Nu Online
Momenteel zijn er 691 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enveloppen schrijven?

3-6-2007 10:23:56
Hallo meisjes,

Ik vroeg me af hoe jullie het doen met de adressen op de uitnodiging? Schrijven jullie die allemaal zelf of werken jullie met etiketten ofzo? En moet je op de achterkant ook je eigen adres vermelden? En als je ze zelf schrijft, heeft er dan iemand tips om mooi recht te schrijven zonder telkens potloodlijntjes te moeten trekken?

Bedankt alvast!
Katrien

Katrien
1-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1389

Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik3-6-2007 11:13:08

Hoi,
Ik schrijf ze zelf, dat vind ik persoonlijker. Ik zal ook ons adres op de achterkant schrijven, zodat ze niet verloren gaan in de post en er iemand niet uitgenodigd is of zo. Om mooi recht te schrijven, steek ik een kaartje in de enveloppe met lijntjes op, die ik dan door de enveloppe kan zien. Dat is een tip die ik ooit op dit forum heb gelezen.
Groetjes,
Ilse

s
1-6-2007
 Meld misbruik3-6-2007 12:03:14

Hoi!

Ik heb ook al mijn envloppen zelf geschreven en op de achterkant ons adres vermeld.
Ik vond het gewoon 'iets' hebben en 'echter' als je alle envloppen één voor één schrijft.
(Niet dat het mij zou storen als iemand dat niet doet, hoor.)

We hadden geen computerbestand met alle adressen in, dus eerst adressen intypen, afdrukken en plakken had zeker even lang geduurd als ze er meteen opschrijven.
(staan ze natuurlijk wel al in een bestand voor een volgende keer.)

Ik gebruikte geen hulpmiddeltjes om recht te schrijven. Dat ging zo ook wel.

Groetjes, Nieke

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik3-6-2007 12:07:35

Mijn ventje heeft de enveloppen geschreven, want ik heb lelijk handgeschrift... maar wij hebben er niet zoveel gepost, hebben de meeste persoonlijk afgegeven.

groetjes

Véronique
31-8-2007
 Meld misbruik4-6-2007 8:14:10

Dag Katrien,

Ik schrijf ook zelf de enveloppen, maar gebruik niets om recht te schrijven, dat lukt inderdaad zo wel.
Ons adres zet ik niet op de achterkant, want dat staat op de uitnodiging zelf en we gaan de meesten toch in de bus steken. Diegenen die echt ver wonen, die sturen we op.

Op diegenen die ik in de bussen ga steken zet ik zelfs het adres niet op, enkel: Dhr. en Mevr. en dan de naam. Als je het toch in de bus steekt of afgeeft vind ik niet dat dat per sé hoeft...

Groetjes,
Véronique

Wendy
5-7-2008
 Meld misbruik4-6-2007 8:59:56

Wij schrijven de enveloppen ook zelf. Dat vinden we veel persoonlijker. We steken de meeste uitnodigingen in de genodigden hun brievenbus, en voor de dichtte familie geven we ze persoonlijk af. dan krijgen ze een uitnodiging, maar worden ze ook nog eens persoonlijk uitgenodigd.
Voor recht te schrijven gebruik ik een latje. Dan moet je chteraf wel de lusjes nog schrijven en opletten voor lekjes!!!
Groetejs en succes.
Wendy

ilse
18-8-2007
 Meld misbruik4-6-2007 14:51:14

Hoi medebruidjes

Ik ben gisteren ook begonnen met het schrijven van onze enveloppen, wij hebben ook gekozen om ze met de hand en met vulpen te schrijven. Persoonlijk vinden wij een voorgedrukt etiket niet zo passend voor een trouw, maar dat is een eigen keuze natuurlijk hé.
De familie gaan we ook persoonlijk uitnodigen en daar schrijven we gewoon "nonkel X en tante Y" op de enveloppe. Ik denk ook wel dat ik het adres op de achterzijde ga vermelden, just incase...
Om recht te schrijven gebruik ik dezelfde methode als mijn naamgenote hieronder heeft vermeld: een papier met lijntjes in de enveloppe steken zodanig dat je de lijntjes er doorziet en dat werkt prima!

Groetjes en nog veel plezier met de voorbereiding, Ilse (18.08.2007)

Terry

Meld misbruik25-6-2007 12:16:05

Wij gaan etiketten printen om op de enveloppes te kleven met hetzelde lettertype als in de uitnodiging.
Op het etiket komt de foto van de uitnodiging in watermerk en daarop komt het adres.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info