TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sissi
26-5-2007
|
15-5-2007 14:15:52
Hey,
Wij dachten eerst de namen erop te schrijven, maar dat komt niet zo goed over. Idem met open doen. Ik weet ook niet of je daar altijd tijd voor hebt.
Je kan er niet echt een gemiddeld bedrag opkleven maar ik moet wel zeggen dat ik van sommige mensen die al gestort hebben verschoten ben (zowel positief als negatief).
Groetjes, Sissi
|
|
Nathalie
7-7-2007
|
15-5-2007 14:19:00
Ja dat heb ik ook al gehoord van lege enveloppen! Schandalig he...
en idd is het onbeleefd erin te kijken, maar naam erop schrijven is dat ook onbeleefd? Nuja... hele tijd pen vasthouden gaat niet denk ik he... maar als je de envelop in een doos gaat duwen, draai je je toch om... kun je dan niet even iets erop schrijven?
|
|
Lieve
1-9-2006
|
15-5-2007 14:23:21
Hey,
neem het van mij aan dat jullie zelf geen tijd hebben om de naam erop te schrijven. Wij wilden dat doen, maar in de praktijk is het niet haalbaar. Je staat de hele tijd met mensen te praten en zeker in het begin van de avond bij de begroeting volgen die elkaar heel snel op.
Langs de andere kant... wil je weten van wie die lege enveloppe is? Wat ga je dan doen? Je kan hen er toch niet over aanspreken? Wij hadden geluk, bij ons is het niet voorgekomen.
Je kan ook geen gemiddelde op de som kleven. Het hangt helemaal af van de gewoontes in vriendenkring, of je uit een rijke of arme familie komt... Bij ons viel dat tegen, maar ik heb ook al mensen gehoord die bijna uit de kosten waren dankzij de cadeautjes.
Groetjes, Lieve
|
|
Véronique
16-6-2007
|
15-5-2007 14:23:37
Hi Shara,
Ja ik heb het ook al gehoord van die lege enveloppen, gek é, dat mensen zoiets durven doen. Ik zou er zeker niet in kijken, weet eigenlijk niet hoe je dit het beste kan oplossen. Ik veronderstel dat de meeste mensen toch wel een boodschap op de kaart zetten.
Volgens mij is er geen vast gemiddelde van hetgene de mensen geven maar ik moet zeggen dat ik toch, net als Sissi, al geschrokken ben van wat mensen geven. Maar ja, we doen een feest om ons te amuseren en niet om grote cadeau's te krijgen natuurlijk.
Groetjes, Véro 16/6/2007
|
|
Alejandro
22-6-2007
|
15-5-2007 14:32:44
Je kan ook altijd iemand aanduiden van de familie of vrienden die de enveloppen van je aanneemt en die er dan de namen op kan zetten. Hij of zij stopt ze daarna dan in een doos of bus. Dan zal je al genoeg zien aan de reaktie van sommige gasten met weinig goede bedoelingen denk ik.. Want andersom kan ook, dan krijg je een mooi geschenk maar weet je niet van wie het is.
Het is maar een idee...
|
|
Marjan
2-6-2007
|
15-5-2007 14:41:24
Ik zou ook denken dat ze wel een kaart bij het geld steken en zo weet je van wie de kaart en het geld (of zonder geld) is. Misschien is het een vergissing dat ze het vergeten in te steken zijn ofzo. Ik zou het zelf nooit durven te doen. Bij onze vriendenkring leggen we 25 euro per persoon uit. Maar op dit forum heb ik ook al gelezen dat er sommige 50 tot 100 euro per persoon uitleggen.
|
|
Ilse
17-8-2007
|
15-5-2007 14:43:14
Hoi, ik weet het niet hoor, maar is het niet zo dat mensen meestal een kaartje bij het geld steken, met gelukwensen en hun naam? allez, ik doe dat toch altijd. Als de meeste mensen dat doen, dan weet je toch al (ongeveer) van wie de lege enveloppen zijn hé? Of zijn er toch veel anonieme enveloppen? Groetjes, Ilse
|
|
Nathalie
7-7-2007
|
15-5-2007 14:52:55
De mensen die een lege enveloppe afgeven, dus zonder geld zijn dan ook wel zo sluw om er dan geen kaart in te steken, zodat je feitelijk niet weet wie het was...
als je een groot feest hebt kun je dat dus totaal niet weten wie er niks heeft gegeven, je kan wel overlopen van wie je wel een kaart hebt...en wie dan overblijft...
maar bij mijn vriend op zijn communiefeestje vroeger waren er al 3 lege enveloppen...omdat het in beperkte kring was wist hij wel wie het waarschijnlijk geweest waren...
maar dus weten we dat er zo al enkele bij hem in de familie zijn he ;-)
vandaar dat ik het toch graag weet... niet dat we hen erover aanspreken, maar als er dan ooit feest bij hen is doe ik hetzelfde terug...
oke dat is misschien niet vriendelijk van mij, dan verlaag ik mij even fel als hen...maarja...zo denk ik er nu over, waarschijnlijk doe ik dat uiteindelijk toch niet, maar bon...
