TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Inez Boexstaens
6-7-2007
|
30-5-2007 10:58:46
Hoi Liesje,
De manier dat jij beschrijft, zo hebben wij ook ons trouwfeest ineen gestoken.. In het begin kwamen wij ook in zalen aan met vaste formules en alles voorgekauwd? Wat is er dan nog persoonlijk aan?? Ik heb toen de moed ook ff laten zakken omdat we geen locatie vonden, maar plots ben ik er dan toch opgebotst. Wij doen onze feest in de Kasteelhoeve in Booischot. Natuurlijk ligt dit niet in jullie buurt, jammer. Wat die baas zei echt van, je huurt hier alleen de zaal en het personeel achter toog, en voor de rest doe je je zin. Het is tenslotte jullie feest en dat moet iets persoonlijks worden. Wij super blij natuurlijk. Wij doen daar een bbq, wij geven ook geen receptie. De mensen komen tegen 18uur en om 19uur willen we aan bbq beginnen, zodat we ten laatste om 22u à 22u30 aan dansgedeelte kunnen beginnen. Wij zijn enkele maanden geleden nr feest geweest met super veel gangen en opt einde vielen we gewoon bijna in slaap, pas om 1u werd er gedanst. Saaie boel hoor! Ik wens je nog veel suces!
Groetjes Inez
|
|
Liesje
15-2-2008
|
30-5-2007 11:18:28
Inez, De moed laten zakken, dat is exact hoe ik me nu voel...! Ik hoop dat er snel iets tofs uit de bus komt...
Lies
|
|
Mieke
22-9-2007
|
30-5-2007 11:35:41
Hallo
wij doen eerst verwelkomingsdrankje, dan walking diner (grote paëlla, pasta, koud buffet, BBQ,...) en dan koffie en theebuffet met kleine koekje en taartjes, geen echt dessertenbuffet en 's nachts verrassingsbroodjes.
Dus eigenlijk is dat wel iets voor jullie he. We hebben ook geen tafelverdeling, juist 2 tafels gereserveerd voor de familie. We hebben afwisselend gewone tafels en hoge tafels met krukken. en iedereen kiest waar hij zit. Het is ook onze bedoeling om er meer een feest van te maken dan uren aan tafel te zitten.
wij doen ons feest in het krekelhof in Gooik dus niet zo ver van jullie he. En daar kun je echt vanalles doen. ze hebben een website
succes Mieke 22/09/07
dus eigenlijk iets voor jullie he
|
|
Liesje
15-2-2008
|
30-5-2007 11:53:41
Mieke,
Bedankt voor je reactie!
Wij zijn daar zondag even langs geweest maar zo een dingen stelden ze helemaal niet voor. Ik vond het vooral heel erg duur, of vergis ik mij daarin? Mag ik zo indiscreet zijn en vragen wat jullie betalen (met drank erbij tot 5u)? Je kan het ook altijd naar mijn privé e-mail sturen: liesje.vandenweghe@telenet.be
Groeten,
Lies
|
|
Elke
13-10-2007
|
30-5-2007 13:33:23
Ik weet niet hoe 'chique' je de zaal wilt, maar je kan eigenlijk elke 'parochiezaal' (er zijn daar ook gradaties in!!!) afhuren om er je ding te doen. In Wieze is er zo de zaal 'wiezehof' en in Aalst heb je aan de gerstjes 'Gerstjeshof'. Beiden behorende tot de betere klasse 'parochiezaal'.
|
|
Jasmijn
3-6-2006
|
30-5-2007 13:40:01
Wij hebben ook alles zelf betaald en ons budget was ook niet als te groot. Wij hebben een mooie parochiezaal gehuurd en deze leuk aangekleed. We hebben een luxe BBQ laten verzorgen door een traiteur en het was echt fantastisch en niet duur. De BBQ + dessertbuffet was 20 euro per persoon en voor de zaal + drank hebben we 900 euro betaald voor 180 personen, dus voor een 25 euro per persoon hebben wij een geweldig feest gehad van half 8 tot half 6 'smorgends. Uiteindelijk hebben wij er zelfs nog geld aan over gehouden (want je krijgt ook wel wat van de mensen he) wat wel fijn was, want we zijn volop aan het verbouwen dus dat kwam goed van pas.
Veel succes
groetjes,
Jasmijn
|
|
Els
31-8-2007
|
30-5-2007 13:42:07
Hey Lies!
Wij trouwen op 31/08/07 en geven ons feest in 't Lindeveld te Denderleeuw (aan voetbalstadion FC Denderleeuw).
