Nu Online
Momenteel zijn er 472 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje van onze dag

30-5-2007 12:39:34
In navolging van Jessie, ook van mijn kant een verslag van mijn mooiste dag. Intussen is het wel al anderhalve week geleden (19 mei). Maar ik wil het er gewoon even uit hoe mooi het allemaal was.

Enkele trouwclichés kloppen écht. In de drie laatste dagen voor mijn trouw ben ik zonder ook maar iets te doen nog 2,5 kilo vermagerd. En ik maar beweren dat ik nooit ging vermageren van de stress.

De dag zelf liep alles echt zoals het moest gaan. De schminkster was iets vroeger waardoor de kapster meer tijd had (zij kwam erna) en weer zoiets dat ik al op dit forum gelezen had en ook bij mij het geval was: mijn proefkapsel was niet-echt-wat-het-moest-zijn maar de dag zelf was het mooier dan ik had kunnen dromen!

Mijn ventje kwam mij dan halen en hij verklapte dat hij dacht dat ik een rood kleed ging hebben en niet één in ivoor. Maar hij zag mijn kleed supergraag - dus weer iets waar je je als bruid dus eigenlijk geen zorgen moet in maken (want ook ik heb hier soms van wakker gelegen).

Daarna gingen we foto's gaan trekken in de Transfo in Zwevegem (oude elektriciteitscentrale). Eén van de chauffeurs die ons die namiddag ging voeren kwam af om ook met de auto op de foto te staan voor de dank-kaartjes.

Eén van de dingen die ik mij zeker nog heel lang zal herinneren was toen we terugkwamen en de chauffeurs een voor één toekwamen: ons vervoer was namelijk 10 nieuwe mini's in alle kleuren en het was machtig om ze te zien staan rond het plein voor ons deur.

De eucharistieviering is helemaal geworden wat we wilden. Iedereen gaf ons nadien ook volop complimentjes omdat het een mooie mis was en over de goede muziekkeuze.
We hadden dan ook geen traditionele muziek gekozen maar werkten met een DJ in de mis in plaats van een koor en we hadden maar één nummer dat niet "up-tempo" was. En dat was echt wel sjiek, de DJ stond vooraan in het zicht van iedereen (rechts iets voor het altaar).

En wat Jessie zegt klopt: je straalt gewoon en kan niet stoppen met lachen en alles is gewoon perfect die dag.

De momenten waarop ik het meest zenuwachtig was, was vooral in het begin van onze mis maar eens die goed bezig was, waren de zenuwen wel weg. En ook voor de openingsdans waren we heel nerveus. We hadden niet zoveel kunnen oefenen en met mijn kleed hadden we zelf helemaal niet kunnen oefenen en bleek dat dat toch niet evident ging zijn, omdat we dansten op "Everytime I think of you" van Marco Borsato & Lucie dinges en in de rappe stukken een swing deden.
Maar we zijn er redelijk zonder kleerscheuren uitgekomen.

Tips voor een perfecte dag?
Ik zou zeggen geniet van ieder moment, het gaat zo rap en dans zoveel je kunt en have fun.
En zorg dat de eucharistieviering echt iets naar jullie ding is en niet zo'n standaard-mis. Dat is leuker voor jullie en ook voor iedereen die komt naar de mis. Wij hebben ook expres gekozen voor een priester waarvan we wisten dat hij ons ons eigen ding ging laten doen.
Nog een tip: zorg dat er veel mensen foto's trekken, filmen, ... want dat is echt heel leuk om foto's te zien de dag erop en naar het videomateriaal te kunnen kijken!

Oeioei, en ik ben hier maar aan het uitwijden waarschijnlijk zal niemand dit alles doorlezen maar ach ja, het moest er gewoon eens uit. Ik was echt waar een supergelukkige bruid, het was de mooiste dag van mijn leven en ik had er niets anders aan gewild!

Wendy

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 546

els
7-7-2007
 Meld misbruik30-5-2007 12:49:24

Ik heb alles doorgelezen, en het leek me een zalige dag!
Ik verheug mij al...
Dikke proficiat!

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik30-5-2007 12:50:12

Ik heb het helemaal gelezen hoor Wendy!

Nog een dikke proficiat he!

Heb je soms ergens foto's waar wij eens kunnen naar kijken?

