Terug naar overzicht
halloin de kerk zitten de grootouders en ouders op de eerste rij in een halve kring. en de broers en zussen op de tweede rij elk aan de kant van de verwante.De halve kring is volgens etiquete eerst de ouders en dan de grootouders en dan de getuigen. Wij doen het anders. de getuigen zitten aan het gangpad dan de grootouders en als laatste de grootouders. reden: Tijdens het afleggen van de geloften en geven van ringen en het tekenen en zo moeten de getuigen telkens naar voor. Dit zorgt ervoor dat je een brede muur crieert en op die manier als de ouders aan het gangpad zouden zitten zouden ze dit alles niet kunnen zien wat dan wel mogelijk is als ze op het uiteinde van de kring zitten. de getuigen moeten dan niets zien want die staan toch vooraan. als je het zo doet zien de ouders tenminste ook de reacties op de gezichten en zo.hopelijk ben ik een beetje duidelijkgroeten melissa20.07.2007
Hoi SelmaOok wij gaan het doen zoals Melissa het zegt.Onze priester zal onze stoelen klaarzetten de dag ervoor. En die avond kunnen wij de kerk versieren.De stoelen zullen in een halve cirkel rond ons staan. De getuigen gaan we aan het hangpad laten zitten, naast hen de grootouders en daarnaast de ouders. Zo zien die idd alles.Wij zitten alleen met het probleem dat langs mijn vriend zijn kant ze met 5 kinderen zijn (en elk een partner) en ik heb enkel mijn broer... Dus ik weet nu niet goed hoe ik dit zal oplossen. Normaal zit de kant van het meisje links en de kant van de jongen rechts, maar dan is het niet gelijk verdeeld bij ons...Succes nog!GroetjesVeroniek20 07 2007
Hallo,Bij ons staat de eerste rij stoelen in een halve cirkel: wij in het midden, links van mij mijn getuige en haar man, dan mijn mama en haar vriend, mijn vader en mijn broer, rechts van mijn vriend, zijn getuige en zijn vrouw, zijn ouders, zijn zus en haar man en zijn grootmoeder... Hopelijk ben je hier iets mee.GroetjesCaroline