TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
1-9-2006
|
16-5-2007 14:43:04
Bruid of niet... Je moet daar toch iets van merken. Als je een serieuze relatie met iemand hebt, wil je dat toch weten. Hoeveel pijn het ook zou doen.
Lieve
|
|
evelien
29-6-2007
|
16-5-2007 14:53:26
een paar jaar een verhouding, ik zou het ook willen weten hoor... das logisch he, de man waarvan je houdt en van wie je denkt alles te weten heeft een dubbel leven, kdenk dat heel men wereld zou instorten op dat moment. Maar kzou het zeker en vast wel willen weten. En daarna dan mijn conclusies trekken.
evelien
|
|
Els
31-8-2007
|
16-5-2007 14:54:55
Hey,
Als echtgenote of vriendin zou ik het verschrikkelijk vinden mocht mijn man een dubbelleven leiden.
De vrouw die "minares" is zou eigenlijk zo slim moeten zijn dat die getuigt van weinig respect hé...
Persoonlijk vind ik dat het niet kan...
Respect voor je situatie maar gebruik je verstand en stel je in de plaats van zijn toekomstige...
Groetjes, Els 31/08/07
|
|
Anne
21-9-2007
|
16-5-2007 15:00:50
Hey, Ikzelf zou het moeilijk hebben een dubbel leven te leiden. Die andere man doet dat, maar blijkbaar jij ook vermits je iemand anders hebt. Ik vind, ok, twee personen houden van elkaar, maar wat doen jullie met de twee andere die daar niets van weten ? Eigenlijk is dat niet eerlijk tegenover zijn toekomstige vrouw en tov jouw partner, en het is nog minder eerlijk voor jullie beiden. Ik in jouw plaats zou dat niet kunnen aanzien dat de man waar ik gevoelens voor heb trouwt met een ander. Maar als ik het goed begrijp in je bericht heb je een eind gemaakt aan die relatie ? Dat vind ik het beste wat je kon doen. Maar beter zou zijn er zelf niet over te twijfelen van de stop te houden of toch nog met hem genieten. Nee dat is niet fair. Hij gaat eeuwige trouw aan zijn aanstaande beloven en is het tot nu zelf nog niet geweest, eerlijk gezegd, wie zegt dat hij tov jou eerlijk is ?
Men zegt dat de waarheid ALTIJD uitkomt. Maar ik in jouw plaats zou het allemaal hierbij laten. Dat bruidje moet even gelukkig voelen zoals wij hier allemaal die ons wedding aan het voorbereiden zijn, en dan zou jij daar maar even afkomen met "hey, proficiat maar ik ben wel de minares van je aanstaande" ... en trouwens wat zou je erbij winnen ??????????
Anne
|
|
Christel
30-6-2007
|
16-5-2007 15:01:46
Het gedacht dat "mijn liefste man" achter mijn rug een verhouding zou hebben met een ander....tuurlijk zou ik dat willen weten Eens een slippertje van 1 dag, zou ik MISSCHIEN nog kunnen vegeven, t is misschien raar dat ik dat zeg, maar dat kan onbezonnen gebeuren
maar zo maanden of jaren aan een stuk, dat doe je wel heel bewust en dat zou ik nooit kunnen vergeven maar k zou het zeker willen weten !
Ik heb wel mijn trots nog , het gedacht dat je zo elke dag belogen wordt achter je rug Dan nog liever alleen dan zo !
Christel 160607
|
|
Ann
30-6-2007
|
16-5-2007 15:17:46
Dag Anne
Inderdaad, ik heb een eind gemaakt aan de relatie onder andere omdat ik het niet kan aanzien dat hij met een andere vrouw trouwt. En je hebt gelijk, het is zeker ook niet eerlijk tegenover mijn partner. Zwijgen en mijn leven verderzetten zal wel het beste zijn. Mijn hoofd weet dat wel, maar mijn gevoel...
Zoniet verwoest ik ook nog het leven van een vrouw die nu haar gelukkigste moment tegemoet gaat.
|
|
evelien
29-6-2007
|
16-5-2007 15:22:34
ann: een vraagje, hebben jullie nu eigenlijk nog contact met elkaar?
kwil juist ff zeggen dat het niet enkel jij bent die schuldig is he, die man is ook serieus is de fout! Jij hebt de goeie beslissing genomen door er een einde aan te maken... ik kan heel goed begrijpen dat je het daar nu moeilijk mee hebt hoor.
evelien
|
|
Anne
21-9-2007
|
16-5-2007 15:23:03
Ik begrijp je hoor Ann, maar je hebt de juiste keuze gemaakt. Hij is niet eerlijk. En wees blij dat hij met een ander trouwt dan met jou, stel je voor moest jij het aanstaande bruidje zijn en dat er je iemand dat komt vertellen, dan valt je leven in duizend scherven.
Weet je, iets wat ik al jaren zeg .... liefde is pijnlijk !
Als je iemand ontzettend graag ziet, doe je er alles voor, zelf jezelf achteruit zetten, en als je iets overkomt zoals jij of zijn aanstaande, ..... de liefde is pijnlijk ..
Maaaaaaaaaaar .... heeft gelukkig ook zijn goede momenten, daarom dat wij in volle vertrouwen trouwen mijn medebruidjes en ikzelf. Ik voel echt met je mee, ik heb reeds zelf meegemaakt van weggeduwd te worden ... maar de tijd doet zijn ding .. en kijk .. vandaag ben ik volop mijn huwelijk aan het voorbereiden en trouw ik met een schat van een man, beter kon niet. Jouw tijd komt, maar niet met iemand die niet eerlijk is met zijn eigen. Liefs Anne
|
|
Ann
30-6-2007
|
16-5-2007 15:29:38
Dag Evelien Ik heb afscheid genomen een 3 weken geleden, maar ik krijg wel nog mails. Hij wil nog vrienden blijven. Ik denk dat dat jammer genoeg niet meer mogelijk is vooral omdat hij had verzwegen dat er trouwplannen waren. Ik ben het via via te weten gekomen.Ik had er nog zo op aangedrongen dat hij me dat toch zou zeggen eens die beslissing werd genomen. Jammer dat hij dat niet gedaan heeft. Nu ben ik ook nog een vriend bij kwijt.
Dag Anne Ja, liefde doet zeer.
Ik wens jullie alvast een prachtige dag met een prachtige man voor de rest van jullie leven.
|
|
Anne
21-9-2007
|
16-5-2007 15:35:28
Ann, Je zegt dat je een vriend kwijt bent ?? Vrienden beliegen of bedriegen niet of houden geen belangrijke informaties achter. Hij is niet eerlijk met zijn toekomstige en evenmin met jou. Je moet absoluut bij je beslissing blijven, en beter zelf, zeg hem dat hij stopt met contact te zoeken, mail, gsm weet ik veel. Jij moet je herpakken en leven voor de dingen die het waard zijn, EERLIJKE mensen !! Met zo iemand kan je toch niks opbouwen hoor, en spijtig voor zijn bruidje, het is wel egoist van mijn, maar ik zou er niks over zeggen. Probeer hem te vermijden, te negeren en LEEF !!!
Liefs Anne
|
|
Véronique
16-6-2007
|
16-5-2007 15:37:33
Hi Ann,
Je hebt een hele slimme beslissing genomen door een einde te hebben gemaakt aan deze relatie. En ik begrijp dat het pijn moet doen als je weet dat hij met iemand anders gaat trouwen. Maar zoals al enkele medebruidjes hebben gezegd moet je blij zijn dat jij niet in zijn toekomstige haar plaats bent.
Als ik jou was zou ik hem gewoon negeren, anders gaat hij je alleen nog maar meer kwetsen.
Nog veel moed é!!!
Groetjes, Véro
|
|
Laetitia
1-12-2007
|
16-5-2007 15:44:55
Beste bruidjes en Ann,
Ann, Neem het mij niet kwalijk, maar ik begrijp niet waarom je het niet op één of andere manier laat weten aan de bruid. Ze zet een grote stap in haar leven en moest ik van hara zijn, had ik het toch ervoor willen weten. Hoe dramatisch het ook is. Er zijn anonieme manieren genoeg om het toch op één of andere manier te laten weten. Ik ben zelf ook ooit eens bedrogen geweest en je kan niet weten hoe vernederend het is om dat mee te maken. Laat staan als ze het te weten komt dat het al van voor het huwelijk dateert.
