TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
els
7-7-2007
|
6-6-2007 12:51:52
Als je echt "de heer en mevrouw" gezet hebt is het toch duidelijk dat ze zonder kinderen moeten komen (vind ik). Als mensen twijfelen zullen ze het wel op voorhand vragen zeker? Heb je mensen laten bevestigen? Dan kan je reageren met: fijn dat jullie "allebei" komen.
En nachtmerries + wakker liggen: is bij mij ook dit weekeinde begonnen. Loop met serieuze balken onder mijn ogen rond. Als dat zo doorgaat zit ik op 7-7-7 ergens in een psychiatrische instelling ipv op ons trouwfeest!! ;-)
Sterkte! els
|
|
Wendy
|
6-6-2007 12:52:03
Hey Jessika,
Toen onze uitnodigingen op de bus waren, zat ik ook te wachten op reacties, maar nee hoor, ook geen reactie. De meeste kwamen maar binnen na twee weken of zo. Sommige mensen hebben zelfs nooit gereageerd...
Van die kinderen: bij ons hadden ook een paar mensen hun kinderen mee naar de receptie maar zij hadden dit dan wel zelf gevraagd of het ok was. Voor ons was dat nu eigenlijk wel geen probleem, je kan altijd vragen aan de zaal of ze de kinderen een zakje chips geven want het zou toch zonde zijn om sommige hapjes aan een kind te geven (foie gras en zo?) en met chips zijn die ook al héél tevreden.
Voor het avondfeest moet je daar sowieso niet mee inzitten. Ik denk dat niemand het ook maar in zijn hoofd zou halen om zomaar een kind mee te brengen zonder iets te vragen of zeggen naar een avondfeest. Een receptie ligt natuurlijk anders, want als ze dan een babysit moeten zoeken voor twee uurtjes etc... Wij hebben daar geen last van gehad dat iemand toch zijn kinderen meebracht want ze waren heel braaf...
Ik denk trouwens niet dat iemand zijn kind mee had zonder dat wij ervan wisten...
Groetjes Wendy
|
|
Wendy
|
6-6-2007 12:53:00
Trouwens, de mensen die vroegen of hun kinderen mee mochten komen zeiden zelf dat we zeker niets moesten voorzien.
|
|
Hanne
30-8-2008
|
6-6-2007 13:04:03
Ivm de kinderen: wij zitten ook met dat probleem. Wij willen ook bewust geen kinderen op onze huwelijksdag (zelfs geen bruidskindjes), maar nu zijn er een boel neven en nichten die net in de periode van kleine kinderen zitten. Ik zal inderdaad ook specifiek Dhr. en mevr. vermelden. Het idee van Els vind ik wel nuttig! "allebei", dat laat niet veel aan de verbeelding over. Jessika, wat zal je antwoorden als er iemand belt of de kinderen meemogen? daar worstel ik ook nog mee. Zeg je dan gewoon "liever niet"?
|
|
Véronique
16-6-2007
|
6-6-2007 13:04:51
Hi Jessika,
Volgens mij moet je je zeker niet druk maken hoor. Mij lijkt het ook duidelijk dat wanneer je Dhr en Mevr als aanspreking zet dat dit dan zonder kinderen is. (anders had je wel familie ... ofzo gebruikt) Wij hebben van 1 koppel de vraag gekregen of hun zoon ook welkom was, maar dat we ons zeker niet verplicht moesten voelen en dat we voor hem niets moeten voorzien van hapjes ofzo.
Ik heb ondervonden dat wanneer de mensen reageren op de uitnodiging (bij ons kon dit per mail of via de telefoon) ze er meestal ook wel bij vermelden waarvoor ze zijn uitgenodigd. En volgens mij zal je zeker geen verkeerde kaartjes bij de aankondiging hebben gestoken. Ik heb ook alles 10 keer gechecked en was achteraf ook onzeker maar alles was ok.
Ik was ook teleurgesteld dat we niet direct reacties kregen. Sommige mensen hebben echt tot de laatste dag gewacht om te antwoorden. Bij ons hebben de meesten 2 weken na het ontvangen van de uitnodigingen gereageerd. (die 2 weken leken wel een eeuwigheid, we waren zelf bang dat er niemand naar ons huwelijk ging komen). En dan heb je natuurlijk nog altijd mensen die niet reageren, wij hadden zo 10 koppels.
