Nu Online
Momenteel zijn er 347 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wel of niet bruidskindjes

22-5-2007 14:37:32
goedemiddag bruidjes,

We zijn er nog niet uit of we nu wel of niet bruidskindjes willen.
Pascal heeft een nichtje van 2,5jaar en iedereen zegt dat dit te jong is.
Veel kindjes zijn er nog niet in de familie en ik zou dit toch graag familie houden.
Er is nog een neefje van 9, maar dat vind ik dan weer te oud.

Ik had hier graag es jullie mening over gehad?
Wat doen jullie?

bedankt he

groetjes,
Valery
15/09/2007
valeryenpacal.trouwen.com

Valery
15-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 955

Anne
21-9-2007
 Meld misbruik22-5-2007 14:41:39

Hallo,

Persoonlijk vind ik het heel mooi als er bruidskindjes zijn, en 9 en 2,5 jaar is toch heel schattig .. de jongen kan het meisje toch begeleiden. Mijn bruidsjongens zijn 10 en 9 en bruidsmeisje zal pas 2 zijn.

Ik vind dat je het moet wagen
Liefs
Anne
21.09.07

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik22-5-2007 14:57:31

Wij hebben niet voor bruidskindjes gekozen. Mijn zus heeft wel twee zoontjes van 2 en 4 en die komen wel de ringen afgeven, maar voor de rest niets.
Ieder doet ermee wat hij wil, maar wij hebben die dag liever voor ons tweetjes. Komt misschien wel egoïstisch over bij sommigen.

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:07:36

wij hebben een bruidshond ;)

Ik vind bruidskindjes schattig, maar ik wilde dan wel kindjes waar we echt een goede band mee hebben, niet zomaar omdat het leuk staat. Dus hebben we geen bruidskindjes.

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:13:01

Hi Valery,

Wij hebben 3 bruidskindjes, al moet ik zeggen dat ik er niet 100% achter sta. We hebben 2 bruidsjongetjes van 3 en 1 bruidsjongen van 12 (dit vind ik persoonlijk al veel te oud, en ook helemaal niet meer schattig).
Ik had altijd graag 1 meisje en 1 jongetje als bruidskindjes gehad.

Jullie moeten echt doen wat jullie zelf willen hoor. Je moet er wel rekening mee houden dat de hele kleine bruidskindjes natuurlijk net iets makkelijker worden afgeleid door alles.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:21:51

mijn vriend heeft zelf een dochtertje van 5, zij wordt dus bruidsmeisje, maar er zijn nog kindjes in de familie, maar vind dat de dochter een beetje haar moment mag hebben he

mieke
22/09/07

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:36:56

Hey,
Net als Vero hebben wij ook bruidskindjes maar ik sta er ook niet echt achter...toch niet meer. In het begin leek het me leuk en heb ik het dan ook impulsief gevraagd maar nu...
Ik wil deze dag echt voor ons tweetjes (klinkt inderdaad een beetje egoïstisch maar ja) en heb geen zin om continu mij druk te maken of de kindjes wel flink zijn (ligt een beetj in mij, onderwijsachtergrond). Wij hebben nl 2 meisjes van 5 j (achternichtjes)waar we nu ook niet zo'n superveel en goed contact mee hebben en vooral het ene wordt nogal los opgevoed dus ik hou mijn hart vast voor in de kerk... Dan hebben we nog een jongen van 7,5...
Ik vind het ook naar organisatie en keuze kledij toe niet simpel ( de enen mama wil wel meebetalen de andere niet, de ene wil een kleedej de andere niet, enz..)
Op een bepaald moment heb ik gewoon gezegd dat mijn zus er maar haar mee moest bezighouden omdat ik het een beetje beu was..en we hebben kleedjes gehuurd die wij mooi vonden en dus ook zelf betalen...
Ik vind het wel mooi hoor, maar af en toe denk ik toch 'had ik het maar niet gevraagd'....
Jessika 27/07/07

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:39:24

dit was iets waar mijn vriend en ik wel wat over gediscusieerd hebben, maar ik heb toch mijn zin doorgedreven, namelijk geen bruidskindjes. zowel mijn vriend als ik hebben neven/nichten met kinderen van 2 tot 5 jaar, jongens en meisjes, maar ik wou dit echt niet. mijn broer is ooit (als 7 à 8 jarige) bruidsjongen geweest en ik dacht, dat wil ik nooit. een kind dat niet kan stil zitten, dat wil spelen, dat mee moet op de foto's terwijl iedereen plezier heeft, dat zijn mama mist, ... Ik heb dus van in het begin gezegd, geen bruidskinderen voor mij, te veel last ...

