TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
bieke
18-5-2007
|
17-5-2007 23:46:06
hey Saskia,
ik weet niet of je normaal tampons draagt, maar ik heb ook even gedacht dat ik net op mijn trouwdag mijn regels zou krijgen ongeveer. Nu is dat niet het geval (morgen is t zover), maar ik was van plan om als ik ze bijna zou moeten krijgen en twijfels zou hebben erover om dan toch sowieso een tampon op te steken. Elke keer als je naar t toilet gaat, kan je dan even controleren en een nieuwe tampon opsteken. Zo krijg je geen probleem denk ik.
veel succes! Bieke
|
|
KARINA
27-7-2007
|
18-5-2007 0:48:13
en wat van de pil,als dat nog op tijd is?
|
|
Tania
3-5-2008
|
18-5-2007 8:40:38
Hey,
Het beste dat ik je kan aanraden is één of andere vorm van anticonceptie (ik neem aan dat je dat niet neemt). Dat kan de pil zijn, of Nuvaring, of de kleefpleisters die ze nu hebben kan ook. Met al deze kan je je maandstonden gerust even uitstellen door de pil door te nemen; als je dat voor 1 maand doet krijg je zeker geen last van tussentijdse bloedingen. Je hebt met de pil nl geen echte "maandstonden" meer, maar een artificiële onttrekkingsbloeding door de pil te stoppen.
Ik weet niet hoe je staat tegenover de pil etc, maar ik zou er zeker eens over praten met je huisarts bvb. Als je trouwt over een maand of twee, kan je dat alsnog doen.
Groetjes,
Tania
|
|
Selma
8-9-2007
|
18-5-2007 8:45:01
Ik heb eens pilletjes gekregen van de huisarts (niet DE PIL) om mijn maanstonden een paar daagjes uit te stellen.
|
|
Tania
3-5-2008
|
18-5-2007 9:06:31
Hey Selma,
Wat voor iets was dat dan? Ik kan nl niks anders bedenken dan de pil...
Groetjes,
Tania
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
18-5-2007 9:36:04
De reden dat ik met de pil begonnen ben, was omdat ik mijn maandstonden ook heel onregelmatig had en soms 14 dagen lang. Nu neem ik ongeveer al een twee tal jaar de pil en ik kan je zeggen dat ik zo kan voorspellen welke dagen ik mijn maandstonden zal krijgen.
Ga eens langs bij je genecoloog.
Groetjes
|
|
saskia
7-7-2007
|
18-5-2007 10:23:01
Hallo,
Ik neem wel degelijk de pil en heb eerst de pleisters genomen, maar ze zijn nog steeds zo onregelmatig. Ik heb erover gesproken met mijn vriend en omdat ik slachtoffer ben geworden van seksueel misbruik gaan ze mij onder volledige verdoving onderzoeken en ervoor zorgen dat ik me regels niet meer krijg, omdat ze nog zo hevig zijn en ik teveel verflauw. Ik trouw teves op 07/07/07. Bedankt voor jullie reacties.
|
|
Veronique
1-9-2007
|
18-5-2007 11:04:36
Hey,
Ik heb een hormonenstaafje laten steken. Hierdoor heb ik mijn regels niet meer. Vroeger nam ik de pil en steeds had ik hormonale migraine (tijdens de pilvrije periode). ik hield dit niet meer uit van de pijn en de dokter suggereerde het staafje. Ik ben blij dat ik dit laten plaatsen heb! ik ben nu al sinds 1 december migrainevrij! en dat is echt een opluchting, want stel je voor: op je trouwdag een volledige dag migraine! Ik zou zeggen, praat erover met je gynecaoloog of je huisarts, maar je verdoven en je inwendig laten onderzoeken zou niets voor mij zijn! succes!
