TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
15-9-2007
|
30-5-2007 9:00:37
Hallo, wij hebben de pastoor opgebeld. Hij heeft dan voorgesteld om eens langs te komen en dan hebben we de datum vastgelegd. Ik heb ook al gehoord van een vriendin dat zij naar de mis geweest zijn en daarna de pastoor opgewacht hebben... veel plezier met de voorbereidingen en geniet ervan é... het is zo leuk!
|
|
Ann
10-8-2007
|
30-5-2007 9:51:33
Hallo,
Je moet naar de parochie bellen om een afspraak te maken. Tijdens het eerste gesprek stelt de pastoor jullie wel een hoop vragen, maar die vallen goed mee. Veel succes !!!
Groetjes
|
|
Stad
8-8-2008
|
30-5-2007 10:24:33
Zelf heb ik ook de pastoor gebeld en de datum vastgelegd maar ik moest nog niet langskomen! Wij trouwen op 08/08/08 en hij vond het nog te vroeg! Terwijl wij onze mis zelf ineen willen steken vind ik het helemaal niet te vroeg! Dan nog zo'n probleem ... eerst de wet of eerst de kerk??
|
|
Caroline
15-9-2007
|
30-5-2007 10:33:56
Hallo, om voor de kerk te trouwen moet je al voor de wet getrouwd zijn: dus, eerst de wet en dan de kerk.
|
|
Hanne
30-8-2008
|
30-5-2007 12:49:11
Wij hebben een moderne priester en we konden mailen! ;-) We vroegen gewoon of de datum nog vrij was. Dat was het geval en hij vroeg naar het uur van de mis. Voor de rest nog geen vragen om af te spreken of zo. We trouwen op 30.08.08 en na de zomer zou ik toch al eens willen afspreken met hem om te weten waar we aan toe zijn voor onze voorbereidingen.
|
|
Veroniek
|
30-5-2007 13:13:22
Hoi
Wij hebben het als volgt gedaan:
Eerst informeer je bij de zaal die je wilt hebben en hebben we een optie genomen op de datum die we wouden. Dan zijn we naar het gemeentehuis geweest, want je moet eerst voor de wet getrouwd zijn voor je voor de kerk kan trouwen. Daarna hebben we gebeld naar de priester. Wij hebben het eerste contact (telefoonisch) gelegd op 02/05/06 met de priester. Hij zei ook dat het nog veel te vroeg was en we zijn voor de eerste keer bij hem geweest in februari dit jaar. Toen had ik wel mijn misboekje mee. Dit heeft hij bekeken en ons gezegd dat we een verloofdenavond moesten volgen. Dit hebben we gedaan in april en de week daarna in ondertrouw gegaan bij de priester waar hij ons misboekje officieel heeft goedgekeurd. Dus je moet je zeker niet inhouden met je mis in elkaar te steken voor je naar de priester bent geweest!
Als alles in orde was, dan hebben we de zaal laten weten dat alles in orde was en hebben we een voorschot betaald.
Veel succes!
Veroniek 20 07 2007
|
|
Ilse
17-5-2008
|
30-5-2007 14:02:15
Hey Kelly,
wij hadden op het internet een webpagina teruggevonden van onze parochie met info daarrond. Wij zijn dan naar de mis geweest en daarna de pastoor aangesproken. Hij heeft dan onze datum opgeschreven en een aantal practische zaken verteld. In december moeten we teruggaan en dan zal hij ons meer infomatie geven om onze viering samen te stellen, maar dit zullen we volledig persoonlijk kunnen doen. Ik zou zeggen, probeer via internet of via telefonisch contact er achter te komen wat de gewoonte is in jullie parochie. Veel succes!
Ilse 3 mei 2008
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
30-5-2007 14:41:00
Hey,
Wij hebben een heel gemakkelijke pastoor. Mijn vriend heeft hem opgebeld en gezegd dat wij willen trouwen. Hij heeft de datum gevraagd (02.08.08) en heeft gezegd dat we best in het najaar komen voor een eerste gesprek. De datum is dus wel gereserveerd. De wet kunnen we nog niet vastleggen.
Groetjes
|
|
Katrien
18-8-2007
|
30-5-2007 14:51:30
Hallo,
wij trouwen op 18 augustus en heb half februari eerst naar de pastoor gebeld. Daarna ben ik even bij hem langgeweest voor wat gegevens door te geven zoals mijn naam, mijn vriend zijn naam, gegevens ouders,... Dan kon de pastoor al de benodigde aktes opvragen. Half april was dit klaar en heeft hij gemaild dat we aan het ontwerp van ons boekje mochten beginnen en nu het klaar is, heb ik hem gemaild en daarna gebeld om een afspraak te maken voor onze ondertrouw. Dit is 25 juni. Hij heeft ervoor gezorgd dat we maar 1 keer echt moeten langskomen. Dus wij hebben wel een makkelijke priester. Hopelijk gaat het bij jullie even vlotjes en heb ik je kunnen helpen. Groetjes Katrien (18/08/2007)
|
|
Bianca
8-8-2008
|
7-6-2007 5:53:26
Wij trouwen op 08/08/2008, dit gaat weer een datum zijn dat iedereen wil trouwen, daarom heb ik nu al alles vastgelegd. Ik ben van de week gewoon bij de pastoor langsgeweest, en hij heeft drie kwartier aan het babbelen geweest! Echt een heel vriendelijke man, en neemt de tijd voor je. Heb ook voorbeeldjes van misboekjes meegekregen. Hij laat ons vrij wat muziek betreft, en de tekste mogen we allemaal zelf kiezen, geen vaste tekst dat we moeten nemen. En moet niet speciaal de orginele tekst zijn, mag er ook een bewerking van zijn. Als het maar de zelfde betekenis heeft als het orgineel. Dus hij laat ons vrij in het samenstellen van "ons" kerkelijk huwelijk. Na pasen gaan we nog eens samenzitten, en alles in detail bespreken. Groetjes, Bianca 08/08/2008
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires