Terug naar overzicht
Hallo Rebecca,Ik denk dat 1u30 voldoende tijd is om de foto's te nemen. Onze fotograaf stelde voor om 1 uur tijd te voorzien. Om zeker te zijn, nemen we iets meer nl. 1u30. Onze familie komt toch wel van ver en daarom zullen wij onze foto's nemen vooralleer we naar het stadhuis vertrekken. Dat is een "knop" die ik heb moeten omdraaien (nl. trouwfoto's nemen zonder dat we al getrouwd zijn). Maar het lost ons vele praktische problemen op.Wat je kan doen met de tijd tussendoor ... tja, daar heb ik niet zo'n idee van. Wij doen het zo:11u aankomst familie thuis11u15- 11u30 bruidegom komt bruid halen; mini- receptie thuis met de ouders, grootouders en getuigen12u vertrek voor fotoreportage13u30 terug thuis voor een sandwich te eten14u vertrek naar gemeentehuis14u30 trouw op gemeentehuis15u45 trouw in de kerk17u45 of 18u00 start receptie19u start avondfeest21u30 start dansfeestDat is onze voorlopige planning. Misschien verandert er wel nog wat tussendoor.Succes met de planning! Je vinden wel een geschikte oplossing!Greet24/08/2007
Als je echt geen stress wilt op jullie grote dag, dan zou ik die begankingen achterwege laten. De meeste mensen sturen die pas veel later op. Zo kan je veel meer genieten van jullie dag en moet je niet de hele tijd op jullie horloge kijken. 1.30 uur is inderdaad genoeg voor de fotograaf, daar moet je je geen zorgen over maken.
Hallo, toevallig las ik je tekstje.. en ik zou zeggen... neem je tijd... ooh toe.. maak die dag niet te druk... ik kreeg nu al stress als ik las dat alles snel zou moeten gaan... die bedankkaartjes.. da's toch véééél leuker als de mensen die later krijgen... een week of twee valt dan opeens zo'n kaartje in de bus, en kunnen ze eens terugdenken aan die dag... echt .. doe het niet de dag zelf, je gaat je druk maken en ik zou het ook doen. het is veel leuker om die dag te genieten en voor alles tijd te nemen. groetjes, Lieve
Hey Rebecca!Ik zou ook zeggen: laat die kaartjes vallen! Ik denk dat je veel meer zal genieten van je fotomoment (en het is ook waarschijnlijk één van de weinige momenten op die dag die je bijna alleen met je partner zal kunnen doorbrengen) en achteraf de kaartjes opsturen/afgeven is toch ook leuk. Ik heb vandaag net een kaartje gekregen van onze beste vrienden die op 13-04 zijn getrouwd... en dit is nog eens extra fijn. Ik ben van mening dat als je het nog de avond zelf geeft het een beetje verloren zal gaan...Jessika 27/07/07
Onze fotograaf vertelde dat het foto's trekken zelf maar een drie kwartier zou duren. Wij zorgen wel voor foto's die ze 's avonds al kunnen meenemen. Voor de fotograaf was dit geen probleem. Hij gaat zelfs na de mis nog mee naar de zaal om daar enkele foto's te trekken. Ik vermoed dat hij tegen 22u de foto's naar de zaal zal brengen.
- Wij trouwden om 13u voor de wet en 13,30u voor de kerk. Om 14.45u zijn wij vertrokken om foto's te trekken. - Half 5 waren we terug thuis waar de suite ondertussen een broodje had gegeten.Wij hebben 1,5u thuis gezeten zonder iets te doen: genieten de kindjes wat laten spelen. En geloof me: als je zo een hele dag van hier naar daar gaat heb je daar echt deugd van even niets te doen. - Om 6u zijn we vertrokken naar de zaal waar we naa een kwartiertje aankwamen. Als koppel moet je toch een klein uurtje vooraf aan de zaal zijn. Ons ffest begon ook om 19u en we hadden geen receptie.Groetjes
Wij laten de foto's s'morgens maken zodat we de hele dag tijd hebben voor onze gasten, en ze niet "alleen" moeten laten.En daartegen zijn de badankjes ook klaar als we er gaan geven, maar ik denk het niet, zal ze achteraf een kaartje sturen, je moet aan zoveel denken die dag, en ik wil dan genieten, en niet de hele dag stressen.Onze foto's laten we op 4 verschillende plaatsen nemen tot nu toe, en dan komen we er niet met 2 uur.Eerst naar antwerpen, en dan nog naar beveren, en dan hier sint-niklaas nog.Groetjes, Bianca08/08/2008