Groetjes

Lies

Siska
5-7-2008
 Meld misbruik30-5-2007 12:50:20

Eerst en vooral proficiat aan al diegene die net getrouwd zijn! Ik vind het enorm leuk om dit allemaal te lezen. Ik moet nog 402 dagen wachten vooraleer het onze 'grote dag' is en ik vind het nog zooooo lang!!!! Toch is deze periode geen overbodige luxe aangezien we op onze voorziene datum (28 juni 2008) geen zaal meer vonden. Dus nu is het een weekje verschoven. We denken eraan om wat sneller (een week) voor de wet te trouwen, dan kunnen we er twee keer van genieten, maar alles is nog vaag. Hopelijk wordt het bij ons een even fantastische dag als bij jullie, we kijken er ontzettend naar uit! Geniet nog van het getrouwde leven!

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 12:52:11

Hi Wendy,

Proficiat met jullie huwelijk!!!

Het is heel leuk om te lezen hoe alles bij jullie is verlopen. Wij zijn nu ook volop aan het aftellen, nog 17daagjes.

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 13:08:50

hallo,
Een dikke proficiat... ik heb het ook helemaal gelezen! Ik vind het juist zo leuk om die verslagjes te lezen... het doet mij uitkijken naar onze trouw die pas in september is... geniet er nog van!
Groetjes
Caroline

Annick
22-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 13:30:17

Hoi Wendy,

proficiat!!! En bedankt voor het verslagje, 't is leuk om te lezen dat alles uiteindelijk goed verloopt, ondanks de stress soms!!
Kan je me eventueel eens je trouwmis doorsturen? Dan kan ik wat ideetjes opdoen, want ik ben er volledig mee akkoord dat de mis "ons eigen ding" moet zijn, zeker omdat wij geen klassieke viering gaan doen (mijn ventje is niet gedoopt). Heb graag nog wat ideetjes!

Alvast bedankt!
Annick (annickske@hotmail.com)
22/9/2007

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 13:34:11

Alvast een dikke proficiat.

Ik heb het ook helemaal doorgelezen en mee genoten omdat jij zo genoten hebt van je dag.
Onze dag komt er bijna aan, nl nu zaterdag. Echt zenuwen heb ik nog niet, maar als ik je verslag lees begint het toch wel te kriebelen.
Ik ga ook voor de misviering het zenuwachtigste zijn, denk ik. Ook omdat ik dan in een emotionele bui ga zijn en het snotteren niet ga kunnen laten.

Heb jij daar veel last van gehad?

Anneleen
16-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 13:55:45

Eerst en vooral proficiat!!!
Ik vond het heel leuk om uw verslagje van jullie overgetelijke dag te lezen.

Ik heb ook nog een vraagje. Wat vond je van de locatie Transfo Zwevegem? Waar moet je daar voor informeren? Wij trouwen op 16 juni in Sint-Lodewijk Deerlijk en zijn nog op zoek naar een binnenlocatie om foto's te nemen als het weer niet mee zit.

Nathalie
7-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 9:30:29

Hey Wendy,

Allereerst: Een dikke proficiat!

Het doet goed zo n zalig verslagje te lezen! Ik hoop dat ik over 6 weken ook zo n positief verslag van een supergeweldige dag mag schrijven...

Van dat rood kleed vind ik wel grappig...doet me nadenken... mijn vriend zegt tegen iedereen dat hij denkt dat ik een rood kleed heb... maar meer kan ik er niet over vertellen hier, ik weet niet of er hier bekenden zitten en de verrassing blijft of hij gelijk heeft of niet :-)

Maar k wil er wel graag aan jou iets over vragen, als je wil...mag je mij mailen op javaantje@gmail.com
Want hier kan ik de vraag niet stellen :-)

Groetjes,
Nathalie
07/07/07

Wendy

Meld misbruik31-5-2007 12:46:06

Hallo,
Hier ben ik nog eens.
Ik zal dit weekend kijken om een foto-album online te zetten en ik laat dan wel iets weten.
Voor Transfo Zwevegem moet je wel betalen om daar foto's te mogen trekken. Het is wel een schit-te-ren-de locatie maar helaas nogal duur... (250 euro voor niet Zwevegemnaars en 125 euro voor Zwevegemnaars). We hebben hier ook wel eens moeten voor slikken maar zijn er uiteindelijk toch voor gegaan omdat we foto's heel belangrijk vinden en omdat je Transfo ziet liggen vanuit onze tuin.

Annick, ik zal kijken om het misboekje door te sturen.

Nathalie, ik mail jou ook!

Groetjes

Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info