven een viering bij ons thuis ipv een kerkelijk huwelijk.
Nu hebben we een aantal teksten om te lezen of te laten voorlezen, en wat muziek die we gaan spelen. Maar ik ben nog op zoek naar iets waardoor we onze gasten meer bij het hele gebeuren kunnen betrekken. Hebben jullie leuke ideetjes?

Evi
7-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1132

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik10-5-2007 20:52:53

Ik trouw pas in december dus ben nog niet echt me de mis bezig (althans niet op papier, wel in mijn hoofd :-D). Ik heb wel een paar ideeën die een kans maken en die een zekere betrokkenheid van het 'publiek' vragen:
- bij het binnenkomen iedereen een theelichtje of kaarsje geven dat ze vooraan in de kerk zetten (in jullie geval, voor jullie in de tuin --> je kan bijv. met fakkels of zo werken). Dit omdat bruid en bruidegom bijna de hele viering met hun rug naar het volk zitten en op die manier toch de aanwezigheid van de mensen visueel kunnen waarnemen. Ik vond dat wel een leuke gedachte.
- Verder gaan wij waarschijnlijk in een tekst verwerken dat het nodig is van vrienden en familie te hebben, die een steun zijn als het even wat minder gaat en die geloven in onze liefde. Op dat moment zal aan de mensen gevraagd worden een wens te noteren, die wij dan meekrijgen en thuis eens kunnen lezen... Een blijvende herinnering aan de dienst. Je kan natuurlijk ook de wensen vooraf laten noteren en ergens vooraan laten vasthechten of zo...
- Tot slot kan je - als je met live-muziek werkt- bijvoorbeeld maken dat jullie (het koppel) een vijftal minuutjes 'te laat' zijn, zodat de zanger of zangeres van dienst enkele afspraken kan maken met de genodigden. Bvb. een stukje liedje aanleren of wanneer ze in hun handen kunnen klappen als begeleiding, zoiets...

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Veel plezier!!!

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik10-5-2007 23:41:42

Bij ons krijgen de gasten bij binnenkomst een zakje met daarin een steen, een papiertje en een pen. Op het papiertje kunnen ze op een aangegeven moment in de dienst een wens voor ons huwelijk opschrijven en iedereen komt dan naar voren waar ze het briefje in een doos kunnen stoppen en de steen wordt in een kom met water gegooid, terwijl ze hun wens in zichzelf herhalen. Net zoals je een muntstuk in een fontein gooit. Wij kunnen nadien de papiertjes dan nog nalezen.

Groetjes, Mara.

sigrid
9-6-2007
 Meld misbruik12-5-2007 11:08:10

hey, wij doen een eigen ceremonie in de tuin van onze feestzaal en laten op het laatste iedereen een wens schrijven op een kaartje. Dan krijgt iedereen een ballon om het kaartje aan te hangen en gaan we de ballons samen oplaten.

Marjan
7-7-2007
 Meld misbruik12-5-2007 22:53:57

Wij geven op 7/7 eveneens een alternatieve viering in onze tuin. Wij gaan dus ook de mensen een boodschap laten noteren op een briefje dat aan een lintje hangt. Met dat lintje moeten de mensen dan hun boodschap omhoog hangen in een mooie grote boom die in onze tuin staat.

Caroline
7-7-2007
 Meld misbruik14-5-2007 10:49:12

Bij een klassieke huwelijksviering kan je 't volgende doen (misschien ook bij niet-klassieke viering)?

- ouders of grootouders vragen om de huwelijkskaars aan te steken (als jullie er een hebben)
- mensen een theelichtje geven en hen vragen om dit bij de vredeswens vooraan te komen zetten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...