Terug naar overzicht
Dag Eva,Je kan eens kijken op de site van de unie vrijzinnige verenigingen (www.uvv.be ) Zij bieden het 'altaarnatief' aan of je kan ook voor een viering kiezen via rent a priest (www.rentapriest.be ) Wij gaan voor deze laatste optie kiezen omdat dit zich naar mijn gevoel tussen een vrijzinnige viering en een katholieke viering bevindt. Ik vermoed dat er ook nog andere opties zijn maar die zijn mij niet zo bekend... Ik hoop dat je hier iets mee bent...Groetjes,Valerie
Wij trouwen ook met Rent a Priest in de tuin... de viering draait volledig rond ons, en geen geleuter over God en dergelijke... gewoon omdat wij niet echt geloven in God maar wel in onze relatie :-)groetjes
Je kan het ook gewoon zelf doen, als je het niet religieus wil doen. Wij steken onze ceremonie zelf ineen en mijn beste vriendin gaat het leiden. We houden ze 's avonds in de feestzaal als ook alle vrienden en andere avondgasten aangekomen zijn. Er zijn rollen weggelegd voor bruidsmeisjes, getuigen en andere gasten zodat het een interactieve ceremonie zal worden.Groetjes, Mara.
Dag Eva,Wij trouwen in oktober en we hebben er voor gekozen om enkel voor de wet te trouwen. Los daarvan nog een ceremonie organiseren, zagen we niet zitten. Daarom breiden wij onze wettelijke trouw veel uit (+/- 45min) en komt daar alles aan bod wat we in een ceremonie zouden willen stoppen.Groetjes, proficiat en veel succes!Lies
wij trouwen op 9 juni en houden in de tuin van onze zaal een ceremonie met een dame die vroeger met rent a priest heeft gewerkt maar haar niet vrij genoeg voelde. je kan haar contacteren via de website www.deelfenkring.be . Je kan de viering maken zoals je zelf wil, ze heeft allerlei voorbeelden van teksten. Tot nu toe is het allemaal heel aangenaam verlopen.Sigrid9 juni 2007
Wij willen ook niet trouwen voor de kerk en zijn dus ook op zoek naar een originele locatie om de ceremonie te houden en dat niet te veel geld kost.Kent er iemand iets origineels in de buurt van Oostende?