Groetjes, Véro 16/6/2007
|
|
Els
22-9-2007
|
6-6-2007 13:32:13
Wij gaan onze uitnodigingen praktisch allemaal persoonlijk brengen begin juli. Ik ga ervan uit dat de meesten dan onmiddellijk zullen zeggen dat ze komen (iedereen weet ook al een tijdje de datum ;-)). Wie niet thuis is, daar stoppen we ze in de bus en die moeten dus bellen/mailen. Maar we hebben al van heel wat gehuwde koppels gehoord dat er sowieso tot het laatste moment gewacht wordt met verwittigen en dat er ook een aantal mensen niets laten horen. Omdat ze het vergaten OF omdat ze ervan uitgaan als ze niets laten weten, dat je het zelf wel weet... En die bellen we dus zelf op. Daarom dat we vragen om vroeg genoeg te verwittigen; voor 1 september.
Els 22/09/07
|
|
Veroniek
|
6-6-2007 13:49:34
Hoi Jessika
Van je eerste ongerustheid moet je je niet zo druk maken...De kindjes zullen wel spelen vermoed ik, als ze komen... De meeste mensen weten wel dat als er staat dhr. & mevr. Huppeldepup (grappig) dat de kinderen niet gevraagd worden... De zaal voorziet meestal wel iets extra, qua hapjes (ze kunnen zelf ook eens een ongelukje hebben hé!) ;o)
Je tweede ongerustheid, dat is een feit... Onze uitnodigingen zijn al 2 weken gebust (natuurlijk zat die staking er tussen), maar ik had nu toch al zeker reacties verwacht! Maar tot nu toe heeft nog maar 1 persoon van de 150 mensen iets laten weten! Ik ben ook wel teleurgesteld en hoop dat ik nog veel reacties ga krijgen...
Veel succes nog en relax! [gemakkelijk gezegd hé! Heb eigenlijk evenveel stress als jou ;o)]
Groetjes en sterkte nog! Veroniek 20 07 2007
|
|
Ilse
17-8-2007
|
6-6-2007 14:36:13
Hoi, Amai, ik zou dat wel vervelend vinden als mensen zouden vragen om hun kinderen te mogen meebrengen. Niet dat ik er last van heb dat er een paar kindjes rondlopen, maar ik vind dat niet zo fair tegenover de anderen. Dan is het precies of je van de enen de kinderen hebt uitgenodigd en van de anderen niet! Misschien gaan mensen zich verongelijkt voelen. Als mensen aan mij zouden vragen of ze hun kinderen mogen meebrengen, dan zou ik dat misschien zo uitleggen... Groetjes, Ilse
|
|
Tine
20-10-2007
|
6-6-2007 14:44:48
Hi
wij weten nu al bijna zeker dat er twee baby's aanwezig zullen zijn. Mijn nicht moet bevallen op 7 september en haar eerste kindje is ons bruidsmeisje en mijn tante moet bevallen een week voor ons huwelijk. Ofwel zal zij dus aanwezig zijn samen met mijn metekindje ofwel zullen ze allebei in het moederhuis liggen...
Van ons zijn de kindjes wel mee gevraagd naar de receptie. Onze feestzaal heeft namelijk een formule voor kindjes. Een hele kar vol met 'oude snoepjes'. Ook is er gratis een clown voorzien. Natuurlijk moet je dat aan de ouders meedelen. Zo kan er dan geen misverstand zijn met mensen die ook voor het avondfeest blijven en die geen kinderen mogen meebrengen. Maar de meesten weten dit nu al dus kunnen ze al een babysit beginnen regelen.
Ik denk niet dat je bang moet zijn dat mensen ongevraagd hun kindjes mee brengen. Personen die een baby hebben zullen het volgens mij wel vragen of je bezwaar hebt dat de baby mee komt naar de receptie (borstvoeding en zo).