Dit wou ik je toch even laten weten, sorry dat het zo cru klinkt, maar is gewoon omdat ik het bijna zelf heb meegemaakt.
Bye bye
|
|
Ann
30-6-2007
|
16-5-2007 16:05:19
Ja, ik ervaarde hem toch als een vriend die ik heel graag zie (hopelijk ooit:zag). En die schrap ik dus nu eigenlijk uit mijn leven. Dat is toch wel even slikken, maar het is voor mijn eigen goed.
Sommige bruidjes hadden eerst geschreven dat ze het zeker wilden weten mocht hun aanstaande iemand anders hebben (ons relatie duurde trouwens al bijna even lang als de relatie met zijn aanstaande, bijna 3 jaar). Ik weet het nog zo zeker niet, hoe kan je dan nog ooit iemand vertrouwen, als iemand je komt vertellen dat uitgerekend de man die je eeuwige trouw zal beloven je bedrogen heeft en dat eventueel zou kunnen blijven doen.
Ik mag dat gewoon niet zeggen tegen haar, ik zou daarmee haar leven kapot maken.
En anoniem, Laetitia, zou jij een persoon vertrouwen die zich niet bekend wil maken? Dan zaai ik toch alleen maar twijfel en is dat niet nog erger?
|
|
Veroniek
|
16-5-2007 16:20:39
Hoi Ann
Het is inderdaad een moeilijke situatie!
Jij wist dus blijkbaar dat hij nog een relatie had, maar zijn toekomstige niet? En jij ging daarmee akkoord? Jij hebt ook een relatie met iemand anders en weet die van je andere relatie? Kennen alle partijen elkaar? Ken jij zijn verloofde en kent zij jou?
Allemaal vragen, maar ik snap niet goed waarom? Als je iemand graag ziet (en je hebt er een relatie mee), waarom dan beginnen met iemand anders?
Ik zou het ook willen weten, want ik zou geen eeuwige trouw kunnen beloven als ik hem niet kan vertrouwen! Hoe kan je nu met iemand trouwen die nog een relatie heeft met iemand anders? Dan wil dat toch zeggen dat je jezelf eeuwig aan je trouwpartner kan geven?
Als je het anoniem zegt zal er wel over gepraat worden en ik zou het inderdaad niet geloven. Maar ik zou wel het anonieme berichtje voorleggen aan mijn verloofde en zijn reactie afwachten... Meestal weet je dan al genoeg!
En ja het zou moeilijk zijn om ooit nog iemand te vertrouwen, maar dan blijf ik liever alleen dan alle dagen me te moeten afvragen waar is hij nu... En mezelf ziek te maken omdat ik bang ben dat hij iemand anders geeft! Want je geeft ELKAAR EEUWIGE TROUW en ik vind toch dat dit belangrijk is! Je moet elkaar vrijheid geven, maar ik weet niet of ik dat nog zou durven moest ik dat te weten gekomen zijn...
Misschien ben ik daar wat cru in, maar ik vind dat héél belangrijk in een relatie om eerlijk en open te zijn...
Groetjes Veroniek
|
|
Ann
30-6-2007
|
16-5-2007 16:35:44
Dag Veronique
Het is inderdaad niet simpel. Ik woonde en woon nog altijd samen met mijn partner. Ik ben dus eigenlijk verliefd of in eerste instantie aangetrokken door de bruidegom, laat ik maar zeggen. En hij was net een relatie begonnen met zijn huidige bruid. De andere partijen kennen elkaar niet en weten er ook niet van. Jah, hoe gebeurt zoiets, waarom doe je dat? Omdat je iets mist in je huidige relatie mss, omdat je die ander toch net iets (veel) leuker vind dan de andere mensen rondom je. Iemand bedriegen hoort niet, dat weet ik heus ook wel. Maar ik ben ook al wat ouder dan de meeste jullie, denk ik (33) en in het leven gebeuren er nu eenmaal dingen die niet helemaal correct zijn. Klinkt nu wel raar om dit zo in een paar zinnen te schrijven.