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik22-5-2007 15:47:18

Hoi,
Wij hebben één "bruidskindje". Wijzelf wilden dat hij enkel de ringen kwam brengen. Mijn moeder wil nu per sé dat hij ook voor mij aanloopt als ik de kerk binnenkom en door mijn vader naar voor geleid wordt. Ikzelf wil dat liever niet, het is wel schattig, maar ja, ik heb schrik dat hij zal lopen wenen of héél snel naar zijn mama zal lopen. Hij is nog maar twee jaar!
Misschien nemen we dan ook enkele foto's met hem aan de kerk, maar dat is het dan ook. Voor de rest blijft hij bij zijn mama zitten. Hij doet ook geen speciale kleren aan en gaat niet mee op fotoshoot.
Groetjes,
Ilse

Caroline
1-9-2007
 Meld misbruik22-5-2007 16:40:59

Hallo,
Ik vind het toch echt wel schattig als er bruidskindjes voor je uitlopen. Ik heb vier neefjes en nichtjes gevraagd die allemaal 5 of 6 jaar zijn. Het kleden van de bruidskindjes verliep ook heel vlot. Ik heb de kleertjes gekozen, en de moeders van de kinderen hadden eigenlijk geen inspraak, maar vonden het allemaal supermooi.
Groeten

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik22-5-2007 18:32:04

Ik heb persoonlijk niet zoveel met bruidskindjes. Maar als jij graag wilt dat zij bruidskindjes zijn, dan maakt de leeftijd toch niet uit? Het gaat om je eigen gevoel. Bij ons brengt het petekindje van mijn vriend de ringen aan. Hij is dan 8.

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik22-5-2007 19:38:33

Wij hebben twee jongetjes van 2 en 3 jaar. We kennen hen wel heel goed. De jongste is het petekind van mijn man (vorige week voor de wet getrouw, dus...)
Ik was er ook niet zo heel erg voor. Maar onder het petekindje kunnen we niet uit. Dus wilde ik ook een kindje van mijn kant van de familie (hoe zijn vrouwen hé). Ik ga er me niet te veel van aantrekken of ze braaf zijn of niet. Heel de kerk zal vol zitten met familie die die kindjes kent. Als er eentje huilt of wat te veel lawaai maakt of rondloopt, zal er daar zeker iemand zich mee bezig houden. En ik denk wel dat het leuk zal zijn. Het zijn wel twee leuke jongetjes. Ik wilde eerst ook dat het alleen van ons tweetjes was. Maar uiteindelijk moet ik me echt niet met die kindjes bezig houden, en mijn moeder heeft voor de kleertjes gezorgd. Vorige week was de kleinste erbij toen we trouwden voor de wet. Ik weet niet eens meer wat hij deed in het gemeentehuis. Dan zal hij toch wel braaf geweest zijn. En ik zal zo geconcentreerd geweest zijn dat ik niet zag wat hij deed. Dus dat komt wel goed. Het zijn kinderen hé, ze mogen van mij gerust kind zijn.

Annelies
20-7-2007
 Meld misbruik22-5-2007 22:17:23

Wij hebben 1 bruidsmeisje, mijn petekindje van 7 jaar. Eigenlijk hoefde dit niet voor mij vermits we enkel voor de wet trouwen maar ze wou het zelf zo graag. Haar 2 broertjes van 4 en 6 hebben we er niet bijgenomen, mijn vriend heeft ook 3 nichtjes van 1,3 en 4 jaar. Dan zou het echt te veel worden! Ik heb voor mijn petekindje kleertjes gekocht in de winkel van mijn tante die ze achteraf nog zal kunnen dragen. Zij zal onze ringen aanbrengen en voor een paar foto's willen we haar er wel bij.

Groetjes,Annelies
20/07/2007

Ann
10-5-2008
 Meld misbruik23-5-2007 12:59:28

Wij denken er aan om 1 bruidskindje te nemen namelijk het petekindje van mijn vriend, zij wordt die dag 1 jaar. Het zal er heel aan liggen als ze al een beetje kan lopen. Moest het blijken dat het niet gaat, dan zijn er die dag geen bruidskindjes.

