Nu Online
Momenteel zijn er 697 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HEEEEELP!!! Dubbele boeking!

18-5-2007 15:54:02
HELP!!!!

wij trouwen op 16/06/2007, nog een luttele 29 dagen te gaan, en we hebben bericht gekregen van onze feestzaal (salons luithagen in ekeren) dat er een dubbele boeking is gebeurd. Ik vrees dus dat ik mijn feestzaal zal kwijtspelen... Ze hebben twee alternatieven: ofwel een grote partytent (wat ik dus al niet zie zitten) ofwel de kleinere zaal, maar die is maar tot 150 personen (en ik vrees dat het er meer gaan zijn).
Ik ben dus helemaal in paniek en ben op zoek naar een andere feestzaal in de provincie antwerpen, liefst van al in de omgeving van Antwerpen centrum, Hoboken, Wilrijk en die kanten voor het geval dat... Heeft er iemand een idee?

Zijn er nog bruidjes in mijn situatie, of die in mijn situatie hebben gezeten? Wat doe je in zo'n geval? Kan je dit eventueel aanvechten op juridisch vlak?
Alvast bedankt!

groetjes vanwege een zééééér gestresseerde Bianca

Bianca
16-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1277

Elke
29-6-2007
 Meld misbruik18-5-2007 16:30:47

Dag Bianca,

Toen ik je bericht las was ik verbijsterd. Schandalig dat zo iets gebeurd!!! Ik kan je jammer genoeg niet helpen met een andere feestzaal want ben van oost -vlaanderen.
Hoop voor jullie dat alles in orde komt!!!
Zou toch eens goed men gedacht zeggen tegen die uitbaters hoor. In zo een geval zou er toch iets moeten bestaan als schadevergoeding. Zeker omdat ze zo laat zijn met jullie op de hoogte te brengen. Dit kan echt niet.
In ieder geval nog veel succes meid!!!
Groetjes Elke

Wendy

Meld misbruik18-5-2007 16:31:04

Amai, ik zou werkelijk ontploffen!! Ik vind dat een schadevergoeding het minste is wat ze kunnen doen, wat een blunder van formaat!!!
Ik zou ferm overdrijven naar hen toe: uitnodigingen al de deur uit, iedereen weet van niet anders dan dat het feest daar is en nu krijg je de keuze tussen een partytent wat voor u geen optie is of gaan snoeien in de genodigden.

Eigenlijk vind ik dat echt een schande voor die zaal.
Mocht ik van die streek zijn, ik roep direct een boycot uit maar ja

Succes bij het zoeken naar een alternatief!!

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik18-5-2007 17:08:31

Hey,

Een grote schande is dit! Hopelijk heb je de reservatie, met vermelding van de zaal e.d., op papier staan. Je kan hiermee dan eens informeren bij een advocaat. Als je eerst bijna gratis (15 euro) advies wenst, kan je ook altijd terecht bij de wetswinkel. De link voeg ik graag toe. Je kan spijtig genoeg geen telefonisch advies krijgen, en voor een bezoekje moet je wel voldoende tijd uittrekken, aangezien het er wel eens druk kan zijn.

http://www.dewetswinkel.be/algemeen.php

Graag voeg 'k ook nog een aantal url's toe, waar je evt een feestzaal kan vinden.

http://www.locatiewijzer.be/locaties/feestzaal-antwerpe...

http://www.trouwen-bruiloft.be/partycentrum%20alle%20li...

http://www.feestzaalverhuur.be/feestzaal-feestzalen/zaa...

Veel succes!

Elke

inge
22-9-2007
 Meld misbruik18-5-2007 17:46:25

Amai meid, dat is schandalig! Als je een overeenkomst op papier hebt, kan je er denk ik zeker mee verder gaan. Ik zou dat zeker ook doen!
In Brasschaat heb je het Kasteel van Brasschaet (www.kasteelvanbrasschaat.be )en in Grobbendonk Hotel Aldhem (www.aldhem.be ). Dat is natuurlijk wel al weer een stukje verder.

Veel succes!!

groetjes
inge

vanessa
27-7-2007
 Meld misbruik18-5-2007 18:07:38

'Tis niet de eerste keer dat ik klachten hoor
van die feestzaal, en dit is zeker een grote schande! Zou het hier niet bij laten en horen wie eerst geboekt heeft, een trouwfeest in zo'n partytent spreekt mij ook zeker niet aan, je betaald tenslotte genoeg voor je feest hé!!!
Misschien kan je eens in Hortensiahoeve in kapellen gaan horen, dat is zeker ook een mooie zaal...

Veel succes en laat de moed niet zakken!!!
Groetjes Vanessa
x

Christel
5-7-2008
 Meld misbruik18-5-2007 18:35:12

Schandalig! Bovendien hadden ze dit toch veel eerder kunnen zien. Waarom krijg jij de grote zaal niet en dat ander koppel wel. Misschien moet je meer gaan klagen en eventueel dreigen met advocaat en dergelijke... Ik hoop dat je iets zult vinden in die provincie, maar ben zelf van Brabant, dus kan je niet echt helpen. Kunnen zij niet voor een andere oplossing zorgen. Het is toch niet aan jou om zo een kleine maand op voorhand nog alles af te bellen...