|
|
Ilse
17-8-2007
|
16-5-2007 16:41:19
Hoi, ik vind dit een vreselijke situatie. Ik vind die man zijn gedrag, zoals je zegt, onbegrijpelijk. Eigenlijk is het heel erg dat jij met dit dilemma moet zitten. Ik vind dat HIJ op zo'n manier geen huwelijk mocht plannen. Je belooft dan immers eeuwige trouw, en hij is dat nu al niet... Hoe moeilijk het ook moet zijn voor jou, ik kan niet anders dan de andere bruidjes beamen: ik zou het willen weten! Zij heeft het recht om te weten met wie ze trouwt en - misschien nog meer - wie ze de vader van haar kinderen laat zijn. Je zal haar inderdaad vreselijk pijn doen als je het haar vertelt, maar op lange termijn zal je misschien haar leven gered hebben. Het klinkt misschien cru, maar ik zou de vrouw niet willen zijn van zo'n man! Zij moet de mogelijkheid krijgen om zich nog van hem te ontdoen, denk ik. Allez, ik zou dat toch willen als ik haar zou zijn... Groetjes
|
|
Anne
21-9-2007
|
16-5-2007 16:48:59
Ik nog eens, Volgens velen hier zou je het haar moeten vertellen en ik begrijp uitstekend jullie reactie. Maar door dat te doen ga je heel waarschijnlijk een chaos maken, zowel in hun leven dan in de jouwe, want dan gaat heel waarschijnlijk jouw partner het ook vernemen en daardoor gaan er dan 2 koppels kapot gaan ! Praten is zijn geweten verlossen, maar de gevolgen kunnen groot zijn. Zwijgen is uiteraard zwaar om er mee verder te leven. En eerlijk gezegd, moest de minares van mijn man het komen zeggen, zou ik het niet geloven, ik zou denken dat ze dat doet uit jaloezie of zoiets.
Ik blijf eigenlijk op mijn standpunt beste Ann, ban hem uit je leven en alles dat ermee te maken heeft. Het gaat je veel meer kwaad doen van te praten dan van te zwijgen, vergeet ook jouw partner toch niet hé ... En nog iets, ik ben iets ouder dan jij ;) nl 36 jaar .. jaja, aan 36 trouwt men ook nog.
Als je verder wil praten of raad wenst, geef me dan je mail adres, zo kan ik je dan daar op antwoorden. Liefs Anne
|
|
Elke
13-10-2007
|
16-5-2007 17:34:04
nu is zij gelukkig als bruid, als je haar vertelt dat je al drie jaar een relatie hebt met haar droom-man, dan heb je een ongelukkige bruid (als ze het al gelooft) of misschien wel geen bruid. Als hij het nooit meer doet, dan is het allemaal wel in orde. Maar eens geproefd van het geheime ...
Zou ik het willen weten? ja Zou ik het geloven? goh, ik denk van niet
Jou kan ik alleen maar de raad geven om nu geen contact meer met hem te hebben, anders kwets je jezelf alleen maar.
|
|
isabelle
|
16-5-2007 18:39:08
Ik vind deze situatie in eerste instantie zéér, zéér, jammer voor de toekomstige bruid. Ik vind dat zij wel degelijk het recht heeft om te weten hoe de vork in de steel zit. Zij zal op haar huwelijksdag in volle vertrouwen eeuwige trouw beloven aan die man en die man zal dit ook aan haar beloven terwijl hij het niet zal menen!! Heel hun huwelijksbelofte zal gebaseerd zijn op een grote leugen. Dat vind ik verschrikkelijk voor het bruidje. Ik mag me niet inbeelden dat ik dit zou meemaken. Want weet je, vroeg of laat zal de waarheid toch wel uitkomen. Op één of andere manier zal ze dit wel eens te weten komen en komt daar toch ambras van en zal ze sowieso gekwetst worden. Als zij het nu vóór haar huwelijk nog kan te weten komen, dan kan zij nu nog beslissen om haar huwelijk af te blazen. Dat zal voor haar in eerste instantie zéér pijnlijk zijn en haar heel veel verdriet bezorgen maar achteraf zal zij daar volgens mij zeer tevreden mee zijn dat ze het op voorhand geweten heeft en er dus nog op tijd iets aan heeft kunnen doen. Want wat is ze uiteindelijk met een man die haar nu al niet trouw kan blijven??? Dat is toch een teken dat hij haar niet echt ontzettend graag ziet en persoonlijk vind ik ook dat hij daarmee aantoont dat hij maar weinig respect voor haar heeft. Anders doe je zoiets niet. Ik vind het persoonlijk eigenlijk zeer triestig van die man dat hij zoiets doet.