Er is echt veel mogelijk op vlak van prijs en 'sfeer'. En als ik vergelijk met andere is het niet echt duur...
Voor meer informatie mag je me altijd mailen op elsvo@hotmail.com.
Groetjes,
Els 31/08/07
|
|
evelien
8-12-2007
|
30-5-2007 14:40:23
Wijzelf trouwen in de zaal van Brouwerij Huyghe in Melle (enkel via-via te bekomen), maar wij zijn ook nog gaan kijken bij Cocteau in Gent en in het Waterfront in Wetteren. Beide zalen zonder traiteur, dus je kan het eten erg prijselijk houden... Wij hebben traiteur@home van dicht bij Oudenaarde. We hebben een buffet aan 20euro pp met keuze uit een zevental voorgerechten of soep, een vijftal hoofdgerechten (ook veggie) en een dessertenbordje. We hebben van hem al eens een degustatiemenu gedaan en het was om duimen en vingers af te likken, dus zeker een aanrader! Het is misschien een beetje te ver, maar ook in het Schaliënhuys in Temse en in het Koetshuis van het Park van Beervelde kan je je eigen traiteur kiezen. Dat maakt het vaak al ietsje goedkoper... Ik hoop dat het jullie lukt. Laat eens iets weten hé!
Evelien 08-12-2007
|
|
Anouk
21-4-2007
|
30-5-2007 14:45:24
Beste Liesje,
ik en mijn man ;-) (getrouwd op 21/04) hebben ons feest gedaan in Hof Van De Putte in Brakel. Dat was echt supergoed meegevallen - geen formules, alleen wat wij wensten. Wij hebben zelfs oze viering daar gedaan! Zij werken daar met een aantal vaste traiteurs, maar daar kan over onderhandeld worden. Als je meer wil weten over prijzen enz., mail me dan gerust op drnoukie@hotmail.com.
Veel succes met de planning! Groetjes, Anouk
|
|
Ellen
10-10-2007
|
30-5-2007 14:47:14
Hallo,
wij waren ook niet te vinden voor een fesst met 37 gangen, waarbij iedereen op zijn vaste plaats zitvastgeroest voor de rest van de avond. Daarom hebben we gekozen voor een Walking Dinner. Je hoeft je hoofd niet te breken over de menu's , over al dan niet-vegetarische eters, want er is voor iedereen wat wils, met eend essertbuffet op het einde. Dit wordt georganiseerd in het Novotel Gent, die hebben daar een prachtige middeleeuwse kelder. En bovenal, het is niet zo prijzig. Hopelijk ben je iets met deze info.
Greetz,
Ellen 26/10/07
|
|
lien
23-2-2007
|
30-5-2007 16:53:43
Hallo Liesje,
Ik denk dat er meer en meer afgestapt wordt van die traditionele gangen...
Wij hebben zelf ook een aantal problemen gekend om een zaal te vinden, omdat mijn man Marokkaans is, en we enkel halalvlees (ritueel geslacht vlees) kunnen serveren. Weinig zalen hebben hier ervaring mee. Hoe hebben wij het aangepakt? Wij hebben onze eigen traiteur onder de arm genomen, en zijn op zoek gegaan naar een zaal zonder traiteur (was ook niet zo evident).
Bij ons zal de avond er als volgt uitzien: vanaf 18u wordt iedereen verwacht op de receptie, die tot 19.30u zal duren. Om 20u begint dan het avondfeest met een bbqbuffet. Volgens mij zal de sfeer al losser zijn op die manier ook.
Laat ons hopen dat alles op zijn pootjes terecht komt en we een prachtige avond zullen hebben!!
Vele groetjes,
Lien http://lienetghafour.bruiloftsite.nl
|
|
s
1-6-2007
|
30-5-2007 17:56:11
Hey!
Wij wilden ook geen typisch avondfeest met een ere-tafel enzo... (ik mag er niet aan denken dat iedereen me daar de hele avond kon zien zitten)
Daarom hebben we voor een wandelbuffet gekozen. Koste 50 euro per persoon. Ook niet goedkoop, maar beetje goedkoper als de meeste 5-gangen dinees en minder traditioneel. Al moet ik wel toegeven dat veel familieleden van mijn man het maar niks vonden. Niet dat ze dat in ons gezicht hebben gezegd, maar met reacties als het is wel speciaal wisten we meteen dat het hun niet aanstond.