Veel succes, en hopelijk komt alles nog in orde...
Christel

Jessie
9-6-2007
 Meld misbruik18-5-2007 19:23:13

Hey Bianca
Ik leef met je mee, ocharme.
Wij trouwen op 9 juni in Ter Elst in Edegem. Misschien kun je eens informeren of op 16 juni nog plaats is. Er zijn daar verschillende zalen van verschillende grootte.

groetjes
Jessie

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik18-5-2007 20:01:29

Hi Bianca,

Ik zou gek worden. Wij trouwen ook op 16/6 en ik zou het echt niet zien zitten om nu alles nog opnieuw te plannen.

Als ik jou was zou ik bij hen echt serieus op mijn strepen staan. Dit kan toch niet. Op dit moment is bij jullie waarschijnlijk alles al geregeld, gasten hebben waarschijnlijk al bevestigd en alles.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden. Hou ons zeker op de hoogte.

Groetjes,
Véro

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik18-5-2007 20:01:53

HEBBEN ZE GEEN COLLEGAS WAAR ZE MET SAMENWERKEN WANT IK VIN TOCH DAT ZIJ DE MOEITE MOGEN DOEN IN ZOEKEN NAAR EEN ALTERNATIEF, OF MISSCHIEN ZEGGEN DAT JE HET IN EEN PLAATSELIJKE KRANT LAAT PUBLICEREN OFZO... IK WEET NIET MAAR ALS IK DAAR AAN DENK,JE UITNODIGIGEN ZIJN VERSTUURD,JE MOET DE MENSEN BELLEN en al het vervoer is al geregeld de DJ ik mag er niet aan denken en nu wil ik niet negatief klinken,maar waar ga jij nu nog op zo een korte tijd een zaal vinden die vrij is? want juni en juli zijn de drukste maanden en de meeste mensen leggen een zaal toch vroeg vast. ik zou eisen ok,in een party tent,maar dan de kosten voor hem,zonder meer of misschien toch eens een advokaat raadplegen...
allee, ik hoop maar dat het goed komt en succes ik denk dat ik voor veel bruidjes spreek,maar wij duimen hoor !!!!

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik18-5-2007 21:13:36

Kijk zeker eens na of je een rechtsbijstandverzekering hebt, want ik zou het hier niet bij laten.

Ellen
1-9-2007
 Meld misbruik18-5-2007 22:25:05

Hey Bianca,
amai, schandalig!!
Ze moeten ten minste iets evenwaardig of van betere kwaliteit te geven. Niet één of andere partytent! Wat als het slecht weer is. Nu ja, liefst niet, maar je weet nooit é!
Ik kan jezelf geen tips geven over zalen in die streek want ben zelf van West-Vlaanderen.
Ik zou ook, zoals hier al een paar vermeld hebben, contact opnemen met een juridische dienst. Echt wel op je strepen staan.
En waarom moeten jullie eigenlijk uit die zaal en niet die anderen, zij verdienen het ook wel niet, maar ja... je verstaat me wel é.
Och, ik zou ook woedend zijn.
Veel succes nog en laat iets weten é.
Groetjes
Ellen
01/09/2007

ann
9-6-2007
 Meld misbruik19-5-2007 8:26:08

Hallo Bianca,

Ik ben wel van de streek en ken de salons, de zaal van 150 personen is wel zeer ruim. Ik spreek deze uitbaters natuurlijk niet goed, maar mits een bijkomde schadevergoeding, zou ik voor de zaal van 150 personen gaan.

didin

Meld misbruik19-5-2007 9:38:10

Ik ben in shock!! Meen je dat nu echt??? Je hebt het toch zomaar niet gelaten?
Amai ik zou echt RAZEND worden. Ik vrees echt dat de meeste zalen vol zijn... Probeer toch nog maar eens bij HOf Van Reyen in Boechout, Het Molenhuis in Vremde, De Kaasboerin in Deurne, Het Outfort in Hoboken, het hof van Nazaret en het Hof Van Beatrijs in Lier enz... Vergeet niet alle gasten op te bellen. Succes en hou ons op de hoogte, we leven met je mee x

Vân
7-7-2007
 Meld misbruik19-5-2007 11:03:00

Hey Bianca,

Wat een nachtmerrie, ik vind het verschrikkelijk voor jullie, zeker omdat het zo dicht is tegen jullie huwelijksdatum. Ik weet dat jullie niet veel zijn met ons medeleven maar als ik van jou was zou ik dreigen.

Ik weet niet of jij een factuur ontvangen hebt bij de betaling van een voorschot, achter die factuur staat meestal de algemene verkoops- of factuurvoorwaarden, die zou ik eens heel goed bekijken om te zien waar je recht op hebt indien ze niet met iets evengoeds of zelfs beter afkomen.