Voor wat jou betreft wil ik eigenlijk hetzelfde zeggen: wat ben je met zo'n man? Als hij jou echt heel graag had gezien dan had hij al voor jou gekozen, niet? Want dan zou zijn drang om bij jou te zijn zo groot geweest zijn dat hij z'n andere relatie al eerder had opgegeven. Maar dat heeft hij niet gedaan... denk daar over na! In jouw plaats zou ik dus definitief deze relatie stopzetten en ook volledig (geen afspraken meer, maar ook geen mailtjes meer, geen sms-jes). En een vriend kwijt... ik denk niet dat je zo iemand een vriend kan noemen. Iemand die niet eerlijk is tegen je en niet eens zegt dat hij van plan is te trouwen, dat noem ik niet echt een vriend. Van mijn vrienden hoor ik het althans als ze trouwplannen hebben...
En voor jouw huidige partner: jammer dat hij ook in het ongewisse blijft. Het moet toch zijn dat je hem ook niet echt supergraag ziet want anders zou je toch niet zoveel moeite hebben om hem trouw te blijven? Misschien moet je daar ook even over nadenken wat je met deze relatie moet doen want heeft het uiteindelijk zin om bij iemand te blijven als je die persoon niet voor de volle 100 % graag ziet?
|
|
KARINA
27-7-2007
|
16-5-2007 19:20:03
ik begrijp toch iets niet hoor,voelt zijn aanstaande dat niet aan?ik ben ook verschillende keren bedrogen geweest,maar wist dat altijd,ik voelde dat aan.ik heb ook een relatie gehad met een getrouwde man, maar ik stond nergens en had geen tokomst,laat staan dat ik kinderen kon krijgen bij hem,hij had al 3 kinderen,ik heb dat tegen mijn ex man verteld en wij zijn toen uit elkaar gegaan,maar als ik nu terug kijk,gelukkig maar,want mijn vriend nu weet daar alles van en het is een schatje,ik voel direct aan als er iets fout zit.ik wil maar zeggen voelt zij dat niet aan? hoe goed kent ze dan haar aanstaande,ik zou het misschien "vuil" spelen maar haar toch de ogen willen openen want ik denk dat hij nu toch opnieuw op zoek gaat naar een andere prooi!Mijn vorige vriend bedroog mij van de eerste dag,maar ik kon de tijdstippen vertellen dat hij het deed, en bij een confratie kon hij niks anders doen dan toegeven! dus ja dat komt uit en dan zou ik niet in jouw schoenen willen staan,want je gaat gezichtsverlies lijden in jouw dorp en wees maar gerust dat je partner waar je mee bent dat gaat opmerken,als iemand raar reageert als op straat gaat wandelen met je partner,en verder en aan je leven! wil je dat zo,wil je kinderen,wil je trouwen,wil je als de minares bestempeld worden?als er een is waar je ja op antwoord dan moet je de waarheid onder ogen zien!
|
|
Selma
8-9-2007
|
16-5-2007 19:39:47
Zou jij willen dat de bruidegom jouw partner inligt over deze verhouding??
