Terug naar overzicht
hallo bruidje,ik heb onze dankviering zelf gemaakt, indien je deze wil als voorbeeld geef me dan seintjexxxVEKEVIN@hotmail.com
Hallo, Bij een eerste afspraak met de priester leg je de datum vast. Een tweede gesprek vindt plaats, zo'n 3 maand voor het huwelijk. wij hebben een vijf liedjes gekozen. De priester heeft wellicht heel wat voorbeeldboekjes, die je mag lenen. In principe mag je de mis zelf helemaal samenstellen. De priester moet wel zijn goedkeuring geven. Wij hebben ook bloemen besteld om de kerk te versieren, en een glaasje champagne voor na de mis. Een viering duurt ongeveer een uur. groetjes, amber
Hallo,Ik trouw in mei 2008, ik heb nu al met de priester een afspraak gemaakt om de datum vast te leggen. In december moeten wij een nieuwe afspraak maken en dan zoeken we samen alle documenten op en geeft hij ons raad met het samenstellen van ons misboekje.Ik zou gewoon eens naar de priester bellen, hij weet wel raad.Nog veel succes.Groetjes, Ann10 mei 2008
Vanaf dat wij de vaste trouwdatum wisten, zijn wij onze huwelijksviering gaan vastleggen. Wij hebben dit bij de zusters in onze parochie gedaan. Maar dat zal wel in elke gemeente anders zijn.Daar hebben we dan alle informatie meegekregen over de ondertrouw en welk het allemaal juist inhoudt. Dan zijn we een half jaar op voorhand naar De Rank (parochiaal centrum) geweest en daar kregen we de samenstelling van de huwelijksviering mee. Ook verschillende websites met voorbeelden van huwelijksvieringen.Bij de zusters mochten we ook altijd voorbeeldboekjes komen halen.Dan zijn we in voorbereiding voor ondertrouw geweest. Dit was bij een koppel thuis gaan praten over relaties, het geloof, kinderen opvoeden, ...Dan is er iemand bij ons geweest om de ondertrouw te doen. Onze viering was toen al klaar zodat hij deze ook al eens kon bekijken. Daarna zijn we bij de pastoor langsgeweest om alles te bespreken.Hopelijk ben je er iets mee.
hallo,wij gaan trouwen op 3 mei 2008 en zijn afgelopen zaterdag die datum gaan vastleggen bij de pastoor! Gelukkig waren we de eerste dus we zullen ook min of meer het uur mogen kiezen. In december (dus 6maand voordien) moeten we terug gaan en dan zal alles concreet besproken worden en zal hijons info meegeven waarmee we het misboekje kunnen samenstellen.Zoals hier al eerder gezegd, neem gewoon contact op met de pastoor van jullie parochie en je geraakt weer een eind op weg. Voor concrete invulling, kan je heel wat info terugvinden op www.adagioceremonie.be .Veel plezier nog!Ilse3mei2008
Hoi,bij het bisdom Brugge kan je een hele mooie werkmap bestellen voor je huwelijksviering. Die heet "Trouwen doe je zelf", en 't legt duidelijk uit wat er allemaal in mag/moet en het geeft veel inspiratie om het persoonlijk te maken. 't Is zo een invulboekje, heel leuk om samen in te "werken". Je kan info vinden op www.gezinspastoraal.be (doorklikken op diocesane diensten en dan op brugge). Je moet er wel iets voor betalen, rond de 15 euro, denk ik, maar dat is het zeker waard!Groetjes,Ilse
wij mogen GEEN liedjes gebruiken en moeten oppassen dat er niets uit het evangelie vrandert word. van versieringen heeft hij niks gezegd. wij moeten 1 maand voor de trouw nog even langsgaan voor het verloop van onze mis te bespreken. wij komen uit Wetteren,onze pastoor heeft wel een website aangeraden om eventuele teksten over te nemen.(kmoet wel nog eens gaan kijken daarnaar)
Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik ga zo snel mogelijk contact opnemen met de parochie van Stabroek! :o) Groetjes en veel succes met jullie voorbereidingen! Margit xxx