Zelf vond ik het geslaagd omdat je gewoon kan vluchten als je de aandacht beu bent en niemand die dat merkt. Want je hebt geen vaste plaats. :d
Groetjes, Nieke
|
|
tamara
15-9-2007
|
30-5-2007 18:10:36
Je beschrijft exact wat wij voor onze trouw ineen gestoken hebben! We wilden ook een losse sfeer, niks statig of met "regeltjes". Een ceremoniemeester is dus ook niks voor ons. Ik krijg al kippenvel als er gevraagd wordt naar wat de etiquette voorschrijft voor dit of voor dat!
We hebben ook een receptie met buffet. (Wel met aangeduide plaatsen zodat de families bij elkaar kunnen zitten en er niet plots iemand zich aan de eretafel zet want dan zou er iemand van mijn ouders of zussen ergens anders moeten gaan zitten)
Tegen de avond worden de andere gasten verwacht en heeft er eerst een ceremonie plaats, daarna kan iedereen zich zetten waar hij/zij wil en begint het dansfeest. Er wordt nog een frietkraam op de binnenkoer gezet rond 23.00u en de bruidstaart wordt "binnengedanst" (mijn collega's van de buikdans zullen dit voor hun rekening nemen) om 1.00u.
Groetjes, Mara.
|
|
annelies
9-6-2007
|
31-5-2007 8:37:11
Hey Lies, Wij doen ons feest in Het Waterfront in Kwatrecht (Wetteren), dat is echt een niet alledaagse locatie: het is een oud fabriekspand, prachtig gelegen aan de Schelde. De website is niet fantastisch, maar toen wij langsgingen, wisten we direct dat het iets voor ons was. Het is niet chique, maar vooral heel sfeervol. Je huurt enkel de zaal en kan dan met de eigen traiteur of met een andere traiteur werken. De eigen traiteur kan bijvb. een soort 'kraampjesmarkt' opzetten waar aan de verschillende kraampjes eten gegeven wordt. Wijzelf hebben voor een andere traiteur gekozen, nl. Baobab uit Waregem, en hebben een mediterraan voorgerechten-, hoofdgerechten- en dessertenbuffet. Annelies nog 9 dagen...
|
|
Dorien
2-8-2008
|
3-6-2007 22:50:55
Hoi meid! Wij hebben net hetzelfde 'buikgevoel'. Trouwfeesten kunnen heel tof zijn, maar soms ook saai. Vooral als je de mensen die bij jou aan tafel zitten niet echt kent. Wij wilden ook altijd al ambiance en 'boereleute'. Eerst wilden we een spiegeltent huren en die op een weide zetten. Maar na heel wat berekeningen bleek dat echt onbetaalbaar te zijn (toch voor ons!). Toen zijn we op zoek gegaan naar een gezellige zaal. Nu denken we er sterk aan om ons feest in Brakel, in hof van de putte te geven. Ons idee ziet er zo uit: tijdens de receptie kunnen de gasten vrijwillig meedoen aan een spel: door allerlei volksspelen te spelen (en te winnen) kunnen ze stempels verdienen op een kaart. Als hun kaart vol is kunnen ze een 'prijs' kiezen op een soort prijzentafel (hoe dit precies kan werken, daar zijn we nog niet aan uit). Het voorgerecht en de soep zou dan volgen als een soort walking dinner (of met kraampjes). Wie wil, kan nog verder gaan met het spel, of kan gaan neerzitten waar hij wil. Pas daarna gaan de gasten aan tafel voor het hoofdgerecht en het dessert. Op die manier zitten ze maar max 2 uur aan tafel!
Ik vind het echt belangrijk dat je een feest geeft waar je je zelf het best bij voelt. Jij moet je tenslotte ook kunnen amuseren op je eigen feest! En wat anderen denken? laat je dat vooral een worst wezen!
Veel succes,
Dorien
|
|
Pieter
2-2-2008
|
5-6-2007 8:25:20
Liesje,
Al eens aan een spiegeltent gedacht (zie bericht hierboven) :-)
|
|
evelyne
5-7-2008
|
3-10-2007 16:36:19
hoi,
ik weet dat je dat berichtje al heel lang geleden gepost hebt, maar het is het eerste berichtje op het forum waarvan ik denk: eindelijk iemand die een trouwfeest ziet als een echt feest! Alles wat je schreef, daar denk ik net hetzelfde over. ook ik ben nu op zoek naar een zaal in regio gent, maar kan er geen vinden naar mijn zin (veel te veeleisend waarschijnlijk...) kan je misschien es laten weten of je al een zaaltje gevonden hebt of als je leuke zaaltjes gezien hebt tijdens je zoektocht?
bedankt evelyne
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|