Terug naar overzicht
HeylaIk ben vandaag ook gaan passen en links en recht wat innemen is het eerste wat de naaister gedaan heeft... Alle ja als het een bustier is moet het goed spannen zei ze. Anders loop je de hele dag op je ongemak dat het niet goed zit of dat je het gaat verliezen! Ik zou teruggaan en een nieuwe pasbeurt vragen en je gevoel uitleggen... stof zet hem toch nog als je dit een ganse dag aan hebt... dus... nie twijfelen (het kost genoeg om zeker van je stuk te zijn!)groetjes en succes!Jotje
Hey,ik ken je probleem. Ik ben mijn kleed wel zelf aan't maken, maar nu het ineen staat zegt mijn moeder (ook naaister) dat ik het te klein heb gemaakt, terwijl ik het net goed vind. In de winkel waar ik ging passen zeiden ze dat je een maatje kleiner moet nemen dan normaal omdat een trouwkleedje mooi moet zitten, dus lekker strak langs alle kanten. Ander moet je eens vragen of ze de taille niet even kunnen "driegen" op de maat die jij wil. Dit is los met een draad het op de gewenste maat naaien en nadien kan je het er makkelijk terug uit nemen zonder dat je er veel van ziet. Dan zie je meteen of het inderdaad gaat trekken. De meeste stoffen van trouwkledij zijn echter wel stevig genoeg om dit op te vangen. Ik drieg altijd kledingstukken als mensen denken dat het nog te groot is, zo zien ze meteen of het inderdaad zo is of niet. Groetjes, Mara.
Hey bij mij in de bruidswinkel net hetegenovergestelde.. Toen ik mijn kleedje net gekozen had, was het natuurlijk niet de juiste maat en hebben ze het zo met haken en ogen samengetrokken maar bij mijn eerste pas was mijn taile ook te wijd en vond ik dat ze het meer moesten toetrekken...De naaister vond dit ook geen goed idee (weet niet juist meer waarom) Ik ken daar niets van, dus hoop dat ze gelijk heeft... (alhoewel 2cm aan elk vind ik ook wel veel, zou het toch eens navragen moest ik van jou zijn!).Succes!Jessika 27/07/07
Hey,Ik moet morgen mijn kleed gaan passen. Ik dacht dat het leuk zou zijn en zo, maar als ik het zo lees, is het toch niet allemaal zo evident.Ben eens benieuwd.GroetjesRebecca11/08/07