Nu Online
Momenteel zijn er 488 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeau gewoonte?

22-5-2007 13:28:19
Hallo,
Op 16 juni is het zover. Ik lees hier steeds maar weer cadeautjes voor ouders en getuigen. Is dit de gewoonte? Wat bedraagt jullie budget hiervoor?
Wendy

Wendy
9-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 744

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik22-5-2007 13:36:41

Wij geven wel een kadootje aan onze ouders, maar niet aan de getuigen.
Onze ouders om te bedanken voor alles wat ze voor ons gedaan hebben en ook omdat we geld hebben gekregen om ons huwelijk te organiseren.
Qua budget komt het in totaal voor de 4 ouders wel om 200 euro, denk ik.

mieke
15-6-2007
 Meld misbruik22-5-2007 14:12:45

Hallo,
Ja inderdaad bij ons is het ook zo. Wij geven enkel iets aan de ouders, omdat ze voor ons goede ouders zijn geweest ...
en ook om hen te bedanken, aangezien ze een deel meebetalen. Aan onze getuigen geven wij niets.
Dan wel terug aan een vriendin die zorgt voor de bloemen, een vriend die s'avonds foto's gaat nemen. Met hen gaan we achteraf eens gaan eten.
Groetjes,
bij ons is het één dagje vroeger dan van jullie, 15/06/07 (begint te korten é)
Mieke

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:29:16

Hi Wendy,

Bij ons is het ook onze grote dag op 16juni.
Wij gaan aan onze moeders een mooi boeket geven (+/- €50 / boeket), aan de vaders gaan we een fles drank geven denk ik, daar zijn we nog niet helemaal uit.

We zijn ook wel van plan om van onze huwelijksreis een mooi cadeau mee te brengen voor mijn ouders en mijn schoonvader met zijn nieuwe vrouw. Zij zijn een hele grote steun geweest tijdens de voorbereidingen en ze hebben ons ook wel financiëel geholpen, dus mogen ze ook wel een mooi cadeau krijgen.

Mijn vriend wil dit niet op de huwelijksdag zelf geven omdat hij vindt dat zijn moeder eigenlijk geen cadeau verdient, maar ja, je kan moeilijk aan 1 iemand iets geven en niets aan de andere. (ze heeft - en is nog steeds- alles aan het doen om onze mooie dag te verpesten, vandaar dat we haar eigenlijk liever niets geven)

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik22-5-2007 16:15:53

Hey,

Wij willen ook een cadeautje geven aan de ouders als bedanking (tenslotte betalen zij een heel groot deel van het feest... en we komen met hen allemaal goed overeen, dus geen ruzies of zo; voorlopig toch niet lol), maar geven waarschijnlijk geen cadeautje aan de getuigen.
Qua budget rekenen we op een 250 euro denk ik, voor een weekendje weg voor beiden.

Groetjes,

Tania

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik22-5-2007 18:34:41

Wij geven alleen de ouders iets. Namelijk een fotoboekje met foto's van de dag. Die komt de fotograaf 's avonds afgeven, zodat we dat voor het slapengaan af kunnen geven. Dat lijkt me echt leuk. Echt een moment waar ik naar uitkijk.

davida
7-9-2008
 Meld misbruik22-5-2007 18:48:42

hey

wij hebben aan onze ouders niets gegeven juist achteraf aan de getuigen.wij hebben alles zelf betaald dus zag niet in waarom we dan iets zouden geven dat word idd gedaan als de ouders een stuk van het feest betalen.

grtz

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik22-5-2007 19:26:48

Hey,

wij hebben alles zelf betaald, maar hebben onze ouders toch een cadeautje gegeven. Zij hebben ons op de wereld gezet, opgevoed, laten studeren... Dat verdient toch wel een bedankje, denk je niet?

Het werd een foto-doosje met foto's van de dag zelf. Ze waren er heel blij mee.

Groetjes,
Lieve

wendy
2-6-2007
 Meld misbruik23-5-2007 10:02:20

Hey,

Wij hebben voor de ouders een dubbele fotokader gekocht met 1 foto van ons erin(die ze nadien kunnen vervangen door trouwfoto) en aan de andere kant een songtekst die we wel toepasselijk vonden.
Voor de getuigen hebben we ook cadeautjes.Ons budget was 200 euro voor ouders en 100euro voor getuigen, maar we zijn daar ver onder gebleven. We vonden vooral de symbolische waarde van de cadeau's belangrijk.

groetjes,
Wendy
2 juni 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...