Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat verwachten jullie onder feestelijke BBQ?

3-6-2007 20:27:30
Stel dat je een uitnodiging krijgt met hierop voor 's avonds: feestelijke BBQ (zoals wij van plan zijn), wat zouden jullie dan verwachten?
Ik wil wat weten of de realiteit wat overeenstemt met de mogelijke verwachtingen...

Alvast bedankt!

K
25-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 938

fien
22-6-2007
 Meld misbruik3-6-2007 20:46:04

Eerst gingen we dit ook proberen maar lokatie's vinden voor dit was voor ons niet te doen. ik zou een BBQ met dat ietsje meer. Sfeermuziek, hier en daar zo'n vuurmand als je buiten zit. eerst een gezellig aperitiefje en natuurlijk een heerlijk dessert. Als je dit kan organiseren moet je dit zeker doen. Wij hebben eens Paëlla gedaan in die aard +/- 100 man en dat was heel gezellig. Alles werd dan wel klaargemaakt door zo'n team.

groetjes en veel succes.
Fien 22/06/07

kyra
5-7-2008
 Meld misbruik3-6-2007 21:37:18

Hey,

WIj zijn ook van plan om een barbecue te doen voor ons trouwfeest. We vinden alleen geen geschikte locatie waar we dit mogen doen.
Waar doen jullie jullie barbecue?

Wat ik versta onder feestelijk barbecue is een lekker aperitief met eventueel wat hapjes, dan een uitgebreide barbecue met vlees, vis en een uitgebreide keuze aan groenten en salades en dan een overheerlijk dessert

groetjes
Kyra

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik3-6-2007 21:53:08

Ik versta daaronder: een lekkere uitgebreide bbq met vis en vlees, een uitgebreide keuze aan groentjes edm, een goed glaasje wijn, een aperitiefje misschien een een dessertje... veel sfeer, buiten als het mooi weer is en zo kan ik nog wel doorgaan... lijkt me supertof!

KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik3-6-2007 22:37:04

wij doen een bbq en wij hebben keuze uit 15 vleessoorten,geen vis omdat bij ons in de familie dat niemand lust,wij hebben een ruime keuze uit groentjes,sausjes,enz.Ik kan de Watermeulen.be aanraden want zij zijn gespeciaaliseerd in bbq,maar het eten dat zij op tafel zetten is LEKKER!!! een echte aanrader

margo
16-6-2007
 Meld misbruik4-6-2007 12:01:51

Hallo

Wij trouwen op 16 juni en geven ook een bbq. Eerst apero met hapjes en dan uitgebreid bbq'en. Verschillende vleessoorten, groentjes, sauzen en nadien een dessertbord.
We hopen op goed weer voor het aperitief, maar de bbq is sowieso voorzien om binnen te eten, buffet staat opgesteld onder pergola.

Veel succes ermee

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik4-6-2007 13:38:59

Hey,

Mijn verwachtingen zijn net zoals de andere bruidjes die hier geantwoord hebben. Waar je wel rekening moet mee houden zijn eventuele vegetariers, moesten die in jullie familie/vriendenkring zitten. Voor vegetariers die vis eten is er geen probleem als je vis (scampi's papilliotjes, ...) voorziet, maar je hebt ook mensen die geen vis en geen vlees eten.
Dat is als je er natuurlijk rekening mee wil houden he...

Groetjes

Lies

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik4-6-2007 19:24:23

Hoi,

ik denk aan een gewoon feest, met dan het enige verschil dat je voor het hoofdgerecht naar buiten gaat om vlees en groenten te kiezen. Maar misschien is dat omdat ik het zo al meegmaakt heb (stond wel niet op de uitnodiging). Het voorgerecht kwam ook van de bbq, er waren twee keuzes en die boden ze allebei aan tafel aan. Als jullie het zo van plan zijn zou ik het niet expliciet op de uitnodiging zetten omdat het weinig verschilt van een klassiek feest met buffet.

Groetjes!

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik4-6-2007 19:43:34

Hey, ik heb het ook eens gevraagd aan mijn verloofde, dan heb je ook eens de mening van een man. Hij verwacht eigenlijk iets gelijkaardigs als bij een normale bbq, alleen mss een paar specialere dingen (zoals zalm ofzo) omdat het een trouwfeest is. Wel dessert, voorgerecht eventueel niet. Hij denkt wel dat er eten genoeg zal zijn. Qua cadeau ziet hij dit hetzelfde als een gewoon feest (wij geven meestal iets minder als het enkel een receptie is).

Groetjes!

K
25-8-2007
 Meld misbruik5-6-2007 15:05:52

bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het op zo op de uitnodiging gezet op advies van de zaal, nu komt ons moeder ineens ermee af dat ze het maar een gewone BBQ vindt en geen feestelijke...
Ons concept is momenteel hetvolgende:
* apperitief: enkel drank (Sangria, Cava, water of fruitsap)
* BBQ: eerst vis (gamba's en zalm / tong in papilotte) en daarna vlees (kippenboutjes, worst en daarna b-stuk en lams)
* dessert: fruit, kaas en rijstpap
We proberen na de BBQ een live jazz bandje te laten optreden en daarna zouden we gewoon rustig wat CD's met spaanse (dansbare) muziek willen draaien.
We hebben eerst ook gekeken om het zelf allemaal te organiseren maar zaten vast op de locatie (+ met feit dat we een pasgeboren kindje hebben en dus niet veel tijd) - nu hebben we het uitgegeven aan het Monasterium in Gent.
Ik zal dus nog eens bekijken in hoever we eventueel toch hapjes kunnen geven met de appertitief, misschien kippenboutjes kunnen vervangen door iets feestelijker en ons dessert kunnen uitbreiden met wat zoetigheden (de ijstaart komt tijdens de receptie, maar het zijn wel quasi allemaal nieuwe gasten).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...