Ik heb eens even op het internet gezeten en ik vond volgende artikel 1147 van het burgerlijk wetboek:

Artikel 1147

De schuldenaar wordt, indien daartoe grond bestaat, veroordeeld tot het betalen van schadevergoeding, hetzij wegens niet-uitvoering van de verbintenis, hetzij wegens vertraging in de uitvoering, wanneer hij niet bewijst dat het niet nakomen het gevolg is van een vreemde oorzaak die hem niet kan worden toegerekend, en hoewel er zijnerzijds geen kwade trouw is.

Ik zou alvast eens bij een advocaat horen welke stappen je eventueel zou kunnen ondernemen en eens serieus dreigen, ze laten weten dat je het echt meent en dat je al eens goed geïnformeerd bent.

Waarom doen ze het jou aan en niet die andere koppel? Dat is ook weer zoiets vreemds, ik zou toch eens achter horen waarom jij eventueel naar die partytent moest verhuizen in plaats van hen, tis voor hen ook niet plezant hè.

Dit vind ik gewoon onprofessioneel!!

Hopelijk ben je iets met die artikel 1147 van het Burgerlijk Wetboek!

Ik duim voor jullie dat alles nog op z'n pootjes terecht komt!

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07

Kathleen
11-8-2007
 Meld misbruik19-5-2007 14:07:48

Hey,
Allereerst vind ik het echt niet kunnen van de zaal. Wij trouwen in Hof ter Delft in Ekeren en heb net gezien op hun site dat ze wegens een annulering 16 juni nog vrij hebben. We zijn echt tevreden van hun diensten. Misschien kan je eens horen!
VEEL SUCCES!

Kathleen
11 augustus 2007

LIEN
5-7-2008
 Meld misbruik19-5-2007 14:13:01

Hallo,

ik kan heel goed begrijpen dat je in shock bent maar ik denk niet dat het de beste oplossing is om nu nog vlug, vlug een nieuwe zaal te zoeken. Ik zou toch misschien wel eens goed informeren om een tent te plaatsen want dat kan best ook wel héél, héél gezellig zijn.

Gezien zij in de fout zijn gegaan zou ik op mijn strepen staan en zeggen dat ze die tent héél mooi moeten versieren. Mocht ik jou zijn zou ik de tent misschien zelf versieren op hun kosten.

Ik denk dat ze ook wel hun best zullen doen om het eten héél goed te verzorgen gezien ze al een fout hebben gemaakt.
Je hebt namelijk die zaal gekozen omdat ze jullie aansprak en waarom zou je dan nu holder de bolder een nieuwe locatie moeten zoeken. Al de genodigden weten nu al dat het feest daar plaats heeft.

En misschien die zaal voor 150personen eens overwegen maar als ze te vol zou zitten zou ik het toch niet doen want het kan warm zijn in juni.

Al ben je nu gestresseerd en in shock het komt zeker allemaal in orde en je zal een mooi feest hebben met een speciale anekdote!

Veel groetjes Lien

Bianca
16-6-2007
 Meld misbruik20-5-2007 18:32:01

Hoi Dames,

bedankt voor jullie medeleven. Hoewel het misschien voor jullie niet echt aanvoelt alsof jullie steun veel betekent, doet het toch wel zéér goed om te weten dat jullie achter me staan...

Nu de initiele shock achter de rug is, ben ik met m'n aanstaande rond de tafel gaan zitten. We gaan waarschijnlijk opteren voor de kleinere ruimte als we de grote zaal niet krijgen. Een feesttent kan wel leuk zijn, maar het is niet hoe ik me m'n bruiloft steeds had ingebeeld... Maar ik geef niet af zonder slag of stoot. Er zullen van hun kant toch serieus wat toegevingen moeten gebeuren! We zijn er ondertussen ook al achter dat de fout ligt in een communicatiestoornis, en de eigenares van de zaal heeft zich al uitvoerig geexcuseerd. Ze heeft ook al toegegeven dat de fout bij haar ligt, en dat ze er alles aan zal doen om dit toch in orde te krijgen. Ze dacht dat wij de kleine zaal wilden, ipv de grote. Maar ze ging voor een oplossing zorgen. Ik hoop het. Uiteindelijk had ik tot nu toe nog geen enkele reden om aan haar te twijfelen.
Het is trouwens zo goed als onmogelijk om onze plannen nu nog te veranderen. Ik kijk er ook niet echt naar uit om onze 180 gasten te verwittigen dat het op een andere locatie zou doorgaan.
In ieder geval, Que sera sera en meer van dat. Over tien jaar kunnen we er hopelijk mee lachen...
Ik hoop dat dit jullie nooit overkomt en dat jullie allemaal mogen stralen op jullie mooiste dag!
Bedankt voor de steun.
Bianca
16/06/2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info