|
|
Mieke
7-7-2007
|
16-5-2007 19:54:06
Hey meid, ik kan me zelf een beetje in jou situatie vinden, zelf heb ik ook een relatie gehad voordien en hij is nu al 2 jaar getrouwd en moest het van hem afhangen wel dan had hij ze al 1001 keer bedrogen,maar ik heb vriendelijk gepast. nu trouw ikzelf ook binnen een 1,5 maand en gisteren is hij me opnieuw beginnen sms-en over het feit dat hij me enorm mist en dat we nooit uit elkaar hadden mogen gaan enz...als ik eerlijk ben deed het me wel iets die aandacht maar ben niet naief en ben supergelukkig met mijn ventje nu, doch heb ik het herhaaldelijke keren proberen duidelijk te maken aan zijn vrouw maar steeds was ik de stoker en steeds was ik de slechte dus ik geef je 1 goede raad... doe gewoon wat het beste voor je is, als iemand moet zeggen wat er gaande is dan is HIJ dat wel en niet jij... Veel succes nog Lieve groetjes Mieke
|
|
tamara
15-9-2007
|
16-5-2007 20:24:40
Ik zelf zit in een relatie waar eerlijkheid en trouw de hoogste belangen zijn. Ik zou zelfs niet 1 slippertje kunnen vergeven, en hij ook niet. Ik kan er wel aan inkomen dat 2 mensen beide al een relatie hebben verliefd worden, maar naar mijn mening handel je daar dan ook naar en ga je niet een dubbel leven leiden. Het lijkt me pijnlijk moest mijn vriend zeggen dat hij voor een ander kiest, maar het lijkt me nog veel erger als het zou uitkomen dat hij een affaire heeft met een andere vrouw achter mijn rug!
Ik vraag me wel af waarom hij in hemelsnaam wil "trouwen" als hij op voorhand al weet geen probleem te hebben met "ontrouw" zijn. Betekenen zijn geloften dan niets? Lijkt me dan wel maar een poppenshow die gewoon veel geld kost.
En je zal altijd op de 2de plaats komen. Daar zou ik ook niet mee kunnen leven.
Tamara.
|
|
an
28-7-2007
|
17-5-2007 0:42:19
Wat ik me afvraag: hoe ben je op dit trouwforum terechtgekomen als je zelf geen trouwplannen hebt? Hoop je (misschien onbewust) zo het bedrogen bruidje te waarschuwen? Door je vele reacties lijk je me wel oprecht. Veel succes met het maken van deze moeilijke beslissing.
|
|
Wendy
|
17-5-2007 12:47:37
Ik zou het als bruid toch alleszins willen weten, maar wel nà de trouw. Als hij op zo'n korte tijd trouwt betekent dit dat er intussen al grote sommen uitgegeven zijn en het wordt sowieso de mooiste dag van die bruid haar leven, het zou erg zijn om dat kapot te maken. Als je besluit van het te vertellen zou ik het doen na de trouw, waarschijnlijk zijn ze toch al voor de wet getrouwd, of ja meestal eigenlijk niet...
|
|
Lies
30-6-2007
|
17-5-2007 13:11:02
Hallo, inderdaad, geen makkelijke situatie. Ik zou het niet willen meemaken...
Maar als er een ding is dat ik zou willen zeggen: iedereen heeft het er hier maar over dat zijn zouden willen weten of hun man hun bedriegt. Dat snap ik, ik zou het zelf ergens ook wel willen weten (en ergens ook weer niet). Maar ik vind niet dat jij de boodschapper moet zijn. Ik vind het ten eerste al fout dat iemand tussen twee andere mensen in komt te staan, maar dat kan ik wegens verliefdheid of aantrekking nog wel begrijpen. Maar jij hebt absoluut niet het recht om nog meer tussen hen in te komen staan. Hun problemen zijn niet de jouwe, ook al ben je wel medeoorzaak. Het is de taak van de bruidegom om dit te laten weten aan zijn vrouw. Van hun kant bekeken, is hij in de fout gegaan (met jou) en moet hij het dus ook maar recht zetten. Doet hij dat niet, dan is dat (heel erg spijtig) hun zaak. En ja, dan trouwen ze in onze ogen 'niet juist', en dan zal de bruid het verschrikkelijk vinden als ze er ooit achter komt. Ik zou echt nooit in haar schoenen willen staan, maar ik zou het jou ook nooit vergeven als jij als wildvreemde (want 'minnares' maakt je niet ineens een bekende van de familie) je ineens komt moeien met mijn relatie. Als je mijn beste vriendin zou zijn die het mij uit bezorgdheid en in vertrouwen komt vertellen, dat vind ik al iets anders, maar nu...