Niet piekeren en gewoon duidelijk afspreken met je genodigden. En ivm je reacties, van mijn nicht heeft iedereen de laatste week gereageerd... Vandaar dat je er goed aan doet je uiterlijke datum beetje vroeg te vermelden
Veel succes -xxx- 20/10/2007
|
|
didin
|
6-6-2007 15:36:31
hallo je vrees is wel gegrond hoor... Wij hadden ook overduidelijk 'Dhr & Mevr' op de omslag geschreven maar er zijn een aantal mensen die gewoon mailden: "dank u, wij komen met 4.... groetjes x, x en de kids" Ik durfde er niet op te reageren maar heb me er al verschrikkelijk druk in gemaakt. De mensen begrijpen blijkbaar niet dat als iedereen zijn kinderen meeneemt, je dan aan het 3-dubbele genodigden zit en dat de kosten dan helemaal te pan uitswingen... Voor de receptie knijpen we dan maar een oogje toe en leggen we een centje meer neer, maar voor het avondfeest heb ik dus echt van mijn hart een steen gemaakt en de mensen gezegd dat we opteren voor een diner zonder kinderen... Echt vervelend... heb er van wakker gelegen. Sommige mensen begrijp ik toch niet goed hoor. Ik ben helemaal geen kinderhater maar ik ben wel van mening dat kids niet overal moeten bijzijn... Ik ging als kind ook niet mee naar huwelijksfeesten. Hou ons op de hoogte! groetjes en succes
|
|
Franciska
28-7-2007
|
6-6-2007 15:41:35
Dag Jessika,
Bij ons was het nog wat moeilijker. Want mijn man (ondertussen reeds voor de wet getrouwd) ging er gewoon van uit dat al zijn nichten hun kindjes (jonger dan 5 jaar) zouden meebrengen. Ik heb gezegd dat dat niet de gewoonte is. En dat zijn nichten dan zeker niet lang zouden blijven. Hij had de enveloppen al geschreven met de namen van de kindjes erbij. Daar heb ik mijn been in stijf gehouden en hij is opnieuw begonnen. Op het avondfeest vind ik dat toch niet evident. En moest ik zelf kinderen hebben zou ik zeker een babysit vragen als ik naar een avondfeest moet gaan. Voor de receptie vind ik dat nog anders. Een collega van mij vroeg of haar zoon mocht meekomen (10 jaar) en dat vind ik geen probleem. Ik ging vroeger als kind zelf veel mee naar recepties. Ik geef dat ook wel op die manier door aan de zaal.
Ik panikeerde deze week ook een beetje zoals jij ivm vergissen in wie je wat hebt gestuurd. Wij hadden ook 3 kaarten, aankondiging, receptie en avondfeest met dat verschil dat wij na de mis nog een drink geven in een taverne in de buurt van de kerk voor iedereen die naar de mis komt en dat staat op de aankondiging. Ik had dus deze week nog zo'n aankondiging gestuurd naar iemand en die belde mij om te laten weten dat hij kwam. Maar voor die drink hoefde je helemaal niet te antwoorden. Paniek dus. Maar ik denk wel dat ik de juiste heb opgestuurd en dat hij gewoon wilde laten weten dat hij kwam met zijn vriendin. Omdat het al zo lang geleden is dat we hem gezien hebben. Ik veel enveloppen zelfs drie keer nagekeken omdat ik me sowieso al snel vergis.
Er gaan wel 2 baby's op ons avondfeest zijn. Twee nichten die in juli bevallen en waarschijnlijk borstvoeding gaan geven. Daar heb ik geen probleem mee.
Het kindje van mijn man zijn zus (ook bruidskindje) blijft tot en met de receptie. Wij hebben de ouders van de man van mijn schoonzus uitgenodigd op de receptie en die nemen hem dan mee naar huis en zullen op hem passen. Zo wordt het voor mijn schoonzus ook een leuke avond.
Het is toch een geregel hé.
|
|
Marisa
7-7-2007
|
9-6-2007 19:55:51
Hallo Jessika,
Dat is best mogelijk dat ze niet reageren omwille van volgende redenen:
1) ze zijn jaloers op de mooie uitnodiging 2) ze kijken er gewoon niet naar om hoe een uitnodiging er uit ziet
Ik heb niet echt te klagen persoonlijk, ik heb toch een aantal reacties meteen gehad dat ze de uitnodiging prachtig vonden. MAar er zijn ook mensen vanwaar ik het meteen verwachtte, ik het niet kreeg. Maar ja, toen wist mijn ma te zeggen dat die niet zo goed beseffen dat mensen reacties verwachten.
In principe moeten ze het dan wel door hebben dat ze geen kinderen meebrengen.
Raar maar waar maar ik heb echt nog geen zenuwen of nachtmerries van dat dingen fout gaan :-)
Groetjes,
Marisa
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|