TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
15-9-2007
|
10-6-2007 11:58:06
Hoi hoi, Proficiat alvast! Wij hebben vrij vlug onze fotograaf vastgelegd: in augustus hebben we beslist om te trouwen en eind september hebben we onze fotograaf vastgelegd. Ik denk dat het verschilt van fotograaf tot fotograaf maar die van ons had al een koppel die dag (ze zijn met twee: vader en zoon). Ik weet niet of je voor de kerk trouwt? Dath ebben wij ook vlug vastgelegd. Mijn kleed ben ik in december gaan kiezen en begin januari heb ik beslist om het te laten maken. Wat de auto betreft, wij hebben die pas twee maand geleden vastgelegd omdat we eerst geen gingen nemen. Nu hadden we er ook maar een nodig. In januari zijn we naar een trouwbeurs in Gent geweest en dan heb ik ook kapper en visagie vastgelegd... maar, ik was met alles heel goed op tijd. Ik denk dat fotograaf, kerk en auto's het belangrijkste zijn... Geniet volop van alle voorbereidingen! Groetjes Caroline 15/09/2007
|
|
Tania
3-5-2008
|
10-6-2007 13:11:11
Hoi,
Wij gaan trouwen op 3 mei 2008, en hebben eind maart onze feestzaal vastgelegd. Ik kan je wel aanraden je dj ook dan al te zoeken/plannen, want bij ons waren er al bezet (dus meer dan een jaar op voorhand, voor een communiefeest dan nog wel). Kleed denk ik 6 tot 8 maanden op voorhand. Vervoer hebben we ook al geregeld, en voor foto/videograaf gaan we nu begin juli kiezen.
Dus ik zou zeggen, doe gewoon rustig aan, maar hou er rekening mee dat hoe vroeger je bent, hoe meer keuze je zal hebben.
Groetjes, Tania
|
|
Anke
31-5-2008
|
10-6-2007 15:03:08
Hoi Tineke! Wij zijn vrij snel met alles. eind april hebben we besloten te trouwen op 31 mei 2008. Tot op heden hebben we de zaal, de auto (we hebben er ook maar 1 nodig)en de dj vastgelegd. Oh ja, en ook nog iemand die animatie komt doen tijdens de receptie. De uitnodigingen zijn ook al halvelings besteld, dwz dat ze gekozen zijn en de drukker is momenteel een proefdruk aan het maken. Het gemeentehuis hebben we gelukkig al kunnen reserveren voor onze datum, normaal kun je pas vanaf 6 maanden voor het huwelijk in ondertrouw gaan, maar een lieve ambtenaar wilde alvast reserveren, zodat we zeker ons gewenste uur blijven behouden. Wij trouwen niet voor de kerk, maar we gaan wel een eigen ceremonie in elkaar steken en daarmee zijn we nu stilaan bezig. Voor alle andere zaken (kledij, kapsels,...) zijn we nu wat informatie aan het zoeken en vergelijken.
Geniet nog van jullie voorbereidingen. Ik kan alvast zeggen dat ik er met volle teugen van geniet om alles geregeld te krijgen.
groetjes Anke
|
|
Elke
13-10-2007
|
10-6-2007 17:30:50
Wij hebben in februari besloten om in oktober te trouwen. Echt veel (met uitzondering van de zaal) hebben we nog niet vast gelegd. Je hebt echt wel nog genoeg tijd. Wij maken er ons alleszins niet druk om. We zijn wel met de trouw bezig, en hebben wel al wat ideetjes van hoe we wat willen, maar nog niets gereserveerd (zoals auto's, dj, ...).
|
|
Sophie
18-4-2008
|
10-6-2007 21:04:16
Hoi Tineke, We hebben ons op 21 april verloofd en wij trouwen op 18.04.2008 : volgende dingen liggen op dit moment al vast :
de zaal, de wet, de kerk, de fotograaf, de dj, eerste afspraak kleedjes passen is 14 juli, ik heb de bloemist al gekozen voor het boeket, de kaars voor de kerk is besteld, de ringen zijn besteld bij de juwelier, de fotolocatie is gekozen, het reisbureau is een eerste voorstel voor onze grote USA rondreis aan het uitwerken, het gastenboek is gekocht en de uitnodigingen (die we volledig zelf ontworpen hebben) zitten bij de grafist.
Mijn motto is hoe rapper hoe beter = minder stress achteraf. Ik hou ook oren en ogen open en probeer zoveel mogelijk ideetjes op te doen voor het alle andere dingen (tafelverdeling, misboekjes,decoreatie...) Veel succes met de voorbereidingen Sophie 18.04.2008
|
|
Ilse
17-5-2008
|
11-6-2007 9:54:00
Wij zijn verloofd sinds april en trouwen in mei volgend jaar. Ondertussen ligt eigenlijk enkel de feestzaal vast. We hebben echter onze datum (17 mei ipv 3 mei)moeten aanpassen, dus de kerk die eigenlijk ook vast lag zal deze week nog moeten herbesproken worden (hopelijk wordt dat geen probleem). Gemeentehuis kan pas 6 maanden op voorhand. Daarnaast zijn we volop bezig met een fotograaf uit te kiezen. We zouden graag voor de zomer nog een dj en ceremoniemeester willen vastleggen. Kleedje uitzoeken (ik wacht op de nieuwde collecties!)en andere zaken zullen we vanaf september aanpakken! Mijn zus maakt de uitnodigingen en is daar volop mee bezig! Hoe je het aanpakt is echt wel persoonlijk denk ik en toch ook wel een beetje afhankelijk van de tijd die je hebt. Mijn verloofde en ik hebben tijdens de week weinig tijd (lange werkdagen)en ik werk vaak ook nog tijdens de weekends, vandaar dat het traag gaat bij ons, maar ik ben er zeker van dat alles in orde komt. Als alles nu al geregeld zou zijn, zou het wachten toch veel te lang duren, denk ik!
Veel succes!
Ilse mei 2008
|
|
Debbie
27-6-2008
|
11-6-2007 14:51:16
Hoi Tineke,
Wij zijn sinds 8 april verloofd, en trouwen op 27/06/2008.
Wij hebben de feestzaal (+ dj), kerk, gemeentehuis, fotograaf, kapper, visagiste en vervoer al vastgelegd. Eigenlijk praktisch alles dus. Moeten nu alleen nog aan de invulling werken, maar daar hebben we nog tijd zat voor hè.
Ik kijk hier wel regelmatig eens rond, en ga af en toe eens naar een trouwmis om ideeën op te doen.
Je hebt nog wel tijd genoeg hoor, maar met de feestzaal zou ik toch niet te lang wachten...
Groetjes
|
|
Jona
18-8-2007
|
11-6-2007 18:39:52
Hey Tineke,
Proficiat! Wij trouwen op 18 augustus en we zijn al 1,5 jaar verloofd. Het eerste wat je moet vastleggen is de feestzaal, want bij sommige zalen moet dit al een jaar op voorhand. Ik heb zelfs een zaal geweten die al voor 2 jaar was volgeboekt. Daarna het kleed, omdat sommige jurken maar liefst 9 maanden op zich kunnen laten wachten, vooral de Amerikaanse jurken. Maar veel hangt af van de winkel waar je gaat, van de jurk zelf en van waar de jurk moet komen. De rest volgt dan vanzelf.
Groetjes Jona
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|