TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Elke
13-10-2007
|
6-6-2007 13:51:09
Hey Annelies,
ik dacht dat ik de enige was die in die situatie zit ... Bij ons zijn mijn schoonouders vorige week 'plots' afgekomen met 10 extra koppels. Wat is nu 20 man... Veel, want we zitten aan het maximum van de capaciteit van de zaal. Heb hen gezegd 'sorry, niet mogelijk, want we zitten aan de maximum capaciteit van de zaal'. Toen we de zaal gingen vastleggen wisten we dit en we hebben daarom toen gevraagd (zowel aan mijn als aan zijn ouders) wie ze wouden vragen, dus nu moeten ze echt niet meer afkomen. Gevolg is wel dat ik de 'slechte' ben. Ze willen betalen voor de mensen die ze uitnodigen, allemaal goed en wel, maar moeten wij 20 vrienden minder uitnodigen???? Veranderen van zaal (en datum) doen we niet. In principe vind ik dat je vriend tegen zijn ouders moet zeggen wat ik tegen mijn schoonouders gezegd heb, maar je kan je idd aan een niet-al-te-vriendelijk antwoord terug verwachten... (en zeker als jij het zou zeggen).
Ik weet niet hoeveel het bij jullie is om de zaal te annuleren, maar bij ons zou dat toch een serieuse som zijn, behalve als de zaal die dag toch nog verhuurd geraakt. Ik vind dat echt geen optie. Het is zo al duur genoeg.
Sorry, je ziet dat het ook bij mij nogal 'hoog' zit. Maar laat je niet doen!!!
|
|
Elke
13-10-2007
|
6-6-2007 13:52:04
nog vergeten melden ook wij (zowel en mijn vriend als ik) kennen deze vrienden totaal niet ...
|
|
Angie
14-7-2009
|
6-6-2007 14:20:33
Hey Annelies,
Ik bekijk het nu even enkel van de praktische kant: het is veel gemakkelijker om aan je schoonouders te zeggen 'sorry maar de zaal zit aan zijn maximumcapaciteit dus dat zal niet gaan' vooral aangezien het mensen betreft die je niet eens kent dan dat je alles opnieuw moet beginnen regelen want waar gaat dat uiteindelijk stoppen? Als je het huwelijk verplaatst moeten zowel kerk als gemeente vrij zijn, een grotere zaal, al de mensen die je nu al had uitgenodigd moeten dan ook kunnen en gezien je berichtje zijn dat er veel en dan al die kleinere zaken zoals fotograaf, vervoer, dj... Ik vind persoonlijk dat een huwelijk al genoeg geld en stress kost zonder al die onnodige zaken. Tenslotte zijn jullie het die trouwen en niet je schoonouders, ook al bieden ze dan financiele hulp dus zijn het jullie die mensen uitnodigen en niet zij. Ik zou er persoonlijk het nut niet van inzien om mijn ouders hun collega's uit te nodigen voor mijn huwelijk. Mijn moeder en schoonvader leggen ook bij voor ons feest en mijn schoonvader die heeft me exact geteld 1 keer gebeld om te weten of de mensen van de zaal ons al prijzen hadden gegeven zodat hij al een berekening kon maken van hoeveel het hem zou kosten. Voor de rest vragen ze geen van beiden inspraak. Ik moet zeggen dat ik het heel jammer vind als ik al de berichtjes hier zo lees dat er zoveel mensen zijn die hun wil willen doordrijven op wat iemand zijn mooiste dag moet worden. Ikzelf heb er ook mijn deel van gehad maar ik ben nu tot een standpunt gekomen die ik alle toekomstige bruidjes alleen maar kan aanraden: het is ONZE mooiste dag en dus moet het naar onze zin zijn en niet naar die van een ander. Ik denk dat je het je anders gaat beklagen. Onze ouders, schoonouders, enz... hebben allemaal hun trouwdag al gehad waarop ze hun droomfeest konden geven, dat ze ons nu gewoon het onze gunnen. Probeer gewoon je vriend te laten beseffen wat het allemaal voor problemen gaat geven en wat je dan allemaal zult moeten doen (nieuwe zaal zoeken, kerk en gemeente opnieuw plannen, nieuwe datum zoeken die voor alle reeds uitgenodigde gasten past) en hopelijk ziet hij dan in dat het eigenlijk geen doen is en dan kan hij eens met zijn ouders praten. Ik wens je alleszins het allerbeste.
