TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
els
14-7-2007
|
19-5-2007 10:16:06
hey,
Ik vrees toch dat dit zo zal blijven.... In al de boekjes die wij hadden gezien was t ook altijd in dezelfde trant.
Groetjes, Els 14/07/2007
|
|
Selma
8-9-2007
|
19-5-2007 12:59:29
Ik heb een tafelgebed gevonden en dat herschreven. Wij zijn niet van de verheven taal. Gelukkig vond onze Pastoor het mooi geworden.
Groetjes Selma
Gebed over de Gaven Pastoor: Heer, Laat Uw spijs en drank nooit ontbreken op de tafel van Marc en Selma. Dat hun huis een gastvrij huis van vrede, goedheid en overvloed mag zijn. Leer hen mild en bedachtzaam te zijn, en dankbaar het brood te breken en de beker aan te reiken, zoals U gedaan heeft, zoals U blijft doen, alle dagen en voor alle mensen. Dat vragen wij vandaag en morgen en alle dagen van ons leven. Amen.
Het Grote Dankgebed Pastoor: U willen wij danken God, dat U de mensen geschapen heeft om elkaar aan te vullen, om voor elkaar man en vrouw, hemel en aarde, water en vuur te zijn. U heeft de mens geschapen naar Uw beeld.
Samen: We hebben U nooit gezien God, maar U bent niet ver. Want mensen komen elkaar steeds weer tegen, en trekken samen op, twee aan twee.
Pastoor: U hebt geen naam God, geen mond, geen voeten, maar mensen omhelzen elkaar, ze noemen elkaar “liefste”. Dan wordt U voeten op de weg, handen om ons de weg te wijzen, armen om ons heen geslagen, huis en geliefde, bloeiende boom, stad van vrede.
Samen: Wij hebben U nooit gezien God, maar U bent niet ver. Want wij komen U tegen op onze levensweg waar mensen elkaar beminnen en zich inzetten voor elkaar.
Pastoor: U bent niet ver God, want U geeft zichzelf aan de medemens, in een geliefde en een medestander, in Jezus. Hij is onze medemens geworden in leven en sterven.
Bij zijn afscheid nam Hij het brood als teken van Zijn leven. Hij brak het en deelde het rond terwijl Hij zei: Neemt en eet hiervan gij allen, want dit is Mijn lichaam dat voor de mensen gebroken wordt.
Toen nam Hij de beker met wijn, gaf hem aan Zijn leerlingen en sprak: Neemt deze beker, en drink hier allen uit, want dit is het bloed dat voor u en alle mensen wordt vergoten tot vergeving van de zonden. Doe dit in de toekomst om Mij te gedenken.
Eet dan van dit brood en drink van deze beker telkens weet tot Mijn gedachtenis
Laat de gezindheid van Jezus ons allen bezielen en vooral Marc en Selma, die voortaan brood en wijn willen zijn voor elkaar en voor velen, opdat Uw Rijk kome in deze wereld en opdat Uw wil van vrede en gerechtigheid overal geschiede.
Pastoor: Zingen wij nu tot God, onze Vader, met de woorden die Jezus zelf ons leerde:
Lied: Onze Vader
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |