Terug naar overzicht
Hoi, ik weet niet wat je juist bedoelt met 'originele offerande'. Teksten ofzo? Wat mij wel leuk lijkt is een offerandestoet. Bij mij in de familie waren de kinderen ofwel te groot (puberend en willen dat niet meer doen) of te klein. Anders had ik hen in een offerandestoet het water, brood, wijn, bloemen en offers naar voren laten brengen. Dat wordt soms in eucharistievieringen ook gedaan. Als je dat doet, even navragen want alles moet in een bepaalde volgorde gebracht worden.Groetjes
Bij ons worden de gaven van brood en wijn aangebracht onder muziek van een trompet door kennissen die misdienaar zijn.
Hey,Bij onze offerande werken we met kleine papieren hartjes, waar alle mensen hun wensen voor ons kunnen opschrijven. Die mogen ze meebrengen naar voor en dan hangen we die allemaal op op een groot prikbord! Ik laat de bruidskindjes ook echte ovenkoeken naar voor brengen en kleine takjes druiven om uit te delen bij de communie!
Voor ons is de opbrengst van de offerande voor een goed doel. En niet zomaar een goed doel: in onze misboekjes zit een blaadje waarop men uit vier goede doelen kan aanduiden wat de 'voorkeur' is en dit blaadje kunnen ze dan ook afgeven terwijl ze naar de offerande gaan.O ja, heel weinig priesters gaan dit goedkeuren, ze steken het geld liever in de eigen zakken natuurlijk... Wordt blijkbaar zelden toegestaanGroetjesWendy
Hey Natascha,dat lijkt me al een heel goed idee.Hoe doe je dit praktisch? Wanneer deel je de hartjes uit en wanneer laat je ze ophangen?Kan je me wat meer info geven?Eventueel op mijn emailadres?marjoleincallebaut@telenet.bebedankt!