TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
tamara
15-9-2007
|
26-5-2007 22:19:14
Hoi Eva,
proficiat met je verloving, "welcome to the club"!
Je kan bij het gemeentenhuis al eens navragen vanaf wanneer je de datum mag vastleggen, dat is in iedere gemeente anders. Wij konden max 6 maanden op voorhand de datum vastleggen, dus dan moet je toch al en zaal hebben.
Wij hebben eerst de zaal gezocht en daarna een fotograaf/videograaf en een DJ. Daarmee waren voor ons de grootste zaken geregeld. Al de rest doen we zelf. Enkel een kapper/visagist ben ik nog aan't vastleggen en mijn ventje gaat nu eens gan uitkijken naar een kostuum.
Groetjes, Mara.
|
|
Eva
14-6-2008
|
26-5-2007 22:22:46
hoi Tamara, bedankt voor je antwoord. Nu weet ik tenminste al iets he. Dus eerst de zaal....En wat als je dan na een half jaar de datum in het stadhuis gaat vastleggen en die dag is alles bezet? Dan sta je daar met je zaal. Groetjes
|
|
tamara
15-9-2007
|
26-5-2007 23:22:54
Als je pas een half jaar op voorhand mag "boeken", geld dit voor iedereen, dus niemand kan voor die datum al een reservering maken.
Ik mocht pas vanaf 15 maart vastleggen, dus 15 maart om 8 uur 's morgens gebeld. 't was bezet: bel 5 min later terug voor om 15.00u te reserveren, zegt die mevrouw: sorry, dat is net door iemand anders geboekt. Dus heb ik maar half 3 genomen. Komt eigenlijk nog beter uit!
Naar de datum zal je dus geen schrik moeten hebben, maar voor je uur moet je er wel snel bij zijn, anders krijg je wat er nog openstaat.
Groetjes, Mara.
|
|
Caroline
15-9-2007
|
27-5-2007 10:50:25
Hallo, wij hebben ook eerst de zaal vastgelegd en daarna de fotograaf en de kerk. In Gent is het zo dat je een jaar op voorhand een dag en uur mag reserveren. Vanaf 6 maand op voorhand kan je dan definitief vastleggen. Ik zou daar niet al teveel mee inzitten en al loopt het niet helemaal zoals je wou, uiteindelijk komt er toch een oplossing. Wij trouwen op een zaterdag om 14u voor de kerk en wilden om 13u voor de wet trouwen, maar in Gent trouwen ze op zaterdag niet meer in de namiddag. Dus trouwen we nu de dag ervoor voor de wet. In het begin vond ik dat wel superjammer, nu vind ik het fijn dat ik de dag zelf veel meer tijd zal hebben voor alles. Geniet nog van de voorbereidingen é Groetjes Caroline 15/09/2007
|
|
Selma
8-9-2007
|
27-5-2007 11:01:47
Gefeliciteerd met je verloving! En welkom op het forum uiteraard!
Wij hebben eerst gekeken welke datum we wilde. Dat hebben jullie al gedaan. Daarna hebben we de gemeente, de zaal die we wilde, de dj en de pastoor gebeld of 8 september nog vrij was. En alles was nog vrij!
Daarna heb ik een begroting gemaakt van wat we uit kunnen geven. Ondertussen is deze al 6 keer naar boven bijgesteld, maar veel dingen zijn ook veel duurder uitgevallen dan verwacht!!
Daarna een dagindeling gemaakt. Die zijn we nu in aan het vullen. Stapje voor stapje regelen we nu ieder gedeelte van de dag. Niet alles in een keer doen hoor! Je hebt tijd genoeg! En overal van genieten. Het is echt allemaal heel erg leuk om te doen. Echt iets van jullie samen! Alles hoe en wat jullie willen!
De eerste aankoop die wij voor ons huwelijk hebben gedaan is overigens mijn trouwjurk geweest. En twee weken geleden zijn we onze trouwkaarten uit gaan zoeken.
Succes met alles!
Groetjes Selma
|
|
Jona
18-8-2007
|
27-5-2007 12:34:01
Hey Eva,
Proficiat!!!
Ik ken het gevoel, ik had dat ook toen wij net verloofd waren. Wij hebben ook eerst een datum vastgelegd. Daarna zijn wij op zoek gegaan naar een zaal, want vaak heb je ideeën die je wil uitvoeren en begin je daar regelingen voor te treffen en dan blijkt dat het niet lukt met de zaal enzo. Dus eerst de zaal zoeken en dan de rest. Zalen moet je meestal een jaar tot 1,5 jaar op voorhand vastleggen. Dan kan de rest volgend: gemeentehuis, trouwkleed en eventueel kerk zijn dan de belangrijkste omdat je die ook goed op tijd moet vastleggen. Zeker met je trouwkleed moet je rekening houden dat de meeste jurken uit het buitenland komen en soms een paar maanden nodig hebben om hier te geraken. Bij de bruidswinkel zeiden ze mij dat Amerikaanse jurken soms zelf tot 9 maanden op zich laten wachten. En als die dingen vastliggen kun je even adem halen! Dan kan je rustig aan aan de rest beginnen, dj, drukker, ... En dan de laatste 3 maanden zijn terug druk! Kapper zoeken, visagiste zoeken, kostuum bruidegom, schoenen, lingerie, juwelen, uitnodigingen opsturen, versieringen zoeken, bloemist voor het bruidsboeket,... Maar het verschilt natuurlijk van koppel tot koppel, want iedereen wilt iets anders. En wees gerust, eerst lijkt het beangstigend maar het is een periode om echt van te genieten!!!!
Jona 18-08-07
|
|
sandy
24-8-2007
|
29-5-2007 13:58:19
Hallo Eva
Ik ben verloofd sinds begin maart, we trouwen in augustus dit jaar. We hebben het meeste al achter de rug, zaal, gemeentehuis, viering, fotograaf, ringen, schoenen, trouwjurk, misboekje, uitnodiging... Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Alles verloopt wel goed, begin met een datum die jullie graag zouden willen, dan kan je uitkijken naar een zaal en de rest dat volgt wel. Je hebt tijd genoeg! Geniet ervan.
Grtjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|