Nu Online
Momenteel zijn er 638 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

katholiek <->vrijzinnig

21-5-2007 23:25:54
Dag bruidjes!!
Mijn vriend en ik willen trouwen in augustus 2008. En, zoals de meeste bruidjes, wil ik niet enkel trouwen voor de wet, maar ook een ceremonie houden. Echter, ik ben katholiek opgevoed en mijn vriend is vrijzinnig. Hij is wel bereid om voor mij te trouwen in de kerk (is dat niet lief?!) Maar voor mij hoeft dat niet, gezien een vrijzinnige plechtigheid veel persoonlijker en intiemer is. Maar omdat ik dus een katholieke familie heb, had ik het idee om beide te combineren. Een vrijzinnige plechtigheid met een katholiek accentje. Daarom zoek ik dus misboekjes. Op basis daarvan kan ik dus een persoonlijke tekst opmaken. Weet er iemand waar ik die kan vinden of kan er iemand mij een doormailen? En als er iemand een voorbeeld heeft van zo'n reeds "opgemaakte" tekst waarop ik me kan baseren, is dat ook zeker welkom.
Thx!!

Sarah
16-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1210

Veroniek

Meld misbruik22-5-2007 9:17:42

Hoi Sarah

Hier is een link waar je héél veel misboekjes vindt:
http://www.adagioceremonie.be/html/nl/Downloads.htm

Veel succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007

Patricia

Meld misbruik22-5-2007 11:12:10

Hé leuk dat je ook in augustus 2008 gaat trouwen, mijn vriend en ik ook, nl op 01/08/2008.
Wij zijn beiden niet echt katholiek opgevoed, dus voor ons zal het zonder ceremonie zijn, vind ik op zich niet zo erg.
Wel leuk dat jullie een combinatie willen doen, dat is een mooie compromis!
Als je nog vragen zou hebben mag je me altijd mailen fraisje@fulladsl.be.

Veel plezier met de voorbereidingen
Patricia

Solange
1-8-2008
 Meld misbruik7-8-2007 16:44:07

Hey Sarah,

Mag ik vragen wie jullie voorganger dan gaat zijn? Rent-A-Priest?

Sarah
16-8-2008
 Meld misbruik8-8-2007 8:58:05

Solange,

Waarschijnlijk zullen we een familielid of een goede vriend vragen om de ceremonie in goede banen te leiden en evt verschillende familieleden en vrienden vragen om iets te zeggen/lezen. Liever iemand die ons kent dan een wildvreemde.

Groetjes
Sarah
16-08-08

Annick
31-5-2008
 Meld misbruik7-9-2007 14:57:39

Hallo, en proficiat alvast... wij trouwen in 2008 met een vrijzinnige plechtigheid en heb net mijn vieringboekje af. ( ik weet het, vreselijk vroeg maar het moest gewoon af!! ) als je je mailadres even doorgeeft dan mail ik het je gewoon door.

Veel groeten en veel plezier met de voorbereidingen.

Sarah
16-8-2008
 Meld misbruik7-9-2007 17:03:41

Annick,

dat zou fantastisch zijn!!
mijn emailadres is: sarahverdonckt@hotmail.com

Van harte bedankt!!

allison
29-5-2010
 Meld misbruik16-2-2010 22:42:12

Heeft iemand nog zo'n misboekje of teksten die mij op ideeën kunnen brengen voor een vrijzinnige-katholieke ceremonie ? Hopeloos op zoek...
Alvast bedankt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info