Nu Online
Momenteel zijn er 667 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leuk eucharistisch gebed?

19-5-2007 8:31:52
Hallo medebruidjes,

wij zijn vollop bezig met het samenstellen van ons misboekje, maar het eucharistisch gebed vind ik maar niets. Het is altijd zo lang en zonder veel diepgang. Heeft iemand een pakkend eucharisch gebed gevonden?
Heel erg bedankt alvast!!

Groetjes,
Vanessa
vanessa.deconninck@telenet.be

vanessa
1-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 963

els
14-7-2007
 Meld misbruik19-5-2007 10:16:06

hey,

Ik vrees toch dat dit zo zal blijven....
In al de boekjes die wij hadden gezien was t ook altijd in dezelfde trant.

Groetjes, Els
14/07/2007

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik19-5-2007 12:59:29

Ik heb een tafelgebed gevonden en dat herschreven. Wij zijn niet van de verheven taal. Gelukkig vond onze Pastoor het mooi geworden.

Groetjes Selma

Gebed over de Gaven
Pastoor: Heer, Laat Uw spijs en drank nooit ontbreken op de tafel van Marc en Selma. Dat hun huis een gastvrij huis van vrede, goedheid en overvloed mag zijn. Leer hen mild en bedachtzaam te zijn, en dankbaar het brood te breken en de beker aan te reiken, zoals U gedaan heeft, zoals U blijft doen, alle dagen en voor alle mensen. Dat vragen wij vandaag en morgen en alle dagen van ons leven. Amen.

Het Grote Dankgebed
Pastoor: U willen wij danken God, dat U de mensen geschapen heeft om elkaar aan te
vullen, om voor elkaar man en vrouw, hemel en aarde, water en vuur te zijn. U heeft de mens geschapen naar Uw beeld.

Samen: We hebben U nooit gezien God, maar U bent niet ver. Want mensen komen
elkaar steeds weer tegen, en trekken samen op, twee aan twee.

Pastoor: U hebt geen naam God, geen mond, geen voeten, maar mensen omhelzen
elkaar, ze noemen elkaar “liefste”. Dan wordt U voeten op de weg, handen om ons de weg te wijzen, armen om ons heen geslagen, huis en geliefde, bloeiende boom, stad van vrede.

Samen: Wij hebben U nooit gezien God, maar U bent niet ver. Want wij komen U tegen op onze levensweg waar mensen elkaar beminnen en zich inzetten voor elkaar.

Pastoor: U bent niet ver God, want U geeft zichzelf aan de medemens, in een geliefde en een medestander, in Jezus. Hij is onze medemens geworden in leven en sterven.

Bij zijn afscheid nam Hij het brood als teken van Zijn leven. Hij brak het en deelde het rond terwijl Hij zei: Neemt en eet hiervan gij allen, want dit is Mijn lichaam dat voor de mensen gebroken wordt.

Toen nam Hij de beker met wijn, gaf hem aan Zijn leerlingen en sprak: Neemt deze beker, en drink hier allen uit, want dit is het bloed dat voor u en alle mensen wordt vergoten tot vergeving van de zonden. Doe dit in de toekomst om Mij te gedenken.

Eet dan van dit brood en drink van deze beker telkens weet tot Mijn gedachtenis

Laat de gezindheid van Jezus ons allen bezielen en vooral Marc en Selma, die voortaan brood en wijn willen zijn voor elkaar en voor velen, opdat Uw Rijk kome in deze wereld en opdat Uw wil van vrede en gerechtigheid overal geschiede.

Pastoor: Zingen wij nu tot God, onze Vader, met de woorden die Jezus zelf ons leerde:

Lied: Onze Vader

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info