Nu Online
Momenteel zijn er 562 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help! een trouwjurk kiezen

30-5-2007 20:24:56
Hoi bruidjes,
Ik ben nog naar geen winkels gaan kijken, alleen op het internet. Maar...
Ik ben nu al bang om te gaan kiezen, hoe weet ik welk model mij gaat staan? Op de foto's zijn het allemaal slanke en lange modellen ik ben maar 1,60m en weeg 60 kg. en het meeste zit op mijn heupen. pff zie er echt tegen op... hoe weet ik welk model ik moet nemen?
groetjes
sophie

Sophie
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 609

Selma
8-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 20:27:26

Dat weet je niet. Dat voel je. Ik had een aantal plaatjes meegenomen van wat ik mooi vond en in de winkel kwamen ze met een aantal jurken aan. En opeens zat er een bij waar ik een warm gevoel van kreeg. En die is het ook geworden. Volgende week mag ik weer passen!! Leukleukleuk....

Ellen
1-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 20:33:48

Hey Sophie,
ik was daar ook bang voor, maar eens je in de winkel staat en enkele kleedjes past denk je daar echt niet meer aan. Ze vinden zeker iets die perfect bij je past. Niet te veel blindstaren op de modellen die je op Internet vindt. Ik vind eerlijk gezegd ook dat de ontwerpers eens andere modellen mogen gebruiken, maar ja, wie zijn wij é.
Ik zou zeggen, ga de winkel binnen en geniet van dat moment. Je vindt zeker en vast een kleed die je gegoten staat en waarvan je de tranen in je ogen krijgt als je jezelf ziet staan in de spiegel.
Veel succes
Ellen
01/09/2007

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 20:42:29

Ja echt, die verkoopsters weten echt goed waar je mee staat en niet. Ik had mijn droomjurk gezien en wou alleen die passen, maar de verkoopster haalde er nog enkele uit die ze wou dat ik ook zou passen. En inderdaad, ik trok mijn "droomjurk" aan en trok hem ook meteen terug uit. Ik stond er echt niet mee. Maar die zij me aangaf waren echt plaatsjes, en plots trek je dan die ene jurk aan en weet je gewoon; dat is hem!!!

Groetjes, Mara.

Bianca
8-8-2008
 Meld misbruik30-5-2007 21:08:03

De verkoopsters zullen je wel helpen bij je keuze, en ze zullen de "probleemzones" wel verbergen al je dat wil, en de mooie accenten leggen op je beste plaats.
Ik zou zeker niet twijfelen, en gewoon raad vragen.
Ik ben groot en slank, maar ik moet ook nog 2 kg afvallen daar mijn kleed iets te strak zit, ik heb het via internet gekocht, en niet kunnen passen, was een pure gok.
Dit zou ik niemand aanraden, maar ik durf risico's nemen...
Nog veel succes met je zoektocht, en vertrouw op de ervaring van de verkoopsters, en op je gevoel.
Groetjes, Bianca
08/08/2008

Inge
8-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 22:15:04

Hi Sophie, Ik had hetzelfde idee voor ik de winkel instapte (ben ook 1m60 ongeveer en weeg zelfs iets meer dan 60 kg). Het is langs één kant makkelijker kiezen, want er vallen al heel veel modellen weg die je misschien wel mooi vindt aan de kapstok, maar als je ze aantrekt merk je meteen dat sommige dingen niet bij je lichaambouw passen. Ik heb een kleed gevonden waardoor ik groter en slanker lijk. Vaak zie je dit zelf niet op het eerste zicht in de spiegel, daarom geef ik je een goede raad: neem iemand mee wanneer je gaat passen. Maar ik ben ervan overtuigd dat je zeker iets zal vinden !

Groetjes en veel geluk met de zoektocht,

Inge

Elke
28-7-2007
 Meld misbruik30-5-2007 23:55:48

Hey,

Je kan inderdaad op het internet gaan surfen om jouw droomjurk te vinden, maar bij het passen ga je pas echt aanvoelen en zien welk kleed het best is voor jou. Ik had op voorhand 'besloten' dat ik een heel eenvoudig kleed ging nemen. Ik heb het gepast en het was mooi. Maar omdat ik de vrijheid kreeg verschillende modellen te passen en te vergelijken, heb ik mijn droomjurk gevonden. Ik heb mijn kleed in Maxim's Couture (Mechelen / Aarschot) gevonden. Op hun website zie je spijtig genoeg maar enkele modellen. De bediening was er super. Ik heb op 1/3 besteld en mocht op 22/5 gaan passen. De verkoopster heeft alle tijd genomen om het kleed goed aan te passen. Op twaalf juli (het mocht ook vroeger) mag ik -als ik niet vermager of verdik- het kleed gaan afhalen.

Veel succes,

Elke
28/07/07

14-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 7:06:55

hallo sophie,

Ik had hetzelfde probleem als jij geen flauw idee waar ik mee zou staan erger nog ik dacht dat ik in niets mooi zou zijn.
Je moet gewoon de stap zetten en naar de winkels vertrekken geloof me als je het juiste aanhebt voel je dit gewoon en je weet het. Ik heb 5 maanden geleden mijn jurk gekocht en nog geen seconde spijt van.

Veel succes en veel plezier met je zoektocht.

groetjes chantal

Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 11:19:06

Hey meisje!

1 goede raad: passen!!
Ik had net als jij eerst eens rongeneusd op internet en wel al een aantal collecties uitgestoken die ik mooi vind. Dan ben ik naar een winkel gegaan die deze collecties had. Ik gaf aan wat ik mooi vind en heb dan een heel aantal jurken mogzen beijken en telkens aangeven of ik het wou passen of niet. Ik heb er uiteindelijkeen 12tal gepast en herpast... en een ander gekozen! O.b.v. mijn commentaar heeft de verkoopster er eentje uitgehaald dat ik zelf niet gekozen had en dit is HET geworden.
En eerlijk gezegd...stoef stoef ;-) ik vind mezelf er toch wat mooier en 'liever' mee uitzien dat het model! Het kleedje past gewoon bij mij.

Ik geef je nog een tip: ik ben zelf nooit 10% tevreden en had dit ook nog niet toen ik het kleedje koos. Zelfs bij de eerste pasbeurt vond ik het ook niet wauw (ik ben ook maar 1,64 of zo en dat was veel te lang en te breed en zo)maaaaaaaar ben vorige week langs geweest voor de tweede pas en dan vond ik het wel supermooi (was dan echt op mijn 'lijf' gemaakt).
Dus het komt wel goed!

Groetjes, Jessika 27/07/07

Wendy
27-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 14:27:03

hey ik ben ook 1m60 en weeg ook 60 kg
en heb vorige week een kleed gepast en in alle trouwkleding staat een vrouw prachtig
khad daar ook schrik voor ;-)
x

liesbeth
15-9-2007
 Meld misbruik6-6-2007 19:38:27

Hoi sophie!
Ik had ook schrik om een trouwkleed gaan te zoeken!(ik heb dikke billen om het zo te zeggen)Maar je moet gewoon zien wat je mooi vind en passen!Wat je op het internet ziet of in boekjes ziet staan is de realiteit niet!Met de computer kunnen ze alles aanpassen!Je moet iets zoeken waar je je goed bij voelt!Ik heb mijn zus meegenomen(getuige)en bij 1 kleed werd ze helemeel stil en kreeg tranen in haar ogen!Toen wist ik wat ik moest pakken!En ik weet dat men ventje een hele doos zakdoeken kan meenemen!En dat heeft bij mij de beslising gemaakt!
groetjes liesbeth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info