Groetjes,
Ann
10 mei 2008

annelore
24-8-2007
 Meld misbruik23-5-2007 13:22:08

hallo,

wij trouwen alleen voor de wet en we hebben 2 bruidsjongens en een bruidsmeisje
namelijk onze 2 zoontjes 3jaar en 1.5 jaar en het meisje is ook 1.5 jaar daar ben ik tante van
de 2 kleinste kunnen net stappen dus super leuk.
ik maak me er ook niet druk over of ze lawaai zullen maken of niet het hoeft bij ons allemaal niet zo stijf en perfect te zijn
zolang iedereen het naar hun zin heeft zijn wij gelukkig
groetjes lore

Davina
27-6-2008
 Meld misbruik24-5-2007 0:21:02

Dag valery,

Wij waren ook aan het twijfelen over bruidskindjes.
Aan mn vriend zijn kant zijn geen kindjes aan mijn kant wel maar vrij kleine.Ik wou het eigenlijk heel graag en dus nu heb ik mn 2 nichtjes gevraagd gevraagd van 17 das eens iets anders hè dat heeft bijna niemand!!

Grietjes Davina

Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik25-5-2007 20:29:00

Hoi Valery

Ik zit sinds vandaag ook een beetje met de vraag, bruidskindjes of niet. Het is wel een beetje een andere situatie dan bij jullie.
Mijn broer heeft een dochtertje (net 5 geworden). Vanaf de dag dat ze geboren is, heb ik gezegd dat ik wilde dat zij ooit mijn bruidsmeisje zou worden als ik zou trouwen. En joepi, ik ga trouwen met mijn lieve schat. 1 minpuntje, mijn broer en de mama van zijn dochtertje zijn al sinds een paar maanden na de geboorte niet meer samen. Het kindje heeft altijd bij de mama gewoond, tot ze plots de ziekte Münchhausen by Proxy kreeg. Die ziekte waarbij moeders hun kinderen pijn doen of ziektes verzinnen om constant naar de dokter te kunnen lopen en in de belangstelling/media te kunnen staan/komen. Gevolg, het meisje is weggehaald bij haar moeder, nu 3 maanden geleden. Mijn broer heeft geen stabiele gezinssituatie, is een tijdje werkloos geweest, ... en zijn dochtertje mag/kan dus niet bij hem wonen. Gevolg, ze verblijft momenteel in een kindertehuis, waar we wel bezoekrecht hebben.
Jammer genoeg is ze door mamalief ook helemaal opgestookt tegen mijn broer, mij en mijn moeder. Ze denkt dat we slecht zijn en is soms echt heel hatelijk tegen ons daardoor. Er werd nu door het gerecht beslist dat ze in een pleeggezin geplaatst zal worden en ze zijn volop op zoek. Het gerecht heeft eveneens beslist dat ze geen bruidsmeisje mag zijn, omdat ze nog te jong zou zijn en omdat ze een hele dag in de belangstelling niet zou aankunnen. Mijn droom dus helemaal aan diggelen.
De planning was dat zij bruidsmeisje zou zijn, samen met mijn petekindje, het zoontje van mijn nicht (7 jaar oud). Mijn verloofde kwam nu echter af met het idee om ook het broertje en zusje van mijn petekindje mee bruidskindjes te laten zijn, zodat mijn petekindje niet alleen zou zijn. Het broertje en zusje zijn een tweeling van 3 jaar. Ik vond het oorspronkelijk een goed idee. Zij zouden onze ringenberen dragen en het broertje zou hen een handje geven, zodat ze zeker braaf mee zullen gaan.
Maar nu begin ik te twijfelen. Ze kennen ons eigenlijk niet zo goed. Mijn petekindje wel, maar de tweeling niet. Dat komt doordat ik meestal alleen 's avonds op bezoek kan gaan (ze zijn in het weekend veel weg, thuis blijven er alleen weekavonden over). De tweeling slaapt dan altijd al. Dus heb ik mijn twijfels dat alles wel goed zou verlopen.
Mijn verloofde zegt dat het allemaal wel los zal lopen. Zelf wil ik niet 1 bruidskindje, dat vind ik precies triestig. Dus ben ik erover aan het denken om helemaal geen bruidskindjes te nemen. Maar dan vraagt mijn verloofde zich af wie de ringenberen zal brengen.
Ik vind dit een groot dilemma en begrijp jouw twijfel, hoewel de situatie ietwat anders is.
Hopelijk kan je een keuze maken waar je je goed bij voelt.

Groetjes
Rebecca
11/08/07

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...