En Ann, ik wil je niet beschuldigen, ik begrijp je wel, verliefdheid doet ons vreemde dingen doen... Dus je hebt die affaire nu geahd, dat is niet meer te veranderen. En ik vind het heel sterk dat je er een einde aan hebt gemaakt. Elk koppel heeft zijn eigen relatie en eigen manier om die te beleven en te behouden, een derde persoon past voor mij niet in dat rijtje. Hou je er dus buiten, begin je eigen leven en zoek een partner waar jij je helemaal goed bijvoelt en bij wie je geen geheimen meer hoeft te hebben (want zo klinkt je huidige partner niet, maar dat moet jij beslissen). Je kan de bruidegom eventueel nog wel laten weten dat het zijn taak is om eerlijk te zijn tov zijn toekomstige, en dat hij het niet kan maken om zo 'schijnheilig' te trouwen. Wat hij er dan mee doet, is zijn keuze. Jij hebt gedaan wat je moet doen.
Veel succes! Lies 2 en 30 juni (en wat die leeftijd betreft, ik denk niet dat je zo hoog boven het gemiddelde zit hoor, ik ben er zelf 27, en 33 ligt nu niet zo ver af hè!)
|
|
Peggy
23-6-2007
|
20-5-2007 20:17:40
Hey,
Eigenlijk vind ik gewoonweg dat jij moet gaan praten met de bruid. Ze heeft dit sowieso niet verdient. Het is aan haar om een beslissing te nemen NADAT de kaarten op tafel liggen.
Niks zo erg als achteraf te horen krijgen wat anderen al wisten. Ikzelf weet ondertussen ook waarover ik praat. Ooit had ik net zoals jij een dubbelleven. Ik hed een partner waarbij ik het goed had en een "minnaar" waar ik het dacht nog beter te hebben. Dat spelleke is enkele jaren aan de gang geweest TOTDAT hij ging trouwen. Op het ene moment zat hij in de kerk een vragenlijst over eeuwige trouw in te vullen, het uur daarna lag hij in mijn armen.... Op dat moment besefte ik dat ik met totaal verkeerde dingen bezig was. Ik heb hem steeds gezegd dat ik na het huwelijk geen contact meer wou, maar hij zag daar precies geen problemen in. Net voor de trouw heeft mijn toenmalige vriend (die het ondertussen te weten was gekomen) gebeld naar zijn verloofde om het verhaal eens uit te leggen. Ook ik was nog enkele keren bij hem thuis geweest en heb veel moeite gedaan om mijn aanwezigheid daar duidelijk te maken.
Blijkbaar wou zij het verhaal niet geloven en heeft zij er toch voor gekozen om met hem te trouwen. Maar ik had wel het gevoel van... ik weet dat ik fout zat, maar ik heb alsnog gedaan wat ik moest doen.
Nadien hebben wij elkaar nog een paar keren gezien maar het stond hem niet aan dat we niet meer intiem konden zijn. Later heb ik vernomen dat ik niet de enigste was en er nog een 8tal andere dames waren. enkelen daarvan ziet hij nog steeds.
Ik denk daarbij 1 ding: GELUKKIG ben ik niet met hem getrouwd.
Veel succes. Peggy
|
|
Lies
27-10-2007
|
25-5-2007 15:12:08
Dag Ann,
He.t is een verdomd moeilijke situatie en ik wil geen oordeel vellen. Wel vind ik absoluut wel dat je het de bruid moet vertellen. Zoals Peggy schrijft moet zij een kans krijgen on te weten waar ze voor kiest. Het achteraf zeggen vind ik gewoon verschrikkelijk. Dan is het eigenlijk al 'te laat' he. Op het moment zelf is het natuurlijk pijnlijk en er zal geld verloren worden enzo. Maar daar staat wel tegenover dat dat meisje met iemand trouwt die haar bedriegt! Dat ik dat wel weet en het bruidje niet, daar zou ik niet mee kunnen leven. Als bruid in spe zou ik het absoluut willen weten voor ik trouw. Het is dan uiteindelijk aan zijn toekomstige om te beslissen...
Vertel het Ann, alsjeblief!
Groetjes
Lies
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|