Achja, als iemand weinig geeft vind ik totaal niet erg...zeker niet als ik weet dat het voor hen financieel moeilijk is...maar zelfs geen kaartje en toch een enveloppe afgeven, dat vind ik gewoon achterbaks.
Groetjes, Nathalie
|
|
Ilse
17-8-2007
|
15-5-2007 15:35:17
Hoi, natuurlijk gaan de mensen met lege enveloppen er geen kaartje in steken... ik dacht gewoon dat andere mensen dat normaal wel doen, en dat je dan - met eliminatie - kan nagaan wie er geen kaartje in stak. Maar blijkbaar zijn er toch veel anonieme enveloppen... Ilse
|
|
Sophie
6-9-2008
|
15-5-2007 17:42:25
Hallo,
Ik vind het echt schandalig dat mensen een lege enveloppe durven afgeven. Bruidskoppels investeren zoveel in hun dag en dan krijg je eigenlijk echt stank voor dank. Hopelijk gebeurt dit niet bij ons, maar zou dit gebeuren is dit zeker van mensen die het niet al te goed met je voor hebben. Als oplossing kun je eventueel vragen dat je getuige of broer/zus de enveloppen overneemt en de namen erop noteert. Wij gaan met een huwelijkslijst werken, dus ik verwacht niet echt veel enveloppen.
Veel succes, Groetjes Sophie 06/09/2008
|
|
Saskia
22-6-2007
|
16-5-2007 10:36:09
hoi
Nog een ander verhaal mensen geven een enveloppen met een wenskaart met hun namen op dus je weet ik heb een kaartje gekregen van hen maar ze geven een aparte enveloppe met geld maar als je alles door elkaar smijt en je hebt een paar enveloppen met enkel geld dan weet je niet van wie je wat gekregen hebt. En uit ondervinding weet ik dat als er enkel geld inzit het niet zo veel is dat ze er insteken. ze geven dan wel iets maar willen niet geweten hebben hoeveel het is.
Wij zullen het anders oplossen. Ik heb een halfzus van 13 jaar en zij zal schuinachter ons staan met een doos en paperclips.
telkens wij 2 enveloppen tegelijk krijgen van een koppel en we voelen dat er bij de ene een wenskaart en bij de andere gewoon geld inzit zullen wij dat afgeven aan m'n zus en gewoon het woordje "ja" zeggen dan weet zij dat ze die 2 enveloppen moet samenhangen met een paperclip.
tegen het fijt dat je een wenskaart krijgt met niets in daar kan je natuurlijk niks aandoen maar bij ons zullen de enveloppen met gewoon geld erin en geen naam erop toch ontmaskerd worden
Hoor ons bezig het juist een filmscene
Maar toch ik ben niet geldzuchtig maar het zou dan juist van degene die niks of bijna niks geven op onze trouw zijn dat als je naar hun feest gaat je wel een behoorlijke som geeft want ik ben niet zo dat ik maar een klein beetje geef.
Maar een verwittigd man is er 2 waard. Groetjes
|
|
Dolores
4-5-2007
|
16-5-2007 14:43:49
Dag Sarah,
twee weken geleden getrouwd maar lege enveloppen hebben we niet gekregen hoor. Wel een enveloppe met geld, zonder naam. Ik heb wel gemerkt dat er mensen zijn die nog niks gegeven hebben... We waren ook niet gebrand op de centjes maar dat vind ik er toch ook over hoor. En meer dan één hé..
Groeten Dolores
ps wij hadden stickertjes bij om op de planten en cadeaus te kleven maar dat lukt echt niet hoor, veel te druk...
|
|
Wendy
|
17-5-2007 12:25:49
Andere mogelijkheid is om een camera op te stellen bij de begroeting op een statief om iedereen die binnenkomt te filmen en dan te zorgen dat je de enveloppen in volgorde van binnenkomen steekt. Als je een lege hebt tussen de envelop van die en die persoon kan je zo op de film zien van wie...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|