Nu Online
Momenteel zijn er 679 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer stadhuis vastleggen?

22-5-2007 12:38:48
Hallo iedereen,

Wij hebben net een feestzaal gevonden die ons aanstaat en zouden trouwen in augustus-september 2008. Het probleem is dat we in tussentijd ook zullen gaan samenwonen en nog niet echt weten waar. Het zal wel in de buurt zijn van waar we nu wonen, maar kan een nabijgelegen dorp zijn. Ik vraag me nu af hoe we dat dan allemaal moeten vastleggen. ALs ik me niet vergis moet je toch trouwen in het stadhuis waar je woont? Dus als we nu nog niet weten waar we dan gaan wonen kunnen we dat nog niet vastleggen... Of is het wel mogelijk om in ons huidige stadhuis al vast te leggen, ook al wonen we binnen een jaar in ander dorp? Hoelang op voorhand kan je de datum en het uur van de burgerlijke plechtigheid vastleggen? Ik heb namelijk schrik dat als we nu de feestzaal vastleggen, dat we wanneer we gaan kijken voor de burgerlijke plechtigheid misschien te horen krijgen dat er op die dag niet getrouwd kan worden of dat er niks meer vrij is... Hoe pakken jullie dit aan?

Sorry voor de vele vragen, maar dit spookt al de hele dag door mijn hoofd :-)

Groetjes,
Jenny

Jenny
12-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 821

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik22-5-2007 12:44:42

Hallo,

Normaal trouw je inderdaad in het stadhuis of gemeentehuis vanwaar je woont. Je datum gaan vastleggen kan maximaal 6 maanden op voorhand, dus heb je echt nog wel tijd, en weet je eens je de datum hebt, zou het moeten lukken dat er geen plaats meer is op die dag, ze doen wel meer dan 1 trouw per dag, en op het stadhuis duurd dat belange niet lang hé, amper een kwartiertje en je kan er buiten zijn.
Dus eerst zien waar jullie gaan wonen en dan naar het stadhuis gaan, maar daarvoor heb je echt nog wel tijd.
Maar zeker je zaal al boeken hoor, dat is het belangrijkste en het moeilijkste te vinden op de dag dat je voorzien hebt.
Liefs
Anne
21.09.07

Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik22-5-2007 13:18:01

hello,

Ja, idd zoals hieronder al gezegd, normaal gezien kan je mac 6 maanden op voorhand de datum vastleggen op het gemeentehuis. Er zijn blijkbaar wel een paar gemeentes/steden waar het wel mogelijk is langer op voorhand een optie te nemen. Normaal trouw je in de gemeent waar één van de partners of beide gedomicilieerd zijn. Dus misschien al eens horen op de verschillende gemeentehuizen wat hun termijn is, maar je hebt nog meer dan tijd genoeg,hoor!

veel plezier met de verdere voorbreidingen

Ilse
3 mei 2008

amalia
24-5-2008
 Meld misbruik22-5-2007 14:19:01

Hey,
Wij hebben het gemeentehuis wel al langer als 6 maanden op voorhand vastgelegd. We trouwen op 24 mei 2008 (dus nog net iets meer als een jaar vastgelegd) en de ambtenaar vertelde ons dat we net op tijd waren om op die dag te trouwen (er waren tenslotte ook nog maar net 2 verschillende uren vrij). Maar dat hangt ervan af wanneer je trouwt en waar je trouwt.

Als je op zeker wilt spelen, kan je de gemeente al vastleggen in bv jou gemeente. En als je verhuist de domicil enkel op je aanstaande zijn naam laten staan en na je trouw jouw naam er ook bij laten zetten.

Groetjes, Amalia

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:49:13

je kan je datum al op voorhand reserveren (in sommige stadhuizen), maar echt vastleggen kan je max 6 maand op voorhand.

Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik22-5-2007 20:47:15

Heel erg bedankt voor jullie reactie.
Nu ben ik toch al wat geruster!

Groetjes,
Jenny

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik23-5-2007 1:22:52

Dag Jenny,

Bij ons kon je de trouw voor het gemeentehuis van ten vroegste zes maanden op voorhand vastleggen. Dit kon gebeuren tot twee weken voor de gekozen datum. Wij konden alle dagen van de week trouwen. De prijs varieerde van gratis tot over de honderd euro, afhankelijk van de gekozen dag. Je kan de policy van de gemeente hierover meestal op hun website raadplegen.

Groetjes,

Elke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...