Groetjes,
Angie 14/07/07
|
|
marjolijn
11-8-2007
|
6-6-2007 15:01:09
Hallo, IK snap niet dat ze die mensen dan ook op het avondfeest willen hebben. Wij hebben dat opgelost met een receptie, dan mogen de mensen komen, en je kan je ergens beperken bij mensen die je minder kent. Het is inderdaad jou dag, maar bij ons zullen er op de receptie ook veel mensen zijn die ik nog nooit of zelden gezien heb. Ik zou zeker niet veranderen van zaal moest ik jullie zijn, maar dat hangt natuurlijk ook af van wat er reeds allemaal vastligt. Anders moet je eens kijken naar het contract van de zaal, daar staat normaal op hoeveel je moet betalen. Als je niets ondertekend of betaald hebt is het in principe makkelijker.
Veel succes, en laat horen hoe het verder gaat.
Groetjes
|
|
Franciska
28-7-2007
|
6-6-2007 15:29:17
Ik begrijp niet wat dat is met die ouders. Wij hadden ook tegen onze ouders gezegd dat ze op tijd moesten laten weten wie ze wilden uitnodigen. Oké, het is onze dag, maar ook een heel klein beetje die van hen en ze hebben natuurlijk het recht om ook een paar mensen uit te nodigen. Beide ouderkoppels gingen niet veel volk vragen, ook al vroeg de moeder van mijn man steeds hoeveel man er in de zaal kon. Ik antwoordde toen dat de zaal niet moest vol zitten om een leuk feest te hebben. Tot we daar waren met de uitnodigingen. Ineens kwamen er allemaal nog vrienden en kennissen en buren naar boven die zeker moeten gevraagd worden. Wij hadden 300 uitnodigingen laten drukken. Dat is heel veel. Maar wij gingen ook gewoon aankondigingen sturen dat de mensen naar de mis kunnen komen en daarna naar een kleine drink in een taverne in de buurt van de kerk. Wel, van die 300 uitnodigingen blijven er niet veel meer over. Een dikke 20 denk ik. En we komen net toe met de kaartjes voor de receptie. Daar hadden we er 120 van laten drukken. We hebben nu al 240 mensen uitgenodigd voor de receptie. Voor mij mogen die mensen komen, mijn ouders willen dat ook wel betalen. Maar het gaat me toch ook om de gezelligheid. Als er van die 240 al 150 komen vind ik dat al heel veel. Spreek maar af tegen je ouders, vooral als je al aan de maximumcapaciteit van je zaal zit. Ze hadden het op voorhand maar moeten zeggen. Geven jullie een receptie? Je kan ze dan misschien op de receptie vragen.
Succes nog
|
|
els
14-7-2007
|
6-6-2007 21:02:32
hey Annelies.
Normaal zijn er toch altijd wel mensen die niet kunnen komen naar je feest. Misschien zijn het er dan juist genoeg? En natuurlijk tegen je schoonouders zeggen dat je al aan je maximum aantal genodigden zit. Ik zou zeker de zaal en zo niet afzeggen!
Groetjes, Els 14/07/2007
|
|
Lien
30-8-2008
|
12-6-2007 20:30:43
Ik zou ook zeker de zaal niet afzeggen. Ze hadden er maar eerder moeten aan denken! Ze kunnen toch geen 50 man op jullie feest uitnodigen die jullie niet kennen. Ik zou het proberen op te lossen met een receptie. Een nieuwe datum en zaal vinden, zal zo goed als onmogelijk zijn! Het is jullie dag! Laat je niet doen!
|
|
DEBBY
10-6-2008
|
7-10-2007 13:37:23
Pff, zo'n toestanden bevestigen nogmaals dat wij de juiste keuze maken met alles zelf te betalen, dan zijn wij ook de enigen die iets kunnen beslissen. Ik wist niet dat dat nog zo courant gedaan werd, vrienden en collega's van de ouders uitnodigen, ik verschiet er toch een beetje van.
Als je aan de maximum zit, dan is dat gewoon zo, dan hadden ze het maar eerder moeten zeggen. De zaal of datum daarvoor veranderen, no way! En ook geen 20 vrienden (die je zelf gekozen hebt) minder uitnodigen. Dat ze dan zelf maar een feestje geven voor die vrienden en collega's als ze x aantal jaar getrouwd zijn.
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|