Terug naar overzicht
Dag LinaOok wij betalen alles helaas zelfWij waren al lang van plan te trouwen maar hadden er eigenlijk geen geld voorToen mijn vriend me vorig jaar in februari vroeg was ik wel blij maar had ik zoiets van : "oei, hoe moeten we dat nu betalen"?We hebben dus al ons spaargeld gerekend, ons dertiende maanden, vakantiegeld , belastingen die we terugtrekken, + elke maand verplicht nog bijsparen, dus niet meer vaak op resto gaan, minder naar de film en zo, en allé binnen 4 weken trouwen we en we zijn er toch geraakt qua budgetik weet dat je ook goedkoper kan trouwen, maar op sommige posten hebben we wel wat kunnen besparen, terwijl ik dat op andere niet wou zoals op mijn kleedFeestzaal+receptie+avondfeest voor 120 personen: 73 euro pp x 120 = 8760 eurokerk: 200 eurogemeentehuis: 250 eurofotograaf: 600 eurobloemen: 500 euroringen: 900 eurokleed - lingerie en schoenen: 2320 eurokostuum bruidegom+schoenen: 1200 eurohaar en make up: 150 eurovervoer : 500 euroceremoniemeester: 250 eurodj: 300 eurolive zang in kerk : 200 eurouitnodigingen zelf ontworpen+enveloppen: 250misboekjes: 100 eurobedankjes gasten: 150 eurosnoep voor kindjes aan kerk: 89 eurohuwelijksreis amerika:4780+2000 euro aan eten daar op te doentotaal: ongeveer 22000 euro slik slikik hoop maar dat het het waard zal zijn :-)voor de bloemen heb ik gezegd aan de bloemist, dit is mijn budget, doe er iets meeen in die 500 zitten een bruidsboeket, stoelversiering, altaarstuk en corsages voor de mannen en stukje aan ons voordeurMaar laat je vooral niet afschrikken hoor, wij wouden nu een tradiotioneel feest in een feestzaal, maar als je iets doet in een zaal die je huurt met traiteur kan dat ook tof en goed zijn, mijn schoonmoeder is vorig jaar zo hertrouwd en dat was ook heel tofVeel hangt ook af van hoeveel personen je vraagt en hoeveel gangen ze te eten krijgenJe vind ongetwijfeld wel een formule die bij jullie past !vele groetjes en succes ermeeChristel160607
Voor ons feestje staat er gelukkig 1 cijfertje minder voor de komma.We houden het wel klein: een dikke 30 personen: gaan uit eten: menu € 45, wijnen + aperitief inbegrepen.Wij geven in het totaal zo'n € 4000 uit. Meer dan genoeg vind ik zelf!Succes!
Hallo,Hier een poging van mijfotograaf: 1195feestzaal: receptie 18 euro pp (ongeveer 150 man), avondfeest (receptietje, 4-gangen menu aan tafel, dansfeest met (drankenforfait): 65 euro pp (ongeveer 100 man)ringen: 755kleed: 1100schoenen: ongeveer 150lingerie en kousen: ongeveer 120juwelen (hier heb ik me laten gaan:-)): 365bruidsboeket: geen idee, kadootje van mijn vriendbloemen in de kerk: maakt een vriendin van mijn makerk: ik vermoed 200 eurogemeentehuis: 15 eurodrukwerk uitnodigingen: ongeveer 250misboekjes: geen idee, gaan we wel gewoon laten copiërenbedankjes: max 50 eurokostuum bruidegom: geen ideeZo, ik denk dat ik ongeveer alles heb. De grootste kost is de feestzaal...Veel succes met de voorbereidingenschoenen bruidegom: geen idee