|
|
Tamara
13-11-2010
|
18-5-2007 12:29:18
Huh? Ze gaan u verdoven om u te onderzoeken en ervoor te zorgen dat je uw maandstonden niet meer krijgt?? Mijn maandstonden zijn ook super onregelmatig. Ik krijg ze zelfs hooguit 3 à 4 keer per jaar en het is ook telkens een complete verrassing als ze erdoor komen. Dat is ook niet echt leuk en ik geef toe dat ik mij wel zorgen erover maak. Blijkbaar zit het in de familie langs mijn vaders kant. En de vrouwen hebben allemaal kinderen, dus hoef ik mij misschien geen zorgen te maken... Maar u onder verdoving laten onderzoeken en uw maandstonden niet meer laten doorkomen, vind ik echt wel overdreven. Het is de natuur hé. Ik vind het gevaarlijk om daar mee te spelen, omdat je er last mee hebt. Nu ja, elk zijn zin, zeker.
|
|
Vân
7-7-2007
|
18-5-2007 13:32:31
Hey Saskia,
Ik ken jou probleem volkomen, sinds mijn 11de krijg ik mijn regels altijd heel hevig en heel lang, het kan bij mij zelfs tot 2 maanden duren en andersom kan ook, soms kan het ook 2 maanden wegblijven, dus heel onregelmatig.
Aangezien dat ik veel medicatie neem en daarbij ook nog Colitis Ulserosa heb (onstekingen op de darmen = veel diaree) was de pil voor mij niet aangeraden, de pil zou totaal niet te vertrouwen zijn voor mij.
Ik ben zoals Veronique Implanon gaan gebruiken, een staafje die ze onderhuids in de bovenarm plaatsen. Implanon zorgt, zoals de pil, voor een kleine hoeveelheid hormoon in je lichaam, juist genoeg om een eisprong te remmen. Het verschil met de pil is dat je die na een paar weken stopt zodat er een eisprong kan laten plaatsvinden en dus dat je zo je maandstonden krijgt, omdat Implanon 3 jaar in je arm zit en dagelijks die hormoon afgeeft is het zo dat een heel groot percentage van de vrouwen hun bloeding niet meer doorkrijgen. Is dit slecht voor je lichaam? Neen, absoluut niet, zolang er geen eisprong plaatsvindt kan je ook niet bloeden en dat is absoluut niet tegen de natuur (zie vrouwen in hun menopauze - volledig normaal).
Maar bij een klein percentage van de vrouwen kan de bloeding nog terug komen en dat was bij mij het geval, ik had nog steeds hevige bloedingen en ze waren net als ervoor zeer onregelmatig maar voor mij was er geen ander optie.
Sinds kort neem ik wel de pil omdat ik moest kiezen tussen de Implanon, die weer 3 jaar duurt, en we willen binnenkort wel aan kinderen denken, je kunt natuurlijk de Implanon laten uithalen wanneer je wilt, je moet absoluut die 3 jaar niet uitdoen maar het zou zonde zijn want je betaald zo'n 150 € voor zo'n Implanon (bijna eveneel als de pil) en als je die na een half jaar zou moeten verwijderen zou dat veel te kostelijk zijn.
Vandaar dat ik sinds kort de pil neem, met risico's natuurlijk maar ik moet zeggen dat het vlotjes verloopt, ik had net als jij in begin met de pil zeer hevige bloedingen en ondanks de pil waren mijn regels onregelmatig en die kwamen ook door wanneer het eigenlijk niet mocht maar dit wijst gewoon op dat de pil te licht is. De huisarts heeft mijn pil 2 maal moeten verzwaren en ondertussen heb ik net als iedereen een 3-tal weken geen bloedingen en dan stop je met de pil om de eisprong te laten komen = maandstonden.
Misschien was jou pil ook gewoon te licht en heb je gewoon een zwaarde pil nodig?
Indien ik binnenkort zwanger ben dan zou ik na de bevalling resoluut terug kiezen voor de Implanon!
Groetjes,
Vân en Michel 07/07/07
|
|
davida
7-9-2008
|
18-5-2007 14:16:49
hey
ik wist ook niet juist wanneer ik mijn maandstonden moest hebben en wou het zeker niet op onze trouwdag.ben naar de huisdokter geweest en heb 3maanden de pil genomen een hele lichte en heb zelf kunnen beslissen wanneer ik ze zou hebben ben juist achter de trouw gestopt.
grtz
|
|
Tania
3-5-2008
|
18-5-2007 15:42:25
Hey iedereen,
Ik wil toch even iets rechtzetten. Implanon remt inderdaad de eisprong en bevat enkel progesteron. In de pil zitten zowel oestrogenen als progesteron; deze remt evenzeer de eisprong. Het is niet omdat je de pil stopt in de pilvrije week dat je een eisprong krijgt en je regels! Het bloedverlies dat je dan hebt is in feite een onttrekkingsbloeding, doordat je de hormoontoediening stopt. Je hebt dus zeker geen eisprong!
Sommige vrouwen hebben inderdaad maar heel weinig bloedverlies meer met Implanon; je kan er echter ook onregelmatig bloedverlies van hebben.
Een andere mogelijkheid is het hormonaal spiraaltje (Mirena) dat je laat plaatsen voor 5 jaar. Na 3 tot 6 maanden mogelijks onregelmatig bloedverlies hebben de meeste vrouwen een heel sterke vermindering van het bloedverlies tot geen regels meer. Hier wordt enkel lokaal progesteron in de baarmoeder vrijgegeven, wat het eerste jaar de eisprong kan remmen, maar daarna niet meer. Zwangerschap wordt dan voorkomen door het spiraal in de baarmoeder en het lokaal hormoon.
Je maandstonden "regelen" kan je het best door de pil door te nemen, of Nuvaring door te gebruiken ofwel door de plakkers door te nemen. Natuurlijk, wat voor de één prima werkt, doet dat niet voor de ander...
Groetjes,
Tania
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
18-5-2007 16:22:56
Hey
Ik denk dat je toch beter even naar de huisarts gaat en dat onderzoek laat doen. Een dokter weet het immers beter dan wij allemaal samen.
Veel succes
|
|
Selma
8-9-2007
|
18-5-2007 16:59:51
Hoi Saskia,
Dat weet ik niet meer precies (is alweer 15 jaar geleden toen ik een keertje op kamp ging). Misschien kun je het beste zelf even contact opnemen met je huisarts.
|
|
saskia
7-7-2007
|
18-5-2007 18:14:44
over die verdoving. Jarenlang ben ik getraumatiseerd en ik kan er niet tegen. Ze hebben me al proberen te onderzoeken en ik ben compleet overstuur voor een dag of twee op psychiatrie beland bij mijn therapeut om dat onderzoek te verwerken. Daarom gaan ze me een lichte verdoving geven zodat ik niets afweet van de onderzoeken en hetgeen ze doen. De dokter zal er dan voor zorgen dat ik mijn maandstonden niet meer of veeeeeel minder krijg. Sorry maar voelde me een beetje aangevallen door tamara. Ik doe dit niet voor mijn plezier of voor te overdrijven. Ik ben geen plantrekker of zo he.
|
|
mieke
1-9-2007
|
18-5-2007 18:46:17
gaan ze dan niet gewoon een spiraaltje plaatsen?
|
|
saskia
7-7-2007
|
18-5-2007 20:24:27
ja waarschijnlijk wel. Het klinkt stom, ik wil er niks van voelen. Als er iemand in die zone komt dan ga ik door het lint. Daarom gaan ze het onder verdoving doen
|
|
Ilse
17-8-2007
|
18-5-2007 21:59:36
Hoi allemaal, voor zij die niet graag met DE pil beginnen, ik neem gewoon pilletjes om minder te bloeden. Dan gaat de natuur gewoon zijn gang, maar je bloedt minder. Je bent er met die pilletjes natuurlijk ook niet helemaal vrij van, maar sommige mensen hebben het niet zo voor de pil en zo hé, dus ik zeg het maar! groetjes, Ilse
|
|
An
16-6-2007
|
19-5-2007 9:42:55
Hallo, ik ben dan weer zeer regelmatig en kreeg al drie maanden na elkaar m'n maandstonde op de 17de, wij trouwen 16 juni 2007. Wat ik ga doen (of aan het doen ben) is een keer de pil doorpakken tot 2weke voor m'n trouw, dan zijn ze normaal toch voorbij en komen ze niet direct 3dage later terug. Zelf kan ik heeeeel slecht tege de pil, dus ik voel me nu ook al 5 weke ellendig, maar voor die ene keer wil ik het nog wel